نمای ساختمان بتنی: نمونه هایی از ساختمان های مسکونی بتنی

نمای ساختمان بتنی،طراحی نمای بتنی،نمای ساختمان

نمای ساختمان بتنی: نمونه هایی از ساختمان های مسکونی بتنی

تادائو آندو معمار سرشناس ژاپنی، در مورد معماری این طور می گوید:

به باور من سه عنصر برای تبلور معماری مورد نیاز است : مصالح واقعی مانند بتن اکسپوز و یا چوب رنگ نشده ، هندسه ناب ، طبیعت ؛ طبیعتی که از طریق انسان نظم داده شده و در تضاد با طبیعت آشفته است.

همانطور که مشخص است، آندو بتن اکسپوز را یکی از متریال های پایه برای معماری می داند. نه تنها فونداسیون و سازه، بلکه معماری! و این نکته بسیار بزرگی است. تقریبا اکثر کارهای این معمار ژاپنی، با استفاده از بتن طراحی و اجرا شده است.

امروزه بتن، راه خود را به معماری باز کرده است. امروزه بسیاری از ساختمان ها، دارای نمای بتنی هستند. طراحی داخلی بسیاری از فضاها، با بتن صورت می گیرد. در واقع بتن از زیر به روی کار آورده شده است و به عنوان یک عنصر دکوراتیو مورد استفاده قرار می گیرد. معماران زیادی در کارهای خود از بتن اکسپوز استفاده می کنند و این رویه روز به روز گسترده تر می شود.

شاید شما نیز به عنوان یک طراح و معمار، بازی با به استفاده از بتن علاقه مند باشید و یا قصد طراحی پروژه ای با نمای بتنی را داشته باشید. بر این اساس در این بخش برای شما، نمونه هایی از ساختمان های مسکونی و ویلایی با بتن را آماده نموده ایم. دعوت می کنیم این ایده ها را مشاهده و بررسی نمایید. در طرح هایی که مشاهده می نمایید، بتن در ترکیب با متریال های دیگر نظیر شیشه، چوب، فلز و … و یا بصورت تک کار شده است.

اگر روزی نمایی با بتن خلق نمودید، حتما خط معمار را در جریان بگذارید 🙂

نمای ساختمان بتنی،طراحی نمای بتنی،نمای ساختمان نمای ساختمان بتنی،طراحی نمای بتنی،نمای ساختمان نمای ساختمان بتنی،طراحی نمای بتنی،نمای ساختمان نمای ساختمان بتنی،طراحی نمای بتنی،نمای ساختمان نمای ساختمان بتنی،طراحی نمای بتنی،نمای ساختمان نمای ساختمان بتنی،طراحی نمای بتنی،نمای ساختمان نمای ساختمان بتنی،طراحی نمای بتنی،نمای ساختمان نمای ساختمان بتنی،طراحی نمای بتنی،نمای ساختمان نمای ساختمان بتنی،طراحی نمای بتنی،نمای ساختمان نمای ساختمان بتنی،طراحی نمای بتنی،نمای ساختمان نمای ساختمان بتنی،طراحی نمای بتنی،نمای ساختمان نمای ساختمان بتنی،طراحی نمای بتنی،نمای ساختمان نمای ساختمان بتنی،طراحی نمای بتنی،نمای ساختمان نمای ساختمان بتنی،طراحی نمای بتنی،نمای ساختمان نمای ساختمان بتنی،طراحی نمای بتنی،نمای ساختمان نمای ساختمان بتنی،طراحی نمای بتنی،نمای ساختمان

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 1,826

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *