معماری خانه شماره ۹۰ ، گروه معماری هیچستان

معماری خانه شماره ۹۰

معماری خانه شماره ۹۰ ، گروه معماری هیچستان

اطلاعات پروژه

معماری: استودیو هیچستان

معمار مسئول: محمد رمضانی

موقعیت: ایران، اصفهان

مساحت ۱۰۰۰ مترمربع

سال: ۱۳۹۸

شرح پروژه از زبان معمار

کانسپت اصلی این پروژه یک حجم واحدی است که در آن شکاف ها مطابق با عملکرد فضایی و نور خورشید مناسب آن ایجاد می شوند، به گونه ای که ساختار بیرونی، فضای داخلی را منعکس می کند. یک نمای حجمی با تهی شدن حجم واحد، از طریق شکاف در قالب تراس در هر طبقه، با استفاده از حداکثر نور خورشید ایجاد می شود. در نمای شرقی، تراس ها نور طبیعی برای اتاق خواب را فراهم می آورند، درحالی که در نمای شمالی آشپزخانه را از سالن پذیرایی جدا می سازند.

بازی نور و سایه در این شکاف های حجمی و حجم یکپارچه نما باعث جذابیت این پروژه می شود. قاعده اصلی فضا برای ورودی دعوت کننده ساختمان با ایجاد بریدگی ها، استفاده از متریال برجسته و همچنین ایجاد فضای سبز بوجود آمد. یک راه پله در معرض همراه با پوسته فلزی نیمه شفاف برای ایجاد عمق و پرسپکتیو، بواسطه نور مستقیم خورشید طراحی شده است و ارتباط بصری با فضای بیرونی ایجاد می کند.

تعبیه پوسته پرمنفذ و متخلخل بر روی راه پله ، باعث می شود که هوا در فصل گرم تابستان در این فضا جریان داشته باشد، و همچنین فرصتی برای تهویه هوا برای این فضا و واحدها فراهم می آورد.

نمای شمالی ساختمان تحت تأثیر دو عامل نور و دید قرار دارد. در نتیجه، یک پنجره بزرگ برای سالن های پذیرایی و آشپزخانه با چشم اندازی رو به حیاط طراحی شده است. به منظور کاهش تراکم بصری، رنگ ها و متریال خنثی در فضاهای داخلی به کار رفت. همچنین متریال نیمه مات با رنگ خنثی در طبقات جهت کنترل میزان نور به کار رفته است.

در ادامه با دیدن تصاویر معماری خانه شماره ۹۰ خط معمار  را همراهی کنید.

معماری خانه شماره ۹۰ معماری خانه شماره ۹۰ معماری خانه شماره ۹۰ معماری خانه شماره ۹۰ معماری خانه شماره ۹۰ معماری خانه شماره ۹۰ معماری خانه شماره ۹۰ معماری خانه شماره ۹۰ معماری خانه شماره ۹۰ معماری خانه شماره ۹۰ معماری خانه شماره ۹۰ معماری خانه شماره ۹۰ معماری خانه شماره ۹۰ معماری خانه شماره ۹۰ معماری خانه شماره ۹۰ معماری خانه شماره ۹۰ معماری خانه شماره ۹۰ معماری خانه شماره ۹۰ معماری خانه شماره ۹۰

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع:  Architizer

تعداد بازدید: 2,244

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *