دفتر اداری مجموعه فرهنگی هنر شهر آفتاب، امیرحسین اشعری

طراحی فضای اداری مدرن

معمار مسئول: امیرحسین اشعری

موقعیت: ایران، شیراز

تیم طراحی: زهرا جعفری، الناز امینی خانیمنی، امیر ایرانی دوست حقیقی

مساحت: ۱۸۰ مترمربع

طراحی و دکوراسیون داخلی: امیرحسین اشعری

نقشه فاز۲: زهرا جعفری، الناز امینی خانیمنی، امیر ایرانی دوست حقیقی، احسان شبانی

سال طراحی پروژه: ۱۳۹۶

سال آغاز پروژه: ۱۳۹۶

سال اتمام پروژه: ۱۳۹۷

عکاس: پرهام تقی اف، مهسا کرونی

مشاور مبانی فکری: الناز امینی خانیمنی

مشاور گرافیک: زهرا جعفری

جوایز: رتبه نخست مسابقه طراحی داخلی سال ۱۳۹۸

شرح پروژه

در این بخش قصد داریم تا نمونه ای فوق العاده از طراحی فضای اداری مدرن اثر امیر حسین اشعری را برای شما معماران و طراحان داخلی به اشتراک بگذاریم. وی پروژه های مختلفی از معماری و طراحی داخلی فضاهای مختلف اعم مسکونی، اداری، رستوران و غیره را طراحی کرده و به اجرا در آورده است. اگر به خاطر داشته باشید در بخش های گذشته پروژه های مختلفی از امیر احسین اشعری را برای شما به اشتراک گذاشتیم. در این بخش نیز قصد داریم تا به طراحی فضای اداری مدرن مجموعه فرهنگی هنری شهر آفتاب بپردازیم.

پروژه اداری مجموعه فرهنگی ” هنر شهر آفتاب” در شهر زیبای شیراز واقع شده و دارای زیر بنایی به مساحت ۱۸۰ مترمربع می باشد. طراحان در طراحی این مجموعه به دنبال ایجاد فضایی برای افزایش تعامل مراجعه کنندگان با فضای اداری و ارتباط تنگاتنگ و نا گسستنی پرسنل اداری با یکدیگر بودند. همانطور که می دانید تداوم در همفکری و تبادل نظر میان تمامی افراد در هر مرتبه، به ارتقا سطح کیفی مجموعه کمک بزرگی می کند. علاوه بر این، پرنسل این مجموعه نقش خود را موثر می داند و وجود چنین احساس تعلق خاطر می تواند تأثیر بسزایی در راندمان کار داشته باشد.

از این رو طراحان جهت رسیدن به این خواسته ها موارد زیر را در طراحی پروژه در نظر گرفتند که به شرح زیر می باشد:

۱_ جهت افزایش ارتباط مخاطبین با بخش مدیریت مجموعه مرز میان درون و بیرون (بخش اداری و لابی مجموعه) را کمرنگ کردند.

۲_ برای افزایش تعامل میان پرسنل ها شفافیت در فضا را ایجاد کردند:

از بین بردن موانع دیداری میان تمامی فضاها، تبدیل جداره های صلب به شفاف، حتی در بخشی از فضاها که امکانش وجود داشت شیشه ها را حذف کرده تا بتوانند ارتباط گفتاری را تقویت کنند.

۳_ پویا ساختن فضا و سیالیت رفتاری با استفاده از مبلمان:

وقتی که جداره ها تا حدامکان شفاف شد، فضای یکپارچه و یکدستی ایجاد گشت و تمامی فضا به پرسنل ها تعلق یافت. بنابراین طراحان سعی کردند با استفاده از مبلمان در فضا سیالیت رفتاری و حرکتی را ایجاد کنند. وجود میزها افزون بر این که تفکیک فضایی را بوجود می آورند، حریم خصوصی را هم حفظ می کنند. پرسنل ها می توانند روی صندلی ها یا مبل بنشینند یا اینکه دراز بکشند و یا این که قدم بزنند، همچنین می توانند با همکاران خود گپ زده و چای و یاقهوه میل کنند.

۴_ ایجاد پیوستگی در بخش اداری با سایر فضاهای مجموعه:

_  امکان دسترسی آسان برای هنرمند از درون فضای اداری به استیج سالن نقد و تاکید فرمی برای ورودی این بخش

_ در تمامی بخش همانند ورودی ها و مبلما ‌ها سعی شد فرم در بخش‌هایی برجسته شود که روح واحدی در کلیه فضاها به هم دهد.

طراحی فضای اداری مدرن طراحی فضای اداری مدرنطراحی فضای اداری مدرن طراحی فضای اداری مدرن طراحی فضای اداری مدرن طراحی فضای اداری مدرن طراحی فضای اداری مدرن طراحی فضای اداری مدرن طراحی فضای اداری مدرن طراحی فضای اداری مدرن طراحی فضای اداری مدرن طراحی فضای اداری مدرن طراحی فضای اداری مدرن طراحی فضای اداری مدرن طراحی فضای اداری مدرن طراحی فضای اداری مدرن طراحی فضای اداری مدرن طراحی فضای اداری مدرن طراحی فضای اداری مدرن طراحی فضای اداری مدرن طراحی فضای اداری مدرن طراحی فضای اداری مدرن

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

منبع: Aoapedia.ir

اقتباسی از دانشنامه هنر معماری

تعداد بازدید: 780

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *