شوروم صنعتی-اداری آریو چوب، علیرضا تغابنی

شوروم صنعتی-اداری آریو چوب

شوروم صنعتی-اداری آریو چوب، علیرضا تغابنی

معماری: دفتر معماری Next

موقعیت: ایران، شهریار

معمار: علیرضا تغابنی

مساحت: ۲۰۷۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۵

عکاس: پرهام تقی اف

در بخش های گذشته در خط معماری نمونه های زیادی از پروژه های دفتر معماری دیگر برای شما به اشتراک گذاشتیم. شما می توانید از طریق لینک زیر به برخی از آن ها دسترسی یابید:

معماری ویلای برادر بزرگتر، علیرضا تغابنی

ویلای دوگانه صفادشت، دفتر معماری دیگر

طراحی نما و معماری داخلی ویلایی برای یک دوست، علیرضا تغابنی

طراحی معماری برج باغ فرزانگان شیراز، علیرضا تغابنی

طراحی معماری ساختمان تله کابین رامسر، علیرضا تغابنی

پروژه شوروم صنعتی-اداری “آریو چوب”، که دفتر و نمایشگاه برای ارائه ماشین آلات سنگین وارداتی است، در شهر صنعتی “بهسازی صنایع چوب” واقع شده است. سازه های این شهر صنعتی معمولا از پانل های بتنی پیش ساخته ساخته شده و هر بلوک به چهار قسمت تقسیم می شود که ارتفاع هر یک از آن ها ۱۲ متر است. برخلاف ظاهر معمول اینگونه شهر های صنعتی، به نظر می رسد که این شهر همانند یک باغ است و شبکه های خیابان آن با دقت ساخته شده است تا درختان از هرگونه آسیبی در امان باشد. این پروژه زمانی که در حال ساخت بود، به استودیو ارجاع شد. تمام پروژه دارای دو سطح اصلی بود. همانطور که با مشتری صحبت می کردند، الزامات و اولویت های پروژه را شناسایی کردند و تصمیم گرفتند نوع شناسی معمول را تغییر دهند، که در نتیجه تعداد سطوح و محل بخش اداری را تغییر داد.

ماشین آلات می بایستی توسط مشتریان از ارتفاع بالا دیده می شد. به جای تعریف راه پله های متحرک به عنوان یک روش معمول و راه حل در چنین نمایشگاه ها، طراحان کل پروژه را به یک عرشه دیدنی در چند طبقه منتقل کردند. افزون بر پل های مختلف و پله ها در میان کف های تعریف شده و سطوح پروژه، این ایده به طور عمده پشتیبانی شد. فضاها و وُیدهای منفی کانسپ را تقویت می کند. بنابراین طراحان می توانند یک تور ثابت برای مشتریان در میان سطوح پروژه ارائه دهند. سناریوی حرکتی از فضای دفتر مدیرعامل در طبقه سوم اداری به سمت بخش های مختلف دیگر، به وسیله پل‌هایی شکل گرفت و یک گردش کامل سه‌بعدی را در تمامی طبقات مختلف ایجاد می‌کند و در نهایت، به بخش اتاق‌های فروش در طبقه همکف ختم می‌شود. از طرفی دیگر، طراحان یک مکعب ساده ای را داشتند که می توانند فضا را با تعریف یک حلقه گردشی که از سناریو عملکردی حاصل می شود را تجربه کنند که چشم انداز های مختلفی از فضا را برای کاربران ارائه می دهد. این به طور همزمان هدف رسمی شوروم را به نمایش می گذارد و این فضا را فعال و به یاد ماندنی می کند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

شوروم صنعتی-اداری آریو چوب شوروم صنعتی-اداری آریو چوب شوروم صنعتی-اداری آریو چوب شوروم صنعتی-اداری آریو چوب شوروم صنعتی-اداری آریو چوب شوروم صنعتی-اداری آریو چوب شوروم صنعتی-اداری آریو چوب شوروم صنعتی-اداری آریو چوب شوروم صنعتی-اداری آریو چوب شوروم صنعتی-اداری آریو چوب شوروم صنعتی-اداری آریو چوب شوروم صنعتی-اداری آریو چوب شوروم صنعتی-اداری آریو چوب شوروم صنعتی-اداری آریو چوب شوروم صنعتی-اداری آریو چوب شوروم صنعتی-اداری آریو چوب شوروم صنعتی-اداری آریو چوب شوروم صنعتی-اداری آریو چوب

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 2,659

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *