طراحی واحد اداری در اصفهان، شرکت معماران محیط

طراحی واحد اداری ، طراحی دفتر کار

طراحی واحد اداری در اصفهان، شرکت معماران محیط

در این بخش قصد داریم به همراهی شما، به بررسی طراحی واحد اداری در شهر اصفهان بپردازیم. این دفتر کار، توحید نام دارد و در شهر اصفهان، خیابان توحید واقع شده است. همانطور که اشاره شد، معماری این دفتر اداری توسط شرکت معماران محیط انجام شده است. شرکتی که به دور از دغدغه ها و سلبریتی بازی های جامعه ی معماران، پروژه هایی در خور و شایسته را خلق می کند.

در گذشته توضیحاتی در مورد این دفتر معماری اصفهانی ارائه شده است و پروژه هایی از این دفتر، مورد بررسی قرار گرفته اند. به عنوان مثال می توان به پروژه خانه عنصری اشاره نمود که از جمله کارهای شاخص این دفتر معماری است. اگر علاقه مند به مطالعه خانه عنصری هستید، می توانید از طریق لینک زیر این پروژه را بررسی نمایید:

معماری و طراحی ساختمان مسکونی خانه عنصری

همانطور پیش تر اشاره نمودیم، در این قسمت قصد داریم یکی از پروژه های طراحی داخلی این دفتر معماری را مورد بررسی قرار دهیم. طراحی واحد اداری توحید که در آن چوب و مشتقات آن، نقش اصلی را بازی می کنند. با نگاه کوچکی به تصاویر متوجه این موضوع خواهید شد.

سبک کلی طراحی این دفتر کار، مدرن است. خطوط صاف طراحی حکایت از این موضوع دارند. همانطور که می دانید، خطوط صاف در طراحی، بزرگترین ویژگی سبک مدرن هستد و برای اینکه به سبک طراحی پروژه ای پی ببرید، کافی است به خطوط کلی طرح نگاهی بیاندازید. از سوی دیگر سادگی در طراحی، اکسسوری و مبلمان را می توان از دیگر شاخصه های کلیدی این سبک دانست.

وقتی صحبت از سبک طراحی یک پروژه می شود، نمی توان گفت که ویژگی های یک سبک به طور محض به کار گرفته شده اند و پروژه خالص منطبق بر یک سبک مشخص معماری است. بلکه ممکن است ویژگی هایی از سبک های دیگر را نیز در کار ببینید. بحث تلفیق سبک ها در پروژه معماری و طراحی به همین شکل، به صورت استفاده از ویژگی های برگرفته از سبک های مشخص اتفاق می افتد. اما برخی از ویژگی ها در هر سبک شاخص تر از سایرین هستند. به عنوان مثال، وقتی خطوط طراحی در پروژه ای صاف باشد، می توان به آن، با دیدگاه سبک مدرن نگریست. وقتی شاهد استفاده از تاسیسات ساختمان بصورت اکسپوز در کار هستیم و یا به کار گرفتن متریال هایی نظیر بتن و …، می توان به فضا عنوان سبک صنعتی داد و به همین صورت، سایر سبک ها.

روند طراحی واحد اداری توحید

به همین شکل، می توان به دفتر کار توحید، عنوان سبک مدرن دارد. از سبک طراحی که بگذریم، طراحان کوشیده اند در این پروژه، فضایی گرم و زنده خلق نمایند. برای این کار، به سراغ گرم ترین متریال ممکن یعنی چوب و مشتقات آن رفته اند. از آنجایی که چوب، قیمت یک پروژه را به طرز فزاینده ای افزایش می دهد، طراحان به سراغ مشتقات چوبی رفته اند. مشتقات چوبی شامل کفپوش، دیوارکوب، MDF، قرنیز و … می باشد.

بر همین توضیحی که داده شد، تمام متریال ها با رنگ مشخصی انتخاب شده اند. یعنی کفپوش با رنگ چوب طبیعی، MDF با روکشی به رنگ چوب طبیعی و دیوارکوب هم به همین شکل. حتی در بخش هایی از این واحد اداری، می توانید این استفاده از مشتقات چوب را ببینید.

مورد دیگری که به طور شاخص در این دفتر قابل مشاهده است، بحث نورپردازی است. نورهای مخفی، به شکل های مختلف بر روی دیوار و سقف این واحد اداری به کار گرفته شده اند. انتخاب رنگ لایت ها به شکلی بوده است که بر رنگ چوب تاکید گردد. یعنی طراح به سراغ لایت های زرد یا نور طبیعی رفته است و لایت های دیگر نظیر سفید کمتر به کار گرفته شده اند.

نکته آخر در این پروژه این که ما اعتقاد به این نداریم که این پروژه شاخص و متمایز است. اما به عنوان دفتر کاری که در آن طراح به سراغ خلق یک فضای گرم رفته است، کار خوبی است و می تواند ایده های خوبی را به ما منتقل کند. همواره گفته ایم که بررسی کارهای انجام شده توسط سایر معماران، تجربه هایی بی بدیل به ما منتقل می کند. تجربه هایی که می توانند در کارها، به کمک ما بیایند و در نهایت، فضایی بهتر خلق نماییم. موضوعی که رسالت هر معمار است.

از آنجایی که تصاویر، بیش از هر چیز گویای امر هستند، در ادامه سخن را کوتاه و دعوت می کنیم تصاویر طراحی واحد اداری توحید را مشاهده نمایید.

طراحی واحد اداری ، طراحی دفتر کار طراحی واحد اداری ، طراحی دفتر کار طراحی واحد اداری ، طراحی دفتر کار طراحی واحد اداری ، طراحی دفتر کار  طراحی واحد اداری ، طراحی دفتر کار طراحی واحد اداری ، طراحی دفتر کار طراحی واحد اداری ، طراحی دفتر کار طراحی واحد اداری ، طراحی دفتر کار طراحی واحد اداری ، طراحی دفتر کار طراحی واحد اداری ، طراحی دفتر کار طراحی واحد اداری ، طراحی دفتر کار طراحی واحد اداری ، طراحی دفتر کار طراحی واحد اداری ، طراحی دفتر کار طراحی واحد اداری ، طراحی دفتر کار طراحی واحد اداری ، طراحی دفتر کار طراحی واحد اداری ، طراحی دفتر کار طراحی واحد اداری ، طراحی دفتر کار

 

آنچه از نظرتان گذشت، برداشت نگارنده از پروژه طراحی واحد اداری توحید است که توسط شرکت معماران محیط صورت گرفته است. اگر شما در رابط با این پروژه، نظر دیگر و یا توضیحاتی دارید، از طریق بخش نظرات می تواند آن را با ما و سایر معماران در میان بگذارید.

 

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: وب سایت شرکت معماران محیط

تعداد بازدید: 2,486

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *