معماری شرکت داروسازی سیناژن ، شرکت طراحی مدام

معماری شرکت داروسازی سیناژن

معماری شرکت داروسازی سیناژن ، شرکت طراحی مدام

اطلاعات پروژه

معماری: استودیو مدام

معماران مسئول: ساناز قائم مقامی، مجتبی محمدظاهری

تیم طراحی: فرزانه نوروزی، ندا شجاعی، مهیار جاویدان، پرتو حیدری، نیلوفر مرادی، آراز اسماعیلی، کامیار صلواتی

مساحت: ۲۰۰۰۰متر مربع

کارفرما: شرکت داروسازی سیناژن

مدیر اجرایی: آرش لاهوتی

سازه: داوود زارعی

تأسیسات مکانیکی: علیرضا فرساد

تأسیسات الکتریکی: محسن نعمتی

عکاس: آیدین شاهی

سال: ۱۳۹۸

جایزه: رتبه دوم، دوازدهمین دوره جایزه معماری و معماری داخلی ایران، فصلنامه معماری و ساختمان،‌ ۱۳۹۸

شرح پروژه از زبان معمار

با مجموع مساحت ۲۰۰۰۰ مترمربع ساخته شده، این مجموعه دوگانه برای پاسخگویی به نیازهای دفتر مرکزی شرکت بیودارویی سیناژن طراحی شده است. این مجموعه از دو حجم جداگانه و درعین حال متصل به یکدیگر تشکیل شده است. یک ساختمان آجری با فضایی گرم و دنج با کاربری اداری با باغچه های کوچک داخلی برای هر دفتر به طور مجزا و ساختمان دوم برای بخش تولید محصولات طراحی شده و دارای سطوحی با الگوهای سفید می باشد. این دو حجم توسط پل هایی رابط در بخش های مختلف ساختمان به یکدیگر متصل شده اند.

چالش های اصلی در این پروژه، طراحی کارخانه ای بود که شامل فضاهای درهم آمیخته و عملکردهای مختلف بود. این عملکردها شامل فضاهای تولید، انبار، تجهیزات فنی، بخش های اجرایی، دفتر اداری و همچنین آزمایشگاه بودند. این بخش ها می بایستی در مجتمع هایی با حجم های مختلف باز، نیمه باز، و بسته با یکدیگر ادغام شوند.

راه حلی که توسط طراحان ارائه شد این بود که سه حجم مختلف را با سه نقش مختلف عملکردی پیوند دهند: یک حجم برای تجهیزات فنی، یک حجم برای فضای تولید، عملکرد های حمایتی و انبار و در آخر حجمی که شامل آزمایشگاه ها، دفتر و کارکردهای اداری است.

این حجم ها اخیرا توسعه یافتند. امکانات و حجم های تولید در غالب یک مکعب سفید بزرگ با پوسته ای نیمه شفاف طراحی شده بودند. حجم ساختمان عملکردهای اداری بر روی مکعبی شیشه ای جای گرفته بود و به لابی با سقف بلند آن شکل می داد. بعد ها یک حجم ظریف آجری روی مکعب شیشه ای قرار داده شد و یک فضای سبز باز برای کارمندان ایجاد کرد علاوه از بهرهمند شدن از هوای مطبوع از چشم انداز طبیعت سبز و درختان در این مجموعه لذت ببرند.

در ادامه با دیدن تصاویر معماری شرکت داروسازی سیناژن خط معمار را همراهی کنید.

معماری شرکت داروسازی سیناژن معماری شرکت داروسازی سیناژن معماری شرکت داروسازی سیناژن معماری شرکت داروسازی سیناژن معماری شرکت داروسازی سیناژن معماری شرکت داروسازی سیناژن معماری شرکت داروسازی سیناژن معماری شرکت داروسازی سیناژن معماری شرکت داروسازی سیناژن معماری شرکت داروسازی سیناژن معماری شرکت داروسازی سیناژن معماری شرکت داروسازی سیناژن معماری شرکت داروسازی سیناژن معماری شرکت داروسازی سیناژن معماری شرکت داروسازی سیناژن معماری شرکت داروسازی سیناژن معماری شرکت داروسازی سیناژن معماری شرکت داروسازی سیناژن معماری شرکت داروسازی سیناژن

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 2,742

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *