معماری ویلای مدرن پانو

معماری ویلای مدرن پانو

معماری ویلای مدرن پانو

دفتر طراحی: دفتر معماری دیوان

تیم طراحی: نوید تولائی، آرمین شایانپور، محمد مهدی شرافت پیما

مدیر اجرایی: نوید تولائی

مهندس عمران: علی سیدی

مهدس تاسیسات مکانیکی: مهندس صالحی

مهندس تاسیسات الکتریکی: علی زرقانی

عکاس: محمد حسین حمزه لویی

مساحت پروژه: ۳۷۰ متر مربع

موقعیت پروژه: چلندر ، مازندران

معماری ویلای مدرن پانو در زمینی به مساحت ۴۲۰ متر مربع واقع در روستای چلندر استان مازندران ساخته شده است. این ویلا در سبک مدرن و بسیار ساده و شیک ساخته شده است. در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی های این ویلا خواهیم پرداخت.

مشخصات پلان ویلا

این ویلا دارای زیر بنایی به مساحت ۳۷۰ متر مربع در سه طبقه می باشد که در طبقه اول فضای نشیمن، پذیرایی، آشپزخانه اصلی ، لاندری و اتاق مهمان قرار گرفته و در طبقه دوم سه اتاق خواب و فضای نشیمن خصوصی و همچنین در طبقه سوم که بام این ویلا نیز میباشد فضای آلاچیق و شاه نشین قرار گرفته است.

اصلی ترین چالش در طراحی ویلا پانو وجود حریم ها و عقب نشینی های متعدد از چهار طرف زمین بوده است که فضای مربعی شکل در حدود ۱۵۰ متر مربع در بخش شمالی زمین را جهت طراحی و ساخت در اختیار قرار می داده است که این امر در ابتدا موجب ایجاد محدودیت در رابطه با بهره گیری از تنوع حجمی و ایجاد کیفیت های فضایی گوناگون می شده است.

ایجاد کیفیت های متفاوت در بخش های مختلف

در طراحی ویلا پانو با توجه به موقعییت قرارگیری زمین و نزدیکی آن نسبت به رشته کوه های جنگلی چلندر و دید گسترده ای که در بخش جنوبی ساکنین این ویلا می توانستن از آن بهره بگیرن، تمرکز اصلی طراحی بر روی ایجاد کیفیت های فضایی متنوع از جمله فضای باز، نمیه باز و فضای بسته در سمت جنوبی ویلا قرار گرفت.

جهت برآورده ساختن این کیفیت های مختلف فضایی تلاش شد تا از ارتفاع نیز کمک گرفته شود. به صورتی که در هر طبقه کیفیتی متفاوت را از نظر ابعاد، منظر، امکانات و محرمیت تجربه کنیم.

ایجاد ارتباط میان فضای داخلی و خارجی

همچنین در این ویلا در راستای استفاده مناسب از نور خورشید و منظره دلپذیر منطقه، تلاش بر آن شد که مرز میان داخل و خارج با جداره های شفاف به حداقل خود برسد و کاربر بتواند ضمن بهره گیری از فضای داخلی از کیفیت های طبیعی محیط بیرون نیز بهره بگیرد. این موضوع خود را در چیدمان فضایی ویلا پانو نیز نشان می دهد که باعث شده فضا هایی که بیشتر در طول روز از آن ها استفاده می کنیم بیشتر بتوانند از منظر و دید اطراف بهره ببرند.

در واقع ویلا پانو مجموعه ای از کیفیت های متنوع می باشد که تلاش دارد تا کاربر خود را در زمان حضور از زندگی شلوغ شهری دور نگاه دارد و لذت از طبیعت زیبای شمال را به در قاب های مختلف به نمایش بگذارد.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه معماری ویلای مدرن پانو دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: دفتر معماری دیوان

 

تعداد بازدید: 349

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *