طراحی داخلی دفتر ایده پارسی ، دفتر معماری ازنو

طراحی داخلی دفتر ایده پارسی

طراحی داخلی دفتر ایده پارسی ، دفتر معماری ازنو

اطالاعات پروژه طراحی داخلی دفتر ایده پارسی

معماری: دفتر معماری ازنو

معماران مسئول: احسان توسلی، سولماز تاتاری

موقعیت: ایران، تهران، قیطریه

مساحت: ۱۴۰۰ مترمربع

شرح پروژه

در این بخش قصد داریم تا یک نمونه ار طراحی داخلی دفتر کار ایرانی را به شما کاربران گرامی معرفی کنیم. مرکز طراحی مد و فشن ایده پارسی با هدف اصلی تجارت حرفه ای لباس تأسیس شد. این پروژه در یک ساختمان ۴ طبقه در خیابان شریعتی قرار دارد. مساحت هر واحد در هر طبقه ۳۵۰ متر مربع می باشد. برنامه فیزیکی پروژه با توزیع عملکردها در هر طبقه به اجرا در آمده است. طبقه اول به فضای آموزشی و برگزای سمینارها، طبقه دوم به بخش رسانه، طبقه سوم برای کارگاه های طراحی و طبقه چهارم به مدیریت و شورورم اختصاص داده شده است. با توجه به اهداف کارفرما در طراحی لباس های ایرانی و تأکید بر نمایش مدرن هویت ایرانی، در طراحی مرکز مد و فشن ایده پارسی، از فرم هندسی مثلث الهام گرفته شده و در برخی موارد با گره ها و مقرنس ها تزئین شده است.

با تجزیه و تحلیل این آثار ، فرم های انتزاعی مدرن ساخته شده است. استفاده از فرم های شش ضلعی و مثلثی از الگوی موجود در دیوارها فراتر رفته و تا جایی که  امکان داشت، در جزئیات و مبلمان مورد استفاده قرار گرفت. گسترش ایده موضوعات زیبایی شناختی و بصری به موضوعات کاربردی ، محیطی یکپارچه را در هماهنگی با ایده اصلی ایجاد کرده است. رنگ آبی به عنوان هویت اصلی این سازمان، اغلب سطح شیشه ای دیوارها را پوشانده و تا حدی در  مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد. دیوار برجسته نه تنها نور و روشنایی را منعکس می کند، بلکه یادداشت ها و نقشه های طراحی را نیز امکان پذیر می کند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر طراحی داخلی دفتر ایده پارسی دعوت می نماید.

طراحی داخلی دفتر ایده پارسی طراحی داخلی دفتر ایده پارسی طراحی داخلی دفتر ایده پارسی طراحی داخلی دفتر ایده پارسی طراحی داخلی دفتر ایده پارسیطراحی داخلی دفتر ایده پارسی طراحی داخلی دفتر ایده پارسی

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Architizer

تعداد بازدید: 1,284

2 دیدگاه‌

  1. نرگس گفت:

    لطفا در مورد متریالهایی که در پروژه ها استفاده میشود هم توضیح دهید. با تشکر از سایت بسیار خوبتان

    • تحریریه خط معمار گفت:

      توضیحات ارائه شده معمولا توسط معمار پروژه ارائه می گردد. اما حتما موضوع مطرح شده را مد نظر خواهیم داشت. با تشکر از همراهی شما.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *