معماری گل ویلا لواسان با طراحی مدرن

معماری گل ویلا لواسان با طراحی مدرن

معماری گل ویلا لواسان با طراحی مدرن

گل ویلا / استودیو بوژگان

معماران: استودیو بوژگان

معمار اصلی: حامد بدری احمدی

تیم طراحی: شیدا قطبی

تیم توسعه طراحی: فاطمه شاعرزاده، عاطفه پاشایی، هانیه امیری، عادل رازی اردکانی

طراحی سازه: سیاوش صدیقی و همکاران

عکس ها: محمد حسن اتفاق

مساحت: ۵۵۰ متر مربع

سال: ۲۰۲۳

موقعیت: لواسان، ایران

معماری گل ویلا لواسان با طراحی مدرن مربوط به پروژه ای است در شهری زیبا در نزدیکی تهران، پایتخت ایران واقع شده است. طراحی ویلا شبیه یک توده سنگی جامد است که با دقت تراشیده شده است و گذرگاهی را تشکیل می دهد که دو طرف باز سازه را به هم پیوند می دهد و ورودی را در ضلع شمالی مشخص می کند. در این مقاله به مطالعه و بررسی این ویلای مدرن و زیبا خواهیم پرداخت.

نمای ویلا

طراح ویلا خود را با دو جهت متمایز نشان می‌ دهد: یک طرف رو به بیرون و کوچه، حسی از حریم خصوصی و صمیمیت را ارائه می‌ دهد، در تضاد با نمای حیاط که حجم سنگ از نظر زیبایی‌ شناسی طراحی و حجاری شده است. این پروژه از بیرون اسرارآمیز و دعوت کننده است و بینندگان را به کاوش در فضای درون به چالش می کشد در حالی که در درون، این رمز و راز به وضوح و باز بودن تبدیل می شود.

اهداف طراحی بخش های مختلف

هر سطح از ویلا هدف خاصی را دنبال می کند: طبقه همکف دارای لابی ورودی، پارکینگ، سوئیت مهمان، دسترسی به حیاط و یک استخر روباز است. طبقه اول میزبان مناطق مشترکی مانند آشپزخانه پشتی خانه (BOH) و جلوی خانه (FOH) و همچنین اتاق نشیمن است. طبقه دوم به فضاهای خصوصی اختصاص داده شده است که دارای اتاق خواب هایی است که با یک راهرو با مناظر خیره کننده متصل می شوند. پشت بام یک آلاچیق و منطقه باربیکیو با منظره پانوراما در همه جهات ارائه می دهد.

تمرکز اصلی ما در طول پروژه بر ارائه فضاهای با کیفیت بالا با رویکردی یکپارچه و مفهومی بوده است و اطمینان حاصل می‌ کنیم که ویلا گل تجربه‌ ای متمایز و جذاب را برای ساکنین خود فراهم می‌ کند.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه  دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 380

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *