طراحی داخلی کافه فردوسی ، دفتر معماری اشعری

طراحی داخلی کافه فردوس

طراحی داخلی کافه فردوسی ، دفتر معماری اشعری

طراحی کافی شاپ و رستوران ها با سبک صنعتی

امروزه سبک صنعتی نه تنها در طراحی داخلی منازل، بلکه در طراحی داخلی کافی شاپ و رستوران ها محبوبیت یافته است. بنابراین، در ادامه در خط معمار به نکات و اصولی اشاره خواهیم کرد که به طراحان و کاربران کمک می کند تا فضای داخلی کافی شاپ خود را با سبک صنعتی طراحی کنند. استفاده از متریال و مبلمان مناسب برای ایجاد فضایی با سبک دکوراسیون صنعتی ضروری می باشد.

فلز

فلز، از متریال اصلی و ضروری در سبک صنعتی می باشد. استفاده از این متریال می تواند به همان اندازه که کاربردی است، ناهموار نیز باشد. به عنوان مثال شما می توانید از این متریال در دیواره ها، کانتر، و برای صندلی ها استفاده کنید. حتی می توانید از مبلمانی استفاده کنید که قطعات فلزی زیادی در آن ها به کار رفته است. به علاوه می توانید از اشیای فلزی قدیمی نیز برای دکوراسیون فضای کافه خود استفاده کنید.

آجر

هنگامی که صحبت از سبک دکوراسیون صنعتی می شود، معمولا استفاده از آجر  به ذهن خطور می کند. به کار بردن آجر در دیواره ها می تواند فضایی جذاب و گرمی را ایجاد کند.

چرم

چرم یکی از معدود متریالی است که مناسب هر سبک دکوراسیونی می باشد. اما استفاده از این متریال در سبک صنعتی فضایی فوق العاده را ایجاد می کند. علاوه بر این چرم قابلیت ترکیب با سایر متریال مانند آجر و فلز را دارد. شما می توانید چرم را در غالب روکش نیمکت و صندلی استفاده کنید. حتی می توانید آن ها را به صورت کوسن گرد و یا مربعی شکل به کار ببرید.

درب های کشویی

افزودن درب های کشویی در صورت امکان، یکی از راه های فوق العاده برای افزودن جذابیت در دکوراسیون با سبک صنعتی می باشد. استفاده از چنین درب هایی علاوه بر ایجاد جاذبه بصری، کاربردی نیز می باشند. برای مثال می توان برای بستن بخشی از فضا و ایجاد حریم خصوصی از این گونه درب ها استفاده کرد.

نورپردازی

استفاده از لامپ های صنعتی به اندازه ای در چنین فضاهایی ضروری است که در برخی مواقع نمی توان فضاهای صنعتی را بدون لامپ های صنعتی تصور کرد. معمولا این طور به نظر می رسد که فضاهای صنعتی تاریک و بی روح هستند، اما کاملا برخلاف این گونه تصور می باشد. شما به سادگی می توانید فضایی با سبک صنعتی را ایجاد کنید که روشن، گرم و صمیمی به نظر برسد. شما می توانید از لامپ های پرنور با تنالیته گرم استفاده کنید. همچنین می توانید با به کار بردن برخی از رنگ های شفاف و برجسته، روشنی و گرما را به فضا بیفزایید. این می تواند با افزودن یک یا چند کوسن رنگی، فرش و یا نصب برخی از آثار هنری رنگی به دیواره ها صورت گیرد.

طراحی داخلی کافی فردوس در شیراز

این پروژه در سال گذشته در شیراز توسط دفتر معماری اشعری طراحی و اجرا شده است. مساحت آن حدود ۳۶۰ متر مربع می باشد. این کافه بخشی از مجتمع خلیج فارس در شیراز می باشد. هدف اصلی طراحی، ایجاد پایداری محیطی ، اجتماعی و اقتصادی است. از متریال و اشیای زائد موجود در محل فعلی پروژه برای طراحی این فضای داخلی کافی شاپ استفاده شد.

 جزئیات طراحی به گونه ای است که کارفرما به تنهایی و بدون نیاز به مجری حرفه ای، قادر به نصب و اجرای آن ها بود. اختصاص بخشی از کافه به سبزیجات علاوه بر این که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه بود، بلکه هوای داخلی را نیز فیلتر می کرد. طراحان برای تأمین نور طبیعی برای گیاهان، بخشی از دیواره ها را تخریب کردند. تعامل اجتماعی از طریق انواع صندلی ها ، یک پیشخوان عایق و یک مرحله تحقق یافته است.طراحان از برخی از متریال  شاخه های قبلی برای شکل دادن به هویت استفاده کردند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

طراحی داخلی کافه فردوس طراحی داخلی کافه فردوس طراحی داخلی کافه فردوس طراحی داخلی کافه فردوس طراحی داخلی کافه فردوس طراحی داخلی کافه فردوس طراحی داخلی کافه فردوس طراحی داخلی کافه فردوس طراحی داخلی کافه فردوس طراحی داخلی کافه فردوس طراحی داخلی کافه فردوس طراحی داخلی کافه فردوس طراحی داخلی کافه فردوس طراحی داخلی کافه فردوس طراحی داخلی کافه فردوس طراحی داخلی کافه فردوس طراحی داخلی کافه فردوس طراحی داخلی کافه فردوس طراحی داخلی کافه فردوس طراحی داخلی کافه فردوس طراحی داخلی کافه فردوس طراحی داخلی کافه فردوس طراحی داخلی کافه فردوس طراحی داخلی کافه فردوس طراحی داخلی کافه فردوس طراحی داخلی کافه فردوس طراحی داخلی کافه فردوس طراحی داخلی کافه فردوس

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Architizer

تعداد بازدید: 1,531

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *