باز تعریف طراحی داخلی و نکاتی برای طراحی موثر

طراحی داخلی،دکوراسیون داخلی

باز تعریف طراحی داخلی و نکاتی برای طراحی موثر

"طراحی داخلی در مورد هنر و علم و نحوه استفاده از این دو رشته در ایجاد یک نتیجه زیباست."

بسیار شبیه به مد و سرگرمی که مفهومی عاشقانه دارد و تمام تلاش آن ایجاد محیطی گرم، راحت و چشم نواز برای مخاطب است …

طراحی داخلی تنها یک تصویر بصری و یا افزایش فیزیکی فضای داخلی نیست، بلکه تلاشی ست برای بهینه سازی و هماهنگ کردن فضاها و مبلمان مورد استفاده در محیط داخلی با یکدیگر…

اعضای تیم طراحی باید در مهلت تعیین شده جهت اتمام پروژه سخت تلاش کنند و از انجام به موقع تمام امور اطمینان حاصل نمایند. تسهیل تمام جنبه های اجرایی یک پروژه برای اطمینان از موفقیت، به این معنی است که مدیر اجرایی تیم باید با تعدادی از افراد کلیدی مانند پیمانکاران و تامین کنندگان کالا مواجه شده تا بتوانند پروسه طراحی را با موفقیت به سرانجام برسانند .

ارائه راه حل خلاقانه جهت برطرف ساختن چالش های طرح و بهبود محیط و کیفیت زندگی اشخاص تنها با دانش فنی بالای تیم طراح امکان پذیر خواهد بود تا بتواند طیف گسترده مصالح و مبلمان مناسب برای فضای مورد نظر را بکار بگیرد.

"طراحی داخلی خوب، سودمندی را با حداقل یکی از موارد زیر ترکیب می کند:

زیبایی، راحتی، بازدهی، اقتصاد، یا دوام. "

طراحی داخلی،دکوراسیون داخلی

نکاتی در مورد یک طراح داخلی خوب:

طراح فضای داخلی خوب باید توانایی تشخیص ، درک و آنالیز دیدگاه مخاطبانش را داشته باشد ، آنرا مافوق سلیقه خود دانسته و در تامین آن بکوشد . البته این بدان معنا نیست که طراح طبع خود را مهار کرده و نظر خود را بیان نکند! بلکه بهتر است سلیقه مخاطبش را با دانش و اصول درست معماری ترکیب کرده و در روند طراحی بکار بگیرد .

کلید این راه توجه زیاد به نیازهای مخاطب در جلسات رودررو و تهیه لیستی از اشیا و المان های مورد علاقه وی در راستای ایجاد بهترین ارتباط و پیدا کردن راهی برای استفاده کردنشان در فضای زندگی مخاطب است . طراح دکوراسیون داخلی باید دارای توانایی توجه به جزئیات، سازماندهی نقاط ضعف و قوت پروژه، زمان بندی امور و از همه مهم تر ، دید هنری در کنار دانش فنی باشد.

درک اندازه پروژه !

توجه به نوع چالش پیش رو و یافتن پاسخ اینکه کارفرما در جستجوی چیست؟ بودجه پروژه چقدر است؟ شرایط فیزیکی بنا چگونه است ؟ جواب این سوالات عموما در ارتباطات اولیه که به صورت تلفنی یا حضوری با طراح برقرار میشود ، قابل دسترس قرار خواهد گرفت. قبل از همه رزومه کاری طراح را بررسی کنید ، امروزه از طرق مختلفی میتوان به اطلاعات طراحان و شرکت های فعال دسترسی پیدا کرد ، شبکه های مجازی ، وب سایت و … ، پروژه های انجام شده و بازخوردهای آنها را بررسی کنید تا بهترین اتخاب را داشته باشید.

طراحی داخلی،دکوراسیون داخلی

توافق بر سر جزئیات کار !

با طراح صحبت کنید،  بهتر است طرح ها و عکس های مبلمانی که در مجلات یا سایت های اینترنتی دیده اید شامل موارد مورد علاقه یا احیانا مواردی که دوست ندارید را در اختیار وی قرار دهید. پس از برگزاری جلسات اولیه و توجیه کامل موضوع پروژه ، با عقد یک قرارداد و مشخص کردن موضوع ، مدت زمان و بودجه پروژه ، جزئیات فرآیند طراحی کار برای هر دوطرف تایید و تعیین خواهد شد .

طراحی …

طراح تا زمانی که کوچکترین شک و تردید از ذهن مخاطبش حذف شود، طراحی می کند. از خلاقیت و تخیل خود استفاده کرده تا تمام جزئیات مطابق با نیاز و چهارچوب ذهنی مخاطب کامل شود.

طراحی داخلی،دکوراسیون داخلی  طراحی داخلی،دکوراسیون داخلی طراحی داخلی،دکوراسیون داخلی طراحی داخلی،دکوراسیون داخلی طراحی داخلی،دکوراسیون داخلیطراحی داخلی،دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی،دکوراسیون داخلی

جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا به وب سایت استودیو طراحی داخلی کوژ مراجعه بفرمایید.

www.koojstudio.com

 

تحریریه خط معمار

منبع: استودیو کوژ

تعداد بازدید: 1,347

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *