نمونه های منتخب طراحی داخلی منزل ایرانی در سال های اخیر

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

طراحی داخلی منزل

همانطور که می دانید طراحی داخلی به طور حرفه ای از اوایل قرن بیستم وارد حوزه ی معماری شد. در گذشته طراحی داخلی به عنوان بخشی از روند معماری صورت می گرفت، اما با ورود این حرفه در صنعت ساخت و ساز، طراحان داخلی به طور حرفه ای به این موضوع پرداختند. بدین ترتیب برخلاف گذشته، سازندگان و صاحبان منازل به منظور ارتقاء عملکرد و کیفیت فضاهای داخلی ساختمان، انجام این امر را به دست طراحان داخلی می سپارند.

به عبارتی باید گفت که طراحی داخلی ساختمان فقط به چیدمان اشیا و مبلمان زیبا ختم نمی شود، بلکه یک مولفه اساسی در زندگی افراد است که نه تنها در نحوه تفکر و احساسات، بلکه بر روند زندگی، کار، و حتی ارتقای آن تأثیری مستقیم دارد.

نمونه های منتخب طراحی داخلی منزل ایرانی در سال های اخیر

در سال های اخیر در ایران همسو با رشد و توسعه معماری، طراحی داخلی نیز اهمیت یافته و افراد در جهت ارتقای کیفیت زندگی شان از طراحان داخلی می خواهند تا متناسب با ابعاد خانه و نیازهایشان به طراحی منزلشان بپردازند. طراحان و معماران ایرانی در چند سال اخیر نمونه های بی نظیری از طراحی فضاهای داخلی با کاربری های مختلف از خود به جای گذاشته اند. طراحی فضای منزل یکی از بخش هایی است که طراحان به صورت متمرکز به آن پرداخته اند. آن ها سعی بر این داشته اند تا فضایی مدرن همراه با حال و هوا و روحیه ی ایرانی طراحی کنند و در این راستا پروژه های فوق العاده ای را از خود برجا گذاشته اند. در این بخش خط معمار مجموعه ای از بهترین نمونه های طراحی داخلی منازل ایرانی را که در دو سال اخیر توسط معماران ایرانی طراحی و اجرا شده را جمع آوری کرده است. علاوه بر توضیح مختصر راجع به پروژه و نام طراح، لینک مطلب کامل هریک از این پروژه ها قرار داده شده تا کاربران گرامی به سادگی بتوانند به مقاله کامل پروژه دسترسی یابند. در ادامه از شما دعوت می نماییم تا با دیدن این پروژه ها ما را همراهی نمایید:

۱ _ بازسازی و تعمیرات ساختمان مسکونی : خانه ای برای کودکی پریا، امیرحسین رفعتی

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

در پروژه ی بازسازی خانه ی پریا، طراحان در طی بازسازی سعی بر این داشتند تا علاوه بر فراهم ساختن ملزومات زندگی مدرن، نمونه ای زیبا و دلچسب در همسایگی اش نیز باشد. این خانه دو طبقه بوده و  فضای داخلی این خانه دارای پلان باز می باشد. نکته اصلی و جالب در این پروژه حذف پله ی قدیمی و طراحی نمونه جدید آن در جایی دیگر به منظور ایجاد فضای باز در طبقه ی اول بود. کارفرمای پروژه قصد داشتند تا فرزندشان در خانه ای حیاط دار بزرگ شود و فرزندشان نیز لحظات شیرینی که آن ها در دوران کودکی در خانه ی حیاط دار داشته اند را تجربه کند. این ساختمان مسکونی در شیراز قرار داشته و توسط امیر حسین رفعتی بازسازی شده است.

۲ _ طراحی و بازسازی خانه حیاط دار، استودیو معماری شماره چهار

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

در پروژه ی بازسازی خانه ی حیاط دار، کارفرما از طراحان خواست تا فضای داخلی را به گونه ای طراحی کنند تا در عین ساده بودن، برای آن ها حال و هوای خانه ی پدری را یادآوری کند. همچنین او از طراحان خواست تا از افزودن هرگونه تزئینات اضافی و بی دلیل جهت زیبایی بپرهیزد و فضا تا حد امکان ساده باشد. از دیگر خواسته های کارفرما ایجاد حریم خصوصی بود که طراحان با استفاده از جداره فلزی آن را فراهم آوردند. چیدمان آجر نیز در برخی از قسمت ها، علاوه بر این که حریم خصوصی را حفظ کرده، باعث می شود تا نور ملایمی به فضای داخلی بتابد. بازسازی این پروژه توسط استودیو معماری شماره ی چهار انجام شده است.

۳ _ طراحی و معماری ساختمان مسکونی پادرا، وحید قبادیان

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

ساختمان مسکونی پادرا در منطقه ی سهروردی تهران قرار دارد و توسط شرکت پادرا طراحی شده است. ایده اصلی در طراحی داخلی این واحد مسکونی، ایجاد فضایی آرامش بخش و تا حد امکان روشن و دلباز بوده است. بنابراین، طراحان سعی بر این داشتند تا با قرار دادن پنجره های قدی و عریض تا حد امکان حضور نور طبیعی و بهره مندی از چشم انداز بیرونی را برای کاربران فراهم آورند. فضاهای خصوصی چون اتاق خواب ها و حمام از فضاهای نیمه خصوصی مانند سالن پذیرایی و غذاخوری جدا گشته و آشپزخانه میان دو فضا قرار گرفته است.

۴ _ معماری ساختمان مسکونی گلزار، گروه معماری باراد

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

در واحد های ساختمان مسکونی گلزار ما شاهد طراحی فضایی مدرن، با پلان باز هستیم. یکی از چالش های اصلی در طراحی این ساختمان، ایجاد ارتباط درون و بیرون بود. قرار دادن پنجره های بزرگ در سراسر فضا باعث می شود تا نور طبیعی در طول روز به فضای داخلی بتابد. این آپارتمان یکی از نمونه پروژه هایی است که توسط گروه معماری باراد طراحی شده و تهران قرار گرفته است.

۵ _ دکوراسیون مدرن خانه سفید، شرکت طراحی مدام

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

این پروژه نمونه ای فوق العاده از طراحی داخلی آپارتمان مسکونی است که توسط گروه معماری مدام طراحی شده است. در این پروژه که یک واحد مسکونی به متراژ ۳۰۰ مترمربع می باشد، کارفرما به به دنبال ایجاد تغییر در ماهیت و ذات فیزیکی خانه بود. به علاوه این پروژه تلاشی برای بهره مندی نسل های آینده بود تا بتوانند از زندگی خود در آن لذت ببرند. فضای داخلی خانه تا حد امکان ساده بوده و در برخی بخش ها ما شاهد لکه های رنگی کوچک در پس زمینه ای ساده و خالی هستیم.

۶ _ وقتی معماران خانه خود را طراحی می کنند: طراحی و دکوراسیون خانه شماره ۷، گروه طراحی امرداد

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

این پروژه شامل خانه ای است که معمار برای خود طراحی و بازسازی کرده و موفق به کسب مدال بهترین پروژه‌ی طراحی داخلی سال ۱۳۹۸ (رتبه نخست مشترک) در دسته‌ی بازسازی شده است. طراحی این خانه بر اساس نیازهای کاربران صورت گرفته است. این خانه در اصفهان قرار گرفته و توسط گروه معماری امرداد طراحی شده است.

۷ _ بازسازی خانه ۷۰، مهندسان مشاور فرم

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

خانه ی مسکونی ۷۰ در اصفهان قرار دارد و مالک آن تاجری جوان است که علاقه ای به ترکیب سنت و مدرن در فضای داخلی خانه اش بود. از این رو در بازسازی ایده سازمان دهی با هندسه خالص، ساده و همچنین هماهنگ با سبک زندگی کارفرما در نظر گرفته شد. این پروژه با متراژ ۸۶۰ مترمربع توسط گروه مهندسان مشاور فرم بازسازی شده است.

۸ _ عادات زندگی قدیم به سبک جدید، محمد حسین نیک بخش طهرانی

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

عادات زندگی قدیم به سبک جدید، محمد حسین نیک بخش طهرانی

این واحد مسکونی یکی دیگر از پروژه هایی است که طراح برای خود بازسازی کرده است. متراژ این واحد ۹۰ مترمربع می باشد و در تهران قرار گرفته است. طراح قصد داشت تا فضایی راحت و آرامی را برای خود و خانواده اش طراحی کند. در زندگی روزمره کارفرما چند عنصر نقشی اساسی دارد که از قبیل موارد زیر می باشند:

ایوان_ باغچه_ موضوع محرمیت و داشتن حریم خصوصی_ گشادگی فضایی و همچنین بهره وری فضایی با محدودیت کمتر.

بنابراین طراح تصمیم گرفت تا عادات زندگی قدیمش را در کالبد جدید قرار دهد. طراح این پروژه محمدحسین نیک بخش طهرانی می باشد.

۹ _ بازسازی خانه راکیان، پوریا احمدی

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

بازسازی خانه راکیان، پوریا احمدی

خانه راکیان با متراژ ۱۳۰ متر در اصفهان قرار دارد. یکی از درخواست های کارفرما از طراحان ایجاد فضایی بزرگ و یکپارچه متناسب با نیاز خانواده اش بود. بنابراین یکی از چالش های اصلی طراحان در طراحی و بازسازی پروژه بزرگتر دیده شدن و یکپارچگی فضا بود و بر این اساس تغییرات لازم را انجام دادند. طراحی این پروژه توسط دفتر معماری پوریا احمدی انجام گرفته است.

۱۰ _ طراحی و بازسازی خانه شکور ، محمد خدائی، مشهد

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

طراحی و بازسازی خانه شکور ، محمد خدائی، مشهد

پروژه ی خانه شکور در مشهد قرار دارد و بازسازی آن توسط محمد خدایی انجام شده است. یکی از مسائل اساسی در شکل گیری این پروژه اقناع نیازهای روانی و ایجاد یجاد کیفیت های فضایی بود.

۱۱ _ طراحی پروژه معماری ساختمان مسکونی روزن ، سید حامد جعفری

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

طراحی پروژه معماری ساختمان مسکونی روزن ، سید حامد جعفری

کارفرما از طراحان خواست تا فضایی مدرن و جذابی را طراحی کنند تا در عین این که جذابیت های بصری برای فروش را داشته باشد، هزینه های ساخت و ساز آن مقرون به صرفه باشد. همچنین وی می خواست خانه ای داشته باشد که علاوه بر مدرن بودن خاطرات گذشته را برایش تداعی کند. بنابراین طراحان متناسب با نیازها و درخواست کارفرما فضایی مدرن را طراحی کردند که همزمان خاطرات گذشته را در آن تداعی می ساخت. قرار دادن طاقچه ها در دیوارهای فضای داخلی حس و بوی خاطرات گذشته را به اتاق می بخشند. این پروژه در اصفهان قرار دارد و توسط سید حامد جعفری طراحی شده است.

۱۲ _ طراحی و بازسازی خانه ۲۴۴ ، محمدرضا تعبدی

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

طراحی و بازسازی خانه ۲۴۴ ، محمدرضا تعبدی

طراحان در بازسازی خانه ی ۲۴۴ توجه ویژه ای به سرعت اجرای کار، تأمین فضاهای مورد نیاز کارفرما، تأمین نور و دید مناسب و به علاوه به کار گرفتن و بازسازی فضاهای بی استفاده و مرده و تبدیل این مکان ها به یک فضایی پویا و سرسبز داشته اند. آن ها در بازشو‌های نورگیر مثل پنجره‌ها ی رو به حیاط کوچک ابعادها را بزرگتر ساخته و تا نزدیکی زمین آورده ‌اند تا فضایی دلباز و پر نور را رقم بزنند. این پروژه در شیراز قرار داشته و توسط محمدرضا تعبدی طراحی شده است.

۱۳ _ طراحی خانه سفید نانسی، دفتر معماری درک فضا

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

طراحی خانه سفید نانسی، دفتر معماری درک فضا

خانه سفید نانسی با متراژ ۶۵ مترمربع در منطقه ی سعادت آباد تهران قرار گرفته است و توسط دفتر معماری درک فضا طراحی شده است. درخواست اصلی کارفرما از طراحان جا به جایی لکه های اصلی ساختمان و تغییر حس و ماهیت فضا های واحد بود. در طی بازسازی پروژه، ۱۵ متر از فضا که بلا استفاده مانده بود، حالا تماما مفید است و فضاها همگی با ارتباطی درست کنار هم جانمایی شدند و فضایی متناسب با نیازهای کارفرما ایجاد شد.

۱۴ _ دکوراسیون داخلی مدرن خانه رهنما ، دفتر معماری خانه طرح

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

دکوراسیون داخلی مدرن خانه رهنما ، دفتر معماری خانه طرح

پروژه ی خانه ی راهنما در اصفهان قرار گرفته و توسط دفتر معماری طرح طراحی شده است. در پروژه حاضر نیز بر مبنای تعریف کارفرما از فضای خانه به عنوان “خانه ای امن و ساده” و سبک زندگی مینیمال و ساده، طراح با الهام از سادگی سبک مینیمال به طراحی پرداخت. رنگ سفید به عنوان نماد و سمبل سبک معماری و همچنین رنگ غالب در فضای داخلی به کار رفت. هدف اصلی این بود که این رنگ زمینه ای برای قاب پنجره ها باشد که بتوان آن ها را به تابلوهایی برای چهار فصل تبدیل کرد و بدین ترتیب طبیعت را به درون فضا بکشانند.

۱۵ _ طراحی داخلی خانه ۶ ، علی مختاری فر

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

طراحی داخلی خانه ۶ ، علی مختاری فر

در این پروژه که نمونه ای موفق از طراحی داخلی منزل ایرانی است، طراحان تلاش کرده اند تا خواسته های اعضای خانواده و به طور کلی مواردی که انسان نیازمند آن است را رعایت کنند. بدین ترتیب ایجاد حریم خصوصی، کاربرد تناسبات مختلف  و همچنین استفاده از متریال مناسب از جمله مواردی بودند که طراحان می بایست در این پروژه مورد توجه قرار می دادند. متریال به کار رفته در طراحی داخلی این آپارتمان حسی از گرما و پذیرا بودن را منعکس می سازد. در مجموع می توان گفت متریالی چون آجر، چوب و شیشه متناسب با موقعیت قرارگیری آن هارمونی در کل فضا ایجاد کرده اند. این آپارتمان در سبزوار قرار دارد و توسط علی مختاری فر طراحی شده است.

۱۶ _ طراحی و معماری خانه فرشادی ، شرکت معماران محیط

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

طراحی و معماری خانه فرشادی ، شرکت معماران محیط

این خانه ی مسکونی در اصفهان قرار دارد و توسط شرکت معماران محیط طراحی شده است. با توجه به تحلیل های معماری طبقه همکف به خوبی روشن نبود. از این رو طراحان تصمیم گرفته تا طبقه همکف و اول با هم ادغام کرده به طوری که دید از طبقه اول و دسترسی به حیاط از طبقه همکف امکان پذیر می باشد. فضاهای یکپارچه در واحدهای دوبلکس نیز استعاره ای از مقرنس و نماد های سالن های ایرانی بود.

۱۷ _ معماری خانه کوچه پالیز ، سید محمدرضا مقدم

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

معماری خانه کوچه پالیز ، سید محمدرضا مقدم

در این خانه ی مسکونی طراحان فضایی مدرن با پلان باز طراحی کردند. ایجاد فضایی روشن و دلباز و حضور نور طبیعی یکی از مهم ترین مسائلی بود که طراحان در این پروژه بدان پرداختند. این پروژه در بهشهر قرار گرفته و توسط دفتر معماری رمو طراحی شده است.

۱۸ _ معماری خانه شماره ۹۰ ، گروه معماری هیچستان

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

معماری خانه شماره ۹۰ ، گروه معماری هیچستان

همانطور که می دانید حضور نور طبیعی یکی از مهم ترین مسائل در طراحی داخلی است. در این پروژه نیز طراحان برای این که نور در فضای داخلی حضور داشته باشد، پنجره های بزرگ قرار داده اند و با استفاده از پوسته ی متخلخل در نما میزان ورود آن را کنترل ساخته اند. همچنین این پوسته ی متخلخل باعث می شود تا تهویه مناسبی در فضای داخلی وجود داشته باشد. در فضای داخلی ما با خانه ای مدرن با پلان باز روبرو هستیم که متناسب با نیازهای کاربران طراحی شده است. این پروژه در اصفهان قرار گرفته و طراحی آن را گروه معماری هیچستان انجام داده است.

۱۹ _ طراحی داخلی آپارتمان مسکونی کولاژ ، استودیو آدمون

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

طراحی داخلی آپارتمان مسکونی کولاژ ، استودیو آدمون

ایده اصلی در بازسازی این آپارتمان ایجاد ارتباط بین داخل و خارج برای استفاده از حداکثر پتانسیل سایت بود، برای دستیابی به این هدف، فضاهای جدید مانند کلاژها به متن ساده محیط زندگی اضافه شد. آنها مسئول ورود به نور طبیعی به داخل خانه، دید چشم انداز بیرونی، نگه داشتن گیاهان و تقسیم فضاها هستند. متراژ این آپارتمان مسکونی ۱۱۰ متر مربع بوده و توسط دفتر معماری آدمون طراحی شده است.

۲۰ _ معماری آپارتمان مسکونی شماره ‏ی صفر ، شرکت طرح و ساخت طرا

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

معماری آپارتمان مسکونی شماره ی صفر ، شرکت طرح و ساخت طرا

در شکل‏ گیری فضای داخلی مسکونی این پروژه، تلاش برای تعریف عملکردهای متنوع همچون اتاق مطالعه و کار، اتاق کودک و اتاق فرزند نوجوان خانواده در کنار اتاق خواب والدین، تأمین بیشینه‏ ی فضای آزاد از طریق تعریف باغچه‏ های حداقلی در محوطه‏ ی حیاط و نهایتا خلق باغ – بام در پشت بام پروژه بر اساس خواسته‏ های کارفرما بوده است. پروژه ی حاضر در منطقه ی مرزداران تهران قرار دارد و توسط شرکت طرح و ساخت طَرا طراحی شده است.

۲۱ _ معماری آپارتمان مسکونی بوستان ، شهاب علیدوست و همکاران

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

معماری آپارتمان مسکونی بوستان ، شهاب علیدوست و همکاران

در فضای داخلی آپارتمان بوستان ما با فضایی مدرن روبرو هستیم. طراحان جهت ارتباط میان نمای ساختمان با فضای داخلی از آجر به کار رفته در نمای پروژه در فضای داخلی نیز به کار رفته است. این پروژه نمونه ای از پروژه های اجرا شده از دفتر معماری شهاب علیدوست و همکارانش می باشد که در تهران قرار گرفته است.

۲۲ _ معماری ساختمان مسکونی دریاگوشه ، مهندسان مشاور پادیر

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

معماری ساختمان مسکونی دریاگوشه ، مهندسان مشاور پادیر

در طراحی داخلی این آپارتمان مسکونی به جای محدود شدن به تزیینات داخلی طراحان سعی بر این داشتند تا حداکثر دید و ارتباط از فضای داخل اپارتمان ها با فضای خارج و تراس جنوبی و وُید میانی بنا ایجاد کنند و هدف این بوده است تا فضای داخلی در محدوده ی معمول یک اپارتمان حدود صد مترمربعی باقی نماند.

همچنین آن ها در فضای سالن اصلی سعی کردند تا کارکرد چند گانه داشته باشد، و به همین دلیل، کانتر آشپزخانه، چرخ دار و قابل جا به جایی طراحی کردند تا بتواند در صورت نیازجلوی دیوار شمالی سالن قرار گیرد و فضای آزاد بیشتری در نشیمن اصلی برای رفت و آمد و استفاده از تراس و آشپزخانه ایجاد شود.

۲۳ _ معماری و طراحی داخلی آپارتمان همسایه پارک ، آتلیه مکعب سفید

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

معماری و طراحی داخلی آپارتمان همسایه پارک ، آتلیه مکعب سفید

طراحان در فضای داخلی مسائلی چون سادگی، حضور نور طبیعی، ایجاد محرمیت و به علاوه تهویه مطبوع را در نظر داشتند. طبقه ی سوم و چهارم این آپارتمان به صورت دوبلکس طراحی شد و راه پله ی میان آن فضای خصوصی را از فضای عمومی جدا می سازد. این پروژه توسط گروه معماری آتلیه مکعب سفید طراحی شده است.

۲۴ _ طراحی و معماری خانه پرنیان ، آتلیه مکعب سفید

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

طراحی و معماری خانه پرنیان ، آتلیه مکعب سفید

طراحان در این پروژ فضایی مدرن را با توجه به نیازهای کارفرما طراحی کردند که به شرح زیر می باشد:

مناطق خصوصی شامل ۳ اتاق خواب می باشد. اتاق خواب مستر که حریم خصوصی آن از طریق توری های چوبی انعطاف پذیر عمودی ارائه می شود. مناطق عمومی نیز به اتاق نشیمن و سالن پذیرایی اختصاص داده شده است که دارای پنجره های فرانسوی شکلی می باشد که منجر به ورود نور طبیعی به فضای داخلی می شود و امکان همزیستی و گفتگو را بین فضاها، نور روز و همچنین تهویه مناسب را فراهم می آورد. این بخش از طریق راه پله های چوبی به طبقه دوم متصل می شود. پروژه ی فوق در ماکو قرار دارد و توسط آتلیه مکعب سفید طراحی شده است.

۲۵ _ معماری ساختمان مسکونی شاباک ، گروه معماری سروستان

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

معماری ساختمان مسکونی شاباک ، گروه معماری سروستان

معماری و طراحی داخلی این ساختمان مسکونی را گروه معماری سروستان انجام داده است. فضای داخلی پروژه ساده، مدرن و دلباز می باشد.

۲۶ _ معماری ساختمان مسکونی ارغوان ، شهاب علیدوست و همکاران

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

معماری ساختمان مسکونی ارغوان ، شهاب علیدوست و همکاران

در طراحی این پروژه با توجه به الزامات کارفرما، توجه به نیازهای ساکنان و تأمین فضاهای لازم، رعایت تفکیک فضاهای عمومی و خصوصی، تهیه ابعاد مناسب برای هر فضا و همچنین کنترل نور و حریم خصوصی فضاهای زندگی از جمله مواردی بود که باید مورد توجه قرار گیرد. این ساختمان در تهران قرار داشته و توسط دفتر معماری شهاب علیدوست و همکاران طراحی شده است.

۲۷ _ معماری ساختمان مسکونی سدروس ، علیرضا تغابنی

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

معماری ساختمان مسکونی سدروس ، علیرضا تغابنی

در این پروژه ما با فضایی ساده، باز ، پرنور و مدرن روبرو هستیم. دیوار آجری سفید بافت ملایمی را به این فضا افزوده است. ترکیب بافت آجری و مبلمان به کار رفته در فضا یاد آور سبک صنعتی می باشد. این پروژه در تهران قرار گرفته و توسط علیرضا تغابنی طراحی شده است.

۲۸ _ معماری خانه مسکونی امیریه، احمد پویا منش

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

معماری خانه مسکونی امیریه، احمد پویا منش

این پروژه شامل آپارتمانی مسکونی است که در شهر قم قرار گرفته است. یکی از چالش هایی که طراحان با آن روبرو بودند، ایجاد رابطه بین ویژگی های خانه های سنتی و ساختارهای مدرن بود. طراحی و معماری این ساختمان توسط احمد پویا منش انجام شده است.

۲۹ _ طراحی داخلی منزل ایرانی در نیاوران، جایی میان ترکیب سبک و هندسه، آرش مدنی

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

طراحی داخلی منزل ایرانی در نیاوران، جایی میان ترکیب سبک و هندسه، آرش مدنی

معمار در طراحی این پروژه، در سقف فضای نشیمن طرحی هندسی را بر روی سقف پیاده سازی نموده است. نمی توان این سبک از کار را در دسته ویژگی های سبک مدرن جای داد. به همین دلیل است که عنوان مقاله “جایی میان ترکیب سبک و هندسه” انتخاب شده است. این آپارتمان در تهران قرار گرفته و توسط آرش مدنی طراحی طراحی شده است.

۳۰ _ معماری ساختمان مسکونی ۲۱۳، گروه معماری Pi

نمونه طراحی داخلی منزل ایرانی

معماری ساختمان مسکونی ۲۱۳، گروه معماری Pi

در آپارتمان مسکونی ۲۱۳، طراحان با توجه به نیازها و خواسته های کارفرما فضایی مدرن، ساده با پلان باز طراحی کرده اند. تضاد موجود در انتخاب متریال (چوب وسنگ) تعادل بصری ایجاد کرده است. پروژه فوق در مشهد قرار داشته و توسط گروه معماری PI طراحی شده است.

همانطور که در تمامی پروژه ها مشاهده نمودید با توجه به این که تمامی فضاها با به سبک مدرن طراحی شده اند، اما همچنین در بیش تر پروژه ها ما شاهد روحیه و حال و هوای سبک سنتی ایرانی می باشیم و این سبک در فضای داخلی خانه های ایرانی حضوری چشمگیر داشته است.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 7,222

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *