طراحی دفتر و شوروم بزرگمهر، گروه معماری WHY

طراحی دفتر و شوروم

طراحی دفتر و شوروم بزرگمهر

معماری: گروه معماری WHY

موقعیت: ایران، مشهد

معماران اصلی: امیر رضا اسفهبدی، چکامه تقی زاده

مساحت: ۳۹۱ مترمربع

سال: ۲۰۱۷

عکاس: محمد سعید مالکی

تصمیم گیری برای اینکه آیا یک خانه قدیمی بازسازی، تخریب و از نو ساخته و یا بازسازی شود همیشه یکی از مسائل مهم و بحث برانگیز بوده است. با تمام وجود، این انتخاب منحصرا در اختیار معمار نیست. علایق کارفرما، بودجه، محدودیت های سایت، و قوانین شهری از جمله عوامل ساختاری و اجتماعی است که تیم طراحی را به بازسازی این پروژه واقع در شهر مشهد، سوق می دهد. زمینه ای که هنوز در آن هویت تاریخی دیده می شود.

چنین چارچوبی باعث شد تا  تیم طراحی پیشنهادی برای جایگزینی دهند که در آن خاطره های جمعی محله قدیمی در آن نقش تعیین کننده ای را ایفا می کند. بنابراین پروژه باید این فضای عمومی در حال ویران را به واسطه توسعه تجاری در فضاهای مسکونی تحکیم بخشد.

جهت کمرنگ شدن مرزهای گرافیکی، یک نرده متحرک فلزی طراحی و به پروژه افروده شد. کارفرما خواستار یک طراحی یک کابین برای میهمان در پشت بام با دسترسی مستقل و منحصر به فرد بود. این باعث شد تا طراحان  یک راه پله طراحی کنند که به پشت بام متصل می شود. این راه پله به یک کانسپت همه جانبه در طراحی تبدیل شد که توانست توابع مختلف را به هم متصل کند. این به نوبه خود یک دید کلی به ساختمان را فراهم می کند و موقعیت مکانی نه چندان چشمگیر ساختمان موجود را به نقطه نظر جذاب تبدیل می کند.

مرحله دوم طراحی بر انتخاب مواد و تصمیم گیری در مورد جزئیات متمرکز شد. استفاده گسترده از آجر های قرمز که در میان خانه های مشهد شایع ترین و مرسوم ترین مواد بوده است. انتخاب ورق های فولادی به عنوان مواد دوم نیز یک تصمیم مبتنی بر زمینه بود. روکش های سنتی تمام خانه ها در مشهد به عنوان ورقه های گالوانیزه ساخته می شدند؛ یکی از ویژگی های سنتی بوده که هنوز هم وجود دارد.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

طراحی دفتر و شوروم طراحی دفتر و شوروم طراحی دفتر و شوروم طراحی دفتر و شوروم طراحی دفتر و شوروم طراحی دفتر و شوروم طراحی دفتر و شوروم طراحی دفتر و شوروم طراحی دفتر و شوروم طراحی دفتر و شوروم طراحی دفتر و شوروم طراحی دفتر و شوروم طراحی دفتر و شوروم طراحی دفتر و شوروم طراحی دفتر و شوروم طراحی دفتر و شوروم طراحی دفتر و شوروم طراحی دفتر و شوروم طراحی دفتر و شوروم طراحی دفتر و شوروم

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 2,647

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *