سازه ای از بامبو در معماری رستوران دریایی

سازه ای از بامبو در معماری رستوران دریایی

سازه ای از بامبو در معماری رستوران دریایی

در طول تاریخ بشر، کاوشگران، ملوانان و دریانوردان داستان‌ های بلندی از موجودات دریایی افسانه‌ ای که در اعماق اقیانوس یافت می‌ شوند نقل کرده‌ اند – از لویاتان که یونا را بلعید، ماهی مرکب غول‌ پیکری که با ناتیلوس دست و پنجه نرم کرد تا موبی دیک که به دنبال انتقام از Pequod بود. و خدمه آن؛ ادبیات دریایی، نقشه های دریایی و روان جمعی ما مملو از هیولاهای دریایی است.

هر از گاهی این موجودات افسانه ای به سطح می آیند. یکی از این غول‌ های مهربان اخیراً در یک تالاب آرام و گرمسیری در مالدیو ظهور کرده است، جایی که عده‌ ای منتخب می‌ توانند در اعماق شکم جانور، زیر قفسه‌ های بامبوی شگفت‌ انگیز آن، غذاهای لذیذ ژاپنی بخورند. طراحی این رستوران و بار بر روی آب توسط Atelier Nomadic برای بازسازی ساختار اسکله موجود، برای ایجاد یک تجربه غذاخوری نمادین جدید ایجاد شده است. در ادامه این مقاله به شرح و بررسی این رستوران زیبا می پردازیم.

الهام از مفاهیم بومی در طراحی سازه

این سازه که به دقت با بامبو ساخته شده است، با چشم انداز چشمگیر مالدیو تقویت شده و در تالابی آینه مانند منعکس شده است. دم حلقه دار به سمت پایین اسکله می پیچد تا ساختمان را با سرزمین اصلی پیوند دهد و بازدیدکنندگان را به داخل ساختمان راهنمایی کند. با الهام از زبان دیوهی، جایی که کلمه مادی نماد “پرتو” است، و Hiyaa به معنای “پناهگاه” است، نام ساختمان Madi Hiyaa  به معنای ادای احترام به پرتوهای برازنده ای است که از اقیانوس هند مهاجرت می کنند.

اتخاب بامبو به عنوان متریال اصلی در سازه رستوران

ساختار سقف به طور کامل از بامبو ساخته شده است. به عنوان سفیر بامبو در سازمان جهانی بامبو، معمار اصلی Atelier Nomadics، اولاو بروین، قصد داشته پتانسیل این مصالح ساختمانی شگفت انگیز را در این مکان نمادین نشان دهد، زیرا بامبو این پتانسیل را دارد که نقش مهمی در انتقال صنعت ساختمان به سمت یک آینده پایدارتر داشته باشد. بامبو که یکی از سریع‌ ترین مواد ساختمانی تجدیدپذیر در جهان است، یک مخزن کربن فوق‌ العاده مؤثر است، زیرا ما باید به سمت آینده‌ ای حرکت کنیم که در آن ساختمان‌ ها به جای دفع کربن، کربن را جذب می‌ کنند.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه سازه ای از بامبو در معماری رستوران دریایی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 113

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *