دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۰ ، گزیده ای از نمونه های سالن پذیرایی پرطرفدار سال

دکوراسیون پذیرایی 2020

دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۰ ، گزیده ای از نمونه های سالن پذیرایی پرطرفدار سال

سالن نشیمن بخشی از منزل است که افراد معمولا بیش تر زمان خود را در آن می گذراند. سالن نشیمن فضایی برای استراحت و دور هم جمع شدن اعضای خانواده می باشد. فضایی است که چه در زمان برگزاری میهمانی و چه با خانواده، افراد معمولا ترجیح می دهند که گردهم آیند. اگر شما قصد دکوراسیون فضای داخلی منزل خود هستید، اولین بخشی که به طراحی آن می پردازید سالن پذایرایی و نشیمن می باشد. به هر حال ممکن است که شما در هنگام چیدمان اشیایی مختلف در بخش نشیمن، برای ایجاد فضایی هماهنگ و یکپارچه دچار مشکل شوید. شما باید رنگ دیواره ها را در نظر بگیرید، مبلمان مورد نظر خود را از قبل تهیه کرده و سایر اشیای تزئینی را به طور هماهنگ در این بخش قرار دهید. اما پیش از همه این ها باید در نظر داشته باشید که چه سبکی را برای دکوراسیون پذیرایی خود انتخاب خواهید کرد. دانستن سبک مورد نظر ایده هایی کاربردی را برای انتخاب صحیح اشیا و مبلمان می دهد. بدین ترتیب خط معمار در ادامه به برخی از نکات ضروری در دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۰ می پردازد. شما می توانید با الهام گرفتن از این ایده ها به طراحی ایده آل فضای نشیمن منزل خود دست یابید.

مبلمان:

مشکل عموم مردم عدم آگاهی از چگونگی چیدمان مبلمان دردکوراسیون نشیمن می باشد. بیش تر اوقات افراد علاوه بر اینکه مبلمان را در مقابل دیواره ها قرار می دهند، چندین صندلی را نیز در مقابل آن ها نیز جای می دهند. بر این اساس باید گفت که چیدمان مبلمان چیزی است که نیاز به برنامه ریزی بیش تری دارد. ملاحظات مهمی مانند انتخاب نقطه کانونی ، ایجاد زمینه مکالمه و در نظر گرفتن جریان حرکت افراد باید در نظر گرفته شود.

فرش:

محل مناسب فرش ها و قالیچه یکی از چالش های اصلی در دکوراسیون سالن نشیمن می باشد. بنابراین برای جای گذاری صحیح آن باید دقت کافی داشت. دلایل بسیاری برای اهمیت استفاده آن ها در سالن نشیمن وجود دارد. اما قبل از خریدن فرش برای منزل خود باید به برخی نکات مهم و اساسی دقت داشته باشید. یکی از مهم ترین این مسائل سایز فضای نشیمن می باشد. هنگامی که سایز فرش خیلی کوچک باشد می تواند فضا ها را از هم تفکیک کند، بنابراین قبل از خرید فرش در نظر داشته باشید که چه سایزی مناسب سالن نشیمن شما می باشد. قالیچه باید به گونه ای قرار گیرد که مبلمان در اطراف آن قرار گیرد و فاصله مناسب از دیواره ها تا قالیچه حفظ شود.

تابلو های هنری:

دیواره های خالی نشانه یک فضای ناقص می باشد. اما این بدان معنا نیست که شما می توانید تمامی فضا را با تابلوها بپوشانید.  نصب تابلوهای هنری در دیواره ها اهمیت دارد، ولی برای منسجم سازی دیواره ها نیاز به هزینه نیست.

نورپردازی:

نورپردازی فضای داخلی از مهم ترین و پیچیده ترین مسائل می باشد. نورپردازی در سالن نشیمن کمی کمتر از سایر بخش های خانه چون آشپزخانه می باشد، اما توجه به آن باعث می شود که فضا به گونه ای دیگر بدرخشد. شما باید برای این فضا سه نوع نورپردازی را در نظر داشته باشید: نورپردازی محیط، اشیا و نورپردازی مخفی. منابع نور باید در سطوح مختلف در سرتاسر اتاق قرار گیرند. شما می توانید علاوه بر نورپردازی طبیعی، از لوسترهای سقفی، لامپ های معمولی و انواع شمعدانی ها استفاده کنید.

رنگ آمیزی: 

انتخاب درست رنگ مناسب چیزی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند ، و اگر یک کاری وجود دارد که اکثر مردم اشتباه می کنند ، ابتدا رنگ را انتخاب می کنند. استفاده از کنتراست رنگ های خنثی در فضای داخلی نشیمن از راه های فوق العاده برای رسیدن به کانسپتی غنی  و آرام می باشد. برای مثال می توانیم بگوییم که رنگ های سفید، کاراملی، خاکستری و آبی در کنار یکدیگر کانسپتی زیبا را ایجاد می کنند. در بخش های بعدی قصد داریم تا به طور جداگانه به مبحث رنگ در دکوراسیون نشیمن بپردازیم.

تعادل میان تیرگی و روشنی:

هنگامی که یک اتاق نشیمن سفید و روشن است ، می تواند خیلی دلباز و غیر قابل دستیابی باشد. وقتی همه تاریک است ، می تواند مانند یک غار باشد. اما مخلوط کردن رنگ های تیره و روشن ، ظاهری پویا ایجاد می کند که دارای عمق و تعادل است. می توانیم بگوییم که افزودن طیفی از سیاه و سفید به فضا جذابیت ایجاد می کند.

بازی با بافت:

بسیاری از طراحان در به کار بردن اشیای بافت دار  چشم پوشی می کنند، اما کاربرد به جای آن ها می تواند در فضای داخلی کنتراست ایجاد کند. شما می توانید از اشیای بافت داری چون چرم، پشم، فلز، سنگ، شیشه و گیاهان برای ایجاد جذابیت در دکوراسیون سالن نشیمن خود استفاده کنید. کوسن هایی با پارچه بافت دار بهترین گزینه برای آن می باشد به خصوص اگر کارفرما می خواهد از لحاظ هزینه مقرون به صرفه باشد.

میزهای عسلی قابل حمل: 

میزهای عسلی و چهارپایه های سبک وزن، که به سادگی می توان آن ها را درفضا جابجا کرد، مناسب برای سالن نشیمن می باشند. اشیا و مبلمان با چنین قابلیتی برای هنگامی که تعداد میهمانان زیاد است، کارایی دارد.

ایجاد سرگرمی:

سالن نشیمن معمولا فضایی است که مترادف با اتاق خانواده، اتاق رسانه، اتاق تلویزیون می باشد و فضایی برای سرگزمی افراد خانواده می باشد. بنابراین جایگاه تلویزیون در این بخش به عنوان نقطه کانونی فضا تبدیل می شود. شما باید جذابیت کافی را در این بخش از سالن نشیمن ایجاد کنید. سبک دکوراسیون و طراحی نیز یکی از مهم ترین مسائل در طراحی این بخش می باشد که در بخش های بعدی خط معمار قصد پرداختن به آن را دارد.

ورود نور طبیعی:

نورطبیعی یکی از مهم ترین مسائلی است است که در طراحی سالن نشیمن باید در نظر گرفته شود. پنجره های بزرگ و پرده های روشن گزینه ای مناسب می باشد. ورود نور در طول روز باعث می شود تا فضای داخلی از نور خورشید بهره مند شده و همچنین روشن تر جلوه کند.

در ادامه با دیدن تصاویر دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۰ خط معمار را همراهی کنید.

دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020 دکوراسیون پذیرایی 2020

تحریریه خط معمار 

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 3,017

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *