مجموعه ای از برترین پروژه های طراحی داخلی اداری در سال های اخیر در ایران

پروژه های طراحی داخلی اداری

پروژه های طراحی داخلی اداری

فضای داخلی و ظاهر دفترکار هر شرکتی نشان دهنده و نماینده قدرت، عملکرد و اعتبار آن شرکت می باشد. از این رو امروزه یکی از دغدغه های اصلی برای صاحبان شرکت های بزرگ، ایجاد فضایی مدرن و به روز متناسب با عملکرد شرکتشان می باشد. بر این اساس در سال های اخیر طراحان داخلی سعی بر این داشته اند تا فضایی را برای دفاتر اداری طراحی کنند که نشان دهنده و منعکس کننده ی نام تجاری، هویت و شخصیت آن شرکت باشد. افزون بر این، فضای داخلی یک دفتر کار باید به اندازه ی کافی راحت بوده تا کارمندان در مدت زمانی که در محیط کارشان قرار دارند، احساس خستگی نکرده و همانند خانه خود راحت باشند.  آرامش و راحتی کارمندان در فضای کاری موجب افزایش بازدهی عملکرد آن ها می شود. از طرفی دیگر دکوراسیون اداری جذاب موجب جذب مشتری شده و به طور خلاصه گزارشی به صورت بصری در رابطه با نام تجاری، تخصص و موفقیت دفتر بیان می کند.

در ایران نیز همانند سایر نقاط جهان طراحان و معمارن داخلی همواره سعی بر این دارند تا فضای کاری به روز، مدرن، راحت و متناسب با نوع عملکرد شرکت ها را طراحی کنند تا هم رضایت کارمندان و مشتریان را به همراه داشته باشد. اگر همراه ما در خط معمار باشید، قطعا نمونه های متعددی از طراحی داخلی دفتر کار که توسط طراحان ایرانی به اجرا در آمده است را مشاهده کرده اید. خط معمار جهت دسترسی راحت و آسان کاربرانش به پروژه های اداری اجرا شده توسط معماران ایرانی در سال های اخیر،قصد دارد آن ها را در این بخش جمع آوری کرده و در اختیارشان قرار دهد. علاوه بر شرح عنوان پروژه به صورت خلاصه و نمونه تصویر، لینک پروژه را نیز قرار داده است تا در صورت نیاز به مقاله ی کامل دسترسی یابید. در ادامه شما را به مطالعه ی پروژه ها دعوت می نماییم:

۱ _ طراحی داخلی شرکت بازرگانی PBN ، گروه معماری آرت رزیدنسی سه بر

پروژه های طراحی داخلی اداری

پروژه های طراحی داخلی اداری

دفتر اداری شرکت بازرگانی PBN با متراژ حدوداً ۸۰ مترمربع در اصفهان قرار گرفته است. طراحی این پروژه را دفتر معماری آرت رزیدنسی سه بر انجام داده است. کارفرما می خواست تا فضای داخلی دفترش غیر قابل پیش بینی بوده و به علاوه خود بتواند بر تمامی بخش ها نظارت و کنترل داشته باشد. افزون بر این موارد وی خواست در فضای اداری سلسله مراتب حفظ شده و برخی از بخش ها پنهان باقی بماند. طراحان بر اساس درخواست های کارفرما طراحی پروژه پرداختند.

۲ _ طراحی دفتر کار ARP Group، بابک آبنار + ARP Group

پروژه های طراحی داخلی اداری

پروژه های طراحی داخلی اداری

روند طراحی در دفترکار ARP Group بسیار ساده بود و  بر اساس انعطاف پذیر بودن فضا و موقت بودن فعالیت کارکنان انجام گرفت. در طراحی این دفتر کار طراحان سعی کردند تا فضای کار ،بیش تر محیطی صمیمی برای گرد هم آمدن افراد باشد تا این که به فضای سرد و رسمی کار شبیه باشد. بنابراین در طراحی آن از پالت رنگ های گرم، متریال چوبی و چرمی استفاده نمودند، به طوری که فضا رنگ و بویی بومی و محلی به خود گرفت. افزون بر این موارد ایجاد حریم خصوصی در جلسات از موارد ضروری بود که طراحان باید بدان توجه می کردند. این پروژه در تهران قرار دارد و توسط بابک آبنار + ARP Group طراحی شده است.

۳ _ بازسازی و طراحی دفترکار گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما، گروه معماران و مهندسین کندو

پروژه های طراحی داخلی اداری

پروژه های طراحی داخلی اداری

پروژه ی اداری فوق با متراژ ۱۶۵ مترمربع در خیابان عباس آباد تهران قرار گرفته و توسط گروه معماران کندو طراحی شده است. با توجه به میزان بالای استرس در فضای کاری، طراحان در بازسازی این شرکت، ایده ی اصلی طراحی را بر روی المان ها و عناصر آرامش بخش گذاشتند. آن ها سعی کردند تا با استفاده از عناصر آرامش بخش از جدیت فضا و همچنین استرس کارمندان بکاهند. آن ها فضای کاری را با پلان باز و سایر بخش ها مانند اتاق جلسه و اتاق مدیریت را با پلان بسته طراحی کردند.

۴ _ دفتر اداری مجموعه فرهنگی هنر شهر آفتاب، امیرحسین اشعری

پروژه های طراحی داخلی اداری

پروژه های طراحی داخلی اداری

یکی از اهداف اصلی در طراحی بخش اداری مجموعه فرهنگی “هنر شهر آفتاب” افزایش میزان تعامل مراجعه کنندگان با فضای اداری و به علاوه ارتباط کارمندان با یکدیگر و با مراجعه کنندگان بود. این پروژه در شیراز قرار داشته و دارای متراژ ۱۸۰ متر مربع بوده و طراحی آن توسط امیرحسین اشعری انجام شده است.

۵ _ دیزاین محیط اداری دو شرکت هارمونی و چوب شار

پروژه های طراحی داخلی اداری

پروژه های طراحی داخلی اداری

این پروژه شامل معماری پایدار در بازسازی مهمان سرای ذوب آهن و تبدیل آن به دفتر اداری دو شرکت هارمونی و چوب شار می باشد. یکی از اهداف اصلی طراحان در بازسازی این دفتر اداری بازگرداندن هویت از دست رفته ی آن بود، به طوری که با فضای جدید هارمونی داشته باشد. این دفتر کار دارای مساحتی به متراژ  ۲۶۰ مترمربع می باشد و توسط گروه طراحی و معماری داخلی هارمونی طراحی شده است.

۶ _ بازسازی نمایندگی بیمه البرز – شرکت رهنمای فردا، استودیو طراحی چارسو

پروژه های طراحی داخلی اداری

پروژه های طراحی داخلی اداری

بازسازی نمایندگی بیمه البرز با در نظر گرفتن زمینه های هنری و تبلیغاتی و استفاده بهینه از فضا توسط استودیو طراحی چارسو انجام شده است. این دفتر در تهران قرار داشته و دارای مساحتی به متراژ ۱۲۷ متر مربع می باشد. کارفرما از طراحان دیزاین محیطی را می خواستند تا علاوه بر برآورده ساختن نیازهای مورد انتظار، مواردی چون ارتباطات شفاف عرصه ها، سلسله مراتب و ارتقای کیفیت در تمامی بخش های داخلی و فضای خارجی نیز در آن در نظر گرفته شده باشد. این پروژه در شیراز قرار داشته و توسط مجتبی هوشنگیان شیراز طراحی شده است.

۷ _ طراحی آتلیه و دفتر معماری مشیر، مجتبی هوشنگیان شیرازی

پروژه های طراحی داخلی اداری

پروژه های طراحی داخلی اداری

طراحان در بازسازی این پروژه با چالش هایی چون تغییر کاربری مسکونی به اداری روبرو بودند. علاوه بر این طراح سعی براین داشت تا فضایی امن شبیه به خانه را برای این دفتر ساختمانی طراحی کند تا کارمندان آن بتوانند همانند اعضای یک خانواده در کنار هم در راستای رسیدن به یک هدف مشترک در شرکت قرار بگیرند و فعالیت کنند. همچنین آن ها از شیشه به عنوان پارتیشن استفاده نمودند تا در عین تقسیم فضایی، فضایی یکپارچه و منسجمی را ایجاد کنند.

۸ _ طراحی داخلی آزمایشگاه بهار ، دفتر معماری درک فضا

پروژه های طراحی داخلی اداری

پروژه های طراحی داخلی اداری

در بازسازی و طراحی این پروژه طراحان از همان ابتدا سعی کردند تا با استفاده از رنگ های زنده، فضا را از حالت معمول اداری یک آزمایشگاه خارج کنند. از این رو آن ها از رنگ زرد که دارای شخصیتی شاد، دقیق و سرزنده می باشد در کنار گیاهان طبیعی استفاده نمودند. همچنین از این رنگ به عنوان المان بصری هویت سازمانی مجموعه انتخاب شد تا افزون بر ساخت شخصیتی واحد آزمایشگاه، در فضای کلی خوانایی بهتری وجود داشته باشد. پروژه ی فوق توسط دفتر معماری درک فضا طراحی شده است.

۹ _ معماری و طراحی ساختمان اداری گندم، مهران خوشرو

پروژه های طراحی داخلی اداری

پروژه های طراحی داخلی اداری

این پروژه شامل معماری و طراحی داخلی ساختمان اداری گندم در تبریز می باشد. این ساختمان توسط مهران خوشرو طراحی شده است. طراح در فضای داخلی به منظور ایجاد یکپارچگی در میان کاربری های مختلف فضاهای عمومی، در هر بخش میز منشی، سالن انتظار و راهروی ارتباطی در نظر گرفت که توسط یک نورگیر با جداره سبز به یکدیگر متصل می شدند.

۱۰ _ وقتی معماران دفتر خود را طراحی می کنند: طراحی داخلی دفتر معماری بایو-دیزاین

پروژه های طراحی داخلی اداری

پروژه های طراحی داخلی اداری

در این پروژه طراح به طراحی دفتر کاری خودش پرداخته است. وی ایده اصلی و مبنای کار در طراحی داخلی را هماهنگی و نزدیک ساختن فضای داخلی به طبیعت و فرم های موجود در طبیعت قرار داده است. به زبانی دیگر باید گفت که طراحی این دفترکار بر اساس تفکر زیست دوستی بوده، و به مراجعه کنندگان حسی از طبیعت دوستی و بهره مندی و لذت از طبیعت را القا کرده و تأثیر مستقیمی بر سلامت و آرامش روانی آن ها بگذارد. این دفتر معماری در اهواز قرار دارد.

۱۱ _ دکوراسیون اداری دفتر سهیل، استودیو راوی

پروژه های طراحی داخلی اداری

پروژه های طراحی داخلی اداری

دفتر اداری سهیل با مساحت ۱۲۵ مترمربع متعلق به یک شرکت ساختمانی می باشد. در بازسازی این دفتر کار، طراحان برای این که به حداکثر میزان شفافیت رسیده و روحیه کار گروهی را افزایش دهند، فضایی با پلان باز طراحی کردند. این دفتر در تهران قرار داشته و بازسازی آن توسط استودیو راوی انجام شده است.

۱۲ _ طراحی دفترکار ارغوان ، استودیو مهرآ

پروژه های طراحی داخلی اداری

پروژه های طراحی داخلی اداری

این پروژه با متراز ۶۲ مترمربع در تهران قرار داشته و تقدیر شده در بخش بازسازی جایزه معمار ۹۸ می باشد. طراحی این دفتر معماری را استودیو مهرآ انجام داده است. طراحان سعی کردند تا طراحی این دفتر کار کوچک عملکردی بالا داشته و تک تک فضاها بهترین عملکرد را برای کاربر ارائه می دهد.

۱۳ _ بازسازی سالن اجتماعات اتاق بازرگانی استان اصفهان، مهران فلاح

پروژه های طراحی داخلی اداری

پروژه های طراحی داخلی اداری

در بازسازی این پروژه طراح، تصمیم به اجرای طرح با الگوبرداری از سبک معماری و فرهنگ ایرانی با توجه به موقعیت پروژه که میزبان مقامات خارجی و داخلی در جلسات و سمینارهای مختلف اعم از فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، بین المللی و غیره بودند گرفت.

۱۴ _ معماری شرکت داروسازی سیناژن ، شرکت طراحی مدام

پروژه های طراحی داخلی اداری

پروژه های طراحی داخلی اداری

این پروژه شامل طراحی داخلی فضای شرکت داروسازی سیناژن می باشد. در بخش اداری ما با فضایی با سبک صنعتی، شفاف، روشن و پرنور روبرو هستیم. نور به عنوان یکی از مهم ترین عناصر در طراحی داخلی در تمامی بخش های داخلی این پروژه دیده می شود. به کار بردن آجر در دیوارها فضایی گرم و صمیم را برای کارمندان ایجاد کرده است. این پروژه توسط دفتر معماری مدام طراحی شده است.

۱۵ _ معماری ساختمان اداری – تجاری میکا ۹۱۱ ، شهاب علیدوست و همکاران

پروژه های طراحی داخلی اداری

پروژه های طراحی داخلی اداری

این پروژه در تهران قرار داشته و توسط شهاب علیدوست و همکاران طراحی شده است. طراحان در ساماندهی فضای داخلی ساختمان ، ابتدا محور گردش کل مجموعه در مرکز ساختمان و در انتهای ضلع شمالی با هدف فراهم کردن دسترسی مستقیم به واحدهای اداری دوگانه شکل دادند. افزون بر این قرارگیری فضای خدماتی در هر واحد به گونه ای انجام دادند که می تواند علاوه بر متمرکز کردن ارائه خدمات، حداکثر انعطاف پذیری را در فضای اداری ایجاد کند.

۱۶ _ طراحی داخلی دفترکار و شوروم “الیت تک” ، محمد حقیقت گو

پروژه های طراحی داخلی اداری

پروژه های طراحی داخلی اداری

طراحی داخلی این دفتر اداری و شوروم در تهران قرار داشته و توسط استودیو UC21 بازسازی شده است. یکی از اصلی ترین خواسته های کارفرما از طراحان ایجاد فضایی کاری بزرگ و یک شوروم جهت نمایش محصولات، میز منشی و یک میزکار برای تکنسین ها بود. وی همچنین یک اتاق جلسه برای خودش، یک اتاق انباری برای ذخیره سازی محصولات و یک آشپزخانه نیاز داشت که طراحان می باستی در طراحی پروژه در نظر می داشتند.

۱۷ _ طراحی داخلی دفتر ایده پارسی ، دفتر معماری ازنو

پروژه های طراحی داخلی اداری

پروژه های طراحی داخلی اداری

دیزاین دفتر ایده ی فارسی نمونه ای آثار طراحی شده دفتر معماری ازنو می باشد که در تهران قرار گرفته است. کاربری اصلی این دفتر تجارت حرفه ای لباس می باشد. با توجه به تأکید کارفرما بر نمایش مدرن هویت ایرانی، طراحان در طراحی داخلی این دفتر از فرم هندسی مثلث الهام گرفته و در برخی بخش ها با استفاده از گره ها و مقرنس ها به تزئین فضا پرداخته است. رنگ آبی به عنوان هویت اصلی این مجموعه، اغلب سطح شیشه ای دیوارها را پوشانده و حتی در  مبلمان مورد استفاده قرار گرفته است.

۱۸ _ طراحی داخلی دفتر اداری شرکت شیشه ونوس ، رضا نجفیان

پروژه های طراحی داخلی اداری

پروژه های طراحی داخلی اداری

با توجه به این که این شرکت یکی از بزرگترین مجریان شیشه ساختمان در ایران است، شیشه به عنوان عنصر اصلی و کلیدی در طراحی پروژه قرار گرفت. این دفتر اداری در تهران قرار گرفته و طراحی داخلی آن را رضا نجفیان انجام داده است.

۱۹ _ شوروم صنعتی-اداری آریو چوب، علیرضا تغابنی

پروژه های طراحی داخلی اداری

پروژه های طراحی داخلی اداری

پروژه شوروم صنعتی-اداری آریو چوب، دفتر و نمایشگاهی برای ارائه ماشین آلات سنگین وارداتی است. این پروژ در شهریار قرار داشته و توسط علیرضا تغابنی طراحی شده است. در این دفتر ما فضایی، ساده، مدرن و پرنوری را مشاهده می کنیم.

۲۰ _ طراحی واحد اداری در اصفهان، شرکت معماران محیط

پروژه های طراحی داخلی اداری

طراحی واحد اداری در اصفهان، شرکت معماران محیط

در طراحی این دفتر کار، طراحان سعی کرده اند تا فضایی مدرن، گرم و سرزنده ای را برای کارمندان خلق کرده اند. بدین منظور به سراغ متریال گرمی چون چوب و مشتقات آن رفته اند. طراحی داخلی این پروژه را که در اصفهان قرار دارد، شرکت معماران محیط انجام داده است.

۲۱ _ طراحی دفتر کار مدرن، استودیو معماری آرشیفرم

پروژه های طراحی داخلی اداری

طراحی دفتر کار مدرن، استودیو معماری آرشیفرم

این دفتر کار Star Flour Office نام دارد و طراحی و دکوراسیون داخلی آن توسط استودیو معماری آرشی فرم صورت گرفته است. طراح در این پروژه به سمت خلق فضایی مدرن با رویکرد شفافیت رفته است. اگر به تصاویر ارائه شده در مقاله دقت کنید، ویژگی ها و عملکردهای سبک مدرن در پروژه را به سادگی درک خواهید کرد. خطوط صاف، متریال های بکار گرفته شده، سادگی و … همه از جمله ویژگی های این دفتر کار و این سبک از معماری هستند. از طرف دیگر، شفافیت بین فضاها، رویکردی مهم در طراحی دفتر کار مورد نظر بوده است. بدین صورت طراح به سمت استفاده از پارتیشن های شیشه ای رفته است.

۲۲ _ طراحی دفتر کار شرکت درسا سازه، رضا نجفیان

پروژه های طراحی داخلی اداری

طراحی دفتر کار شرکت درسا سازه، رضا نجفیان

پروژه ی فوق دفتری است به مساحت ۱۱۵ مترمربع و کار طراحی و اجرای را رضا نجفیان انجام داده است. این شرکت متعلق به شرکت درسا سازه می باشد.

۲۳ _ طراحی دفتر مرکزی (BAT(British American Tobaco Co در تهران، دفتر معماری تداوم پویا

پروژه های طراحی داخلی اداری

طراحی دفتر مرکزی (BAT(British American Tobaco Co در تهران، دفتر معماری تداوم پویا

طراحی دفتر کار شرکت تنباکوی آمریکا و انگلیس که در واقع یک پروژه بازسازی بوده است، توسط دفتر معماری تداوم پویا صورت گرفته است. این دفتر در تهران قرار داشته و توسط دفتر معماری تداوم پویا طراحی شده است. ایده اصلی طراحی به صورت سازماندهی فعالیت ها در یک فضای کاملا بدون مرز و شفاف شکل گرفت. یکی از دلایل طراحی فضا به صورت شفاف و بدون مرز میان کارکنان، افزایش رابطه کارکنان در بالاترین سطح ممکن بود.

۲۴ _ طراحی ساختمان اداری و شوروم NIA در مشهد، نوید امامی

پروژه های طراحی داخلی اداری

طراحی ساختمان اداری و شوروم NIA در مشهد، نوید امامی

این پروژه نمونه ای موفق از آثار اجرا شده توسط دفتر معماری رازان می باشد. هدف اصلی طراحی و خلق یک ساختمان مدرن که در آن از کاراکتر نام تجاری اش بهره برده باشد. فضای داخلی این دفتر کار ساده و مدرن بوده و در جای جای پروژه می توان هویت و کاراکتر برند یعنی رنگی قرمز را مشاهده نمود.

۲۵ _ وقتی معماران دفتر خود را طراحی میکنند! احمد قدسی منش (دفتر معماری شار)

پروژه های طراحی داخلی اداری

وقتی معماران دفتر خود را طراحی میکنند! احمد قدسی منش (دفتر معماری شار)

پروژه فوق نمونه ای دیگر از طراحی دفتر کاری است که معمار برای خود طراحی کرده است. این دفتر متعلق به معمار خلاق ایرانی احمد قدسی منش می باشد.

۲۶ _ طراحی دفتر کار آژانس هواپیمایی itours، استودیو آرشیفرم

پروژه های طراحی داخلی اداری

طراحی دفتر کار آژانس هواپیمایی itours، استودیو آرشیفرم

دفتر آیتورز در تهران قرار داشته و توسط دفتر معماری آرشیفرم طراحی شده است. طراحی داخلی این دفتر، ساده، روان، مدرن و تمیز می باشد. می توان گفت که شاخص ترین عنصر در طراحی داخلی این پروژه شیشه می باشد.

۲۷ _ طراحی دفتر و شوروم بزرگمهر، گروه معماری WHY

پروژه های طراحی داخلی اداری

طراحی دفتر و شوروم بزرگمهر، گروه معماری WHY

دفتر و شوروم بزرگمهر در مشهد قرار گرفته است. ما در طراحی داخلی این دفترکار با فضایی مدرن، روشن و دلبازی روبرو هستیم. طراحی  و در واقع بازسازی این پروژه را دفتر معماری WHY انجام داده است.

۲۸ _ دکوراسیون اداری شرکت وارش شیمی بهار، عماد کشفی

پروژه های طراحی داخلی اداری

دکوراسیون اداری شرکت وارش شیمی بهار، عماد کشفی

طراحی و دکوراسیون داخلی شرکت وارش شیمی بهار را عماد کشفی انجام داده است. چالش اصلی در بازسازی پروژه در ابتدا محدودیت فضایی برای ارائه تأمین فضاهای عملکردی متنوع، تعداد زیاد کارمندان و مشتریان این شرکت بود. نکته ی بعدی عرض باریک پروژه جهت ورود نور طبیعی در فضا ها از یک طرف و از طرف دیگر ضعف ساختاری ساختمان بود. کارفرمایان با ایجاد فضاهایی با کیفیت برابر، بر احترام به تک تک کارمندان و ایجاد بخش هایی با تعامل نزدیک میان افراد و تمامی بخش ها، تأکید می کردند.

۲۹ _ طراحی داخلی دفتر مرکزی یاسین موتور، میلاد شیرکوند

پروژه های طراحی داخلی اداری

طراحی داخلی دفتر مرکزی یاسین موتور، میلاد شیرکوند

دفتر مرکزی یاسین موتور به صورت ساده و مینیمال طراحی شده و در عین حال جهت القای ارزش مادی مورد نظر کارفرما از سطح کیفیت اجزاء، از متریال طبیعی و لوکس برای پوشش سطوح استفاده شده است. این پروژه نمونه ی دیگری از آثار میلاد شیرکوند می باشد که در تهران قرار گرفته است.

۳۰ _ طراحی دفتر کار Ernst & Young) EY ) ، تهران

پروژه های طراحی داخلی اداری

طراحی دفتر کار Ernst & Young) EY ) ، تهران

طراحی دفتر کار EY در شهر تهران، توسط دفتر معماری (Persis Consult) انجام شده است. این پروژه در تهران قرار گرفته است.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 2,584

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *