طراحی معماری ویلای مدرن، اتصال باکس های بتنی

طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا،طراحی نمای ویلا

طراحی معماری ویلای مدرن، اتصال باکس های بتنی

معماری: استودیو Di Frenna Arquitectos

موقعیت: مکزیک

متراژ: ۴۸۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۷

در این قسمت برای همراهان گرامی خط معمار، تصاویر مربوط به اجرای یک ویلا را آماده نموده ایم که از دو نظر جذاب به نظر می رسد. اول، متریال های به کار رفته روی نما و فضاهای داخلی و دوم حجم به کار گرفته شده برای ویلا.

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، چه روی نما و چه فضاهای داخلی، از دو متریال بتن اکسپوز و چوب بهره گرفته شده است. که البته عبارت مشتقات چوب صحیح تر به نظر می رسد. ترکیبی از دو متریال با طبع سرد و گرم. چه ترکیب آشنایی!!

و از طرف نکته قابل توجه، حجم این ویلا است. فضاسازی هایی که بوسیله باکس ها ایجاد شده است. از یک جهت وقتی به ویلا نگاه می کنیم، باکس های بتنی عقب و جلو را می بینیم. اما از محوطه درونی ویلا، یک نمای شیشه ای مسطح دو طبقه قابل مشاهده است. در واقع همانند تمامی ویلاهایی که دیده اید و دیده ایم، نمای داخلی با شیشه کار شده است تا حداکثر زاویه دید به محوطه را در اختیار قرار دهد. نکته جالب، مسطح بودن بخش از نما است. در حالی که در سمت دیگر، نما دارای بازی است.

نکته دیگر و آخر، استفاده از یک وید (Void) در میانه ی ساختمان است که از هر ۴ طرف با شیشه پوشانید شده است و در واقع باغچه ای در میان خانه است. در ادامه دعوت می کنیم تصاویر این ویلا را بررسی نمایید. در انتها نیز پلان ها، دیارگرام ها و … قرار داده شده اند.

طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا،طراحی نمای ویلا

طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا،طراحی نمای ویلا

پلان، دیاگرام، سکشن و …

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 5,990

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *