سازه بتنی در معماری مسکونی خانه آتلیه جنگلی

سازه بتنی در معماری مسکونی خانه آتلیه جنگلی

سازه بتنی در معماری مسکونی خانه آتلیه جنگلی

سازه بتنی در معماری مسکونی خانه آتلیه جنگلی  پروژه ای است که در آن ایده ها تصادفی به وجود نمی آیند. این پروژه، خانه آتلیه یک زوج هنرمند، با کاشت آغاز می شود: قرار دادن ساخت و ساز در پاکسازی طبیعی زمین جنگلی احیا شده، در شهرداری کوتیا، در حاشیه شهری شهر سائوپائولو. در ادامه این مقاله به بررسی معماری مسکونی این خانه و دفتر کار با دو کاربرد می پردازیم.

ایده حجمی بنا

این پروژه شامل یک ساختمان مسطح و یک طبقه برای ساکنانش و فضای هنری آن ها می باشد. توپوگرافی ملایم، خانه را در برخی از نقاط از زمین و نماهای هوایی از روی گیاه مرتفع تر کرده است.

پاکسازی های طبیعی تراز شده اجازه می دهد تا یک حجم واحد این مسیر ارگانیک را دنبال کند. اما در مورد این خانه، ارگانیک طراح به طور مستقیم ۴ حجم مستطیل شکل هم تراز را که کمی چرخیده اند و فقط با کف به هم متصل شده اند و دنباله ای از فضاهای توپر و خالی را ایجاد می کنند استفاده کرده است. در چند ثانیه از این متوازی الاضلاع بزرگ، محفظه های شیشه ای ایده استحکام و سبکی را برجسته می کنند.

سازه بتنی در معماری مسکونی

بنابراین، سازه تعریف شد: پایه های بتنی باربر، عرضی به حجم ها، بیرون آمده از زمین، و بالای آنها، دو تیر فلزی ۳۰ سانتی متری که مسیر تقریباً ۵۰ متری را پوشش می دهند. مسیری که صفحات پانل بتنی را دریافت می کند. دال به تنهایی قادر به غلبه بر برآمدگی های جانبی حجم برای تأکید بر ایده شناور است. دیوارهای سازه‌ ای بلوک‌ های بتنی به عرض ۲۰ سانتی‌ متر با آرماتورها و اتصالات به تلاش منفی سقف کمک می‌ کنند.

در داخل، بلوک ها

در معرض، و همچنین دال سقف و کف بتنی با مقاومت بالا. چند نقطه اتصال با رنگ‌های هیدرولیک ساخته شده‌ اند: طبقه‌ هایی که محورهای چرخش حجم‌ ها را با رنگ‌ های صورتی مشخص می‌ کنند و حمام‌ ها و اتاق‌ های خشکشویی با رنگ‌ های آبی و سبز. در قسمت بیرونی جعبه ها رنگ لاستیکی تیره ای دریافت کردند که با قاب های سیاه ترکیب می شود. حجمی بزرگ که حضورش را در جنگل احساس می کند اما از درخشش آن کم نمی کند.

طبیعت تعادل حرارتی خانه

اطمینان از جریان آزاد هوای تازه از میان حجم های ۴ متری در گرم ترین دوره ها، و قطعات لعاب دار در دوره های سرد عایق خاصی دریافت می کنند و می توانند گرمای خود را حفظ کنند. این موضوع حرارتی با استحکام حجم تضمین شده است. خانه ای که از روی زمین زندگی می کند از تماس با آب زمین جلوگیری می کند و اجازه می دهد زندگی از زیر آن عبور کند.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دین سایر تصاویر از پروژه سازه بتنی در معماری مسکونی خانه آتلیه جنگلی  دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archilovers

تعداد بازدید: 80

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *