آجر و شیشه در طراحی نمای ساختمان گالری لایکا

آجر و شیشه در طراحی نمای ساختمان گالری لایکا

آجر و شیشه در طراحی نمای ساختمان گالری لایکا

گالری لایکا / دفتر معماری فرمت
پروژه آجر و شیشه در طراحی نمای ساختمان گالری لایکا در منطقه ای در منهتن قرار دارد که در طول تاریخ خود دستخوش یک سری تغییرات چشمگیر در مقیاس و استفاده شده است. زمین‌ های کوچک در طول زمان در املاک بزرگ‌ تر ادغام شدند تا از عملکردهای تولیدی و انبار در دوران شکوفایی صنعتی منطقه پشتیبانی کنند.

با تبدیل محله به وضعیت فعلی خرده‌ فروشی و مهمان‌ نوازی گران‌ قیمت، این ارتقاء ادامه یافته است. در ادامه این مقاله به بررسی این پروژه و بازنمایی آن در منطقه قرار گیری اش از طریق طراحی زیبای نمای آن خواهیم پرداخت.

طراحی نمای گالری

یک ساختمان گالری کوچک در خیابان سیزدهم، که برای گالری به نام لایکا طراحی شده است، که استثنایی نادر برای این روند ارتقاء سطح املاک در محله است. این ساختمان با ارتفاع دو طبقه و با نمای آجری و ترکیب با شیشه در خیابانی کمتر از ۲۰ دقیقه مسیر، یکی از کوچکترین ساختمانهای باقی مانده در کل این منطقه تاریخی است. طراحی نمای جلویآ چدید و به سبک مدرن، کوچکی ساختمان را تجلیل می کند و همزمان صدای آن را در یک بلوک در مقیاس بزرگ تقویت می کند.

ویژگی های متریال در طراحی نما

یک ویترین و ورودی از فولاد و شیشه، ساختمان را به گذشته صنعتی خود متصل می کند، در حالی که سطح خیابان را برای دید خرده فروشی و دسترسی به نور طبیعی باز می کند. در بالای ویترین فروشگاه، حجم صفحه نمایش آجری چشمگیر و قاب نواری تداعی کننده نقش برجسته های تزئینی آجرکاری است که در سراسر منطقه یافت می شود و تفسیری مدرن از این بافت ها و الگوهای بنایی ارائه می دهد.

این صفحه نمایش همچنین عملکرد دوگانه ایجاد بازی نوری چشمگیر در داخل ساختمان در طول روز و پخش خالدار نور و فعالیت به خیابان را در طول عصر انجام می دهد.

فضای داخلی گالری

در قسمت داخلی، صفحه طبقه دوم بریده شد تا یک نیم‌ ساخت بزرگ با ارتفاع دوبل در جلوی فضا ایجاد شود. مجموعه ای از نورگیرهای جدید نیز برای ارائه نور طبیعی چشمگیر برای نمایش چاپ ها و تصاویر با فرمت بزرگ در سراسر طبقه اول نصب شده. در سطح دوم، یک فروشگاه فولادی و شیشه ای جدید به یک تراس تمام شده و فضای گالری بیرونی باز می شود.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه آجر و شیشه در طراحی نمای ساختمان گالری لایکا دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و عیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 91

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *