انواع طراحی ویلا مدرن یک طبقه

انواع طراحی ویلا مدرن یک طبقه

طراحی و ساخت ویلا با گروه معماری آوگون

امروزه طبیعت بکر و مناطق خوش آب و هوای اطراف کلان شهرهایی مانند تهران، اصفهان و تبریز به محیطی برای طراحی و ساخت ویلا و گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات آخر هفته ی شهر نشینان تبدیل شده است. زندگی شهرنشینی و مشکلات و دغدغه هایش، افراد را دوباره به سمت طبیعت و آرامش موجود در آن فراخوانده است. از آنجایی که ویلاها به دور از شهر و در دل طبیعت ساخته می شوند، محدودیت هایی که برای طراحی و معماری بناهای شهری وجود دارد، شامل ویلاهای برون شهری نمی شود. از این رو وقتی ویلاهای ساخته شده در مناطق مختلف را مشاهده می کنید، خواهید دید که هیچ یک از آن ها شبیه به هم نیستند و هریک دارای ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود می باشند. در میان انواع طراحی ویلا اعم از یک طبقه، دوطبقه یا دوبلکس و یا تریبلکس، ویلاهای یک طبقه یا فلت طرفداران خاص خود را دارد. این نوع ویلا به دلیل ویژگی ها و مزایایی که دارد، امروزه توجه بسیاری از  افراد را برای ساخت ویلاها به خود جلب کرده است. اگر شما نیز قصد دارید تا یک ویلای یک طبقه را در منطقه ایی خوش آب و هوا داشته باشید، باید با یک تیم متخصص در معماری و طراحی دکوراسیون ویلا در ارتباط باشید، مجموعه ای که بتواند هم در زمان و هم در بودجه ی شما صرفه جویی کرده و مهم تر از همه ویلای ایده آل شما را با کیفیتی بالا اجرا کند. خط معمار به شما برای بهترین طراحی و ساخت ویلا ، گروه معماری آوگون را معرفی می کند. این مجموعه با تجربه ای بالا در زمینه ی طراحی و ساخت ویلا آماده است تا برای کاربرانشان بهترین خدمان را از صفر تا صد ارائه دهد. طراحان این مجموعه با تجربه و تخصصی که در این زمینه دارند، طرح هایی را ارائه می دهند که به لحاظ کیفی دارای کیفیت مطلوب باشد. آن ها در طی سال های تجربه ی خود سعی داشتند تا رضایت کارفرمایانشان را جلب کنند. شما می توانید برای دریافت مشاوره انواع طراحی ویلا مدرن یک طبقه با معماران و کارشناسان شرکت معماری آوگون در تماس باشید:

شماره تماس گروه معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

انواع طراحی ویلا با شرکت معماری آوگون

انواع طراحی ویلا مدرن یک طبقه

طراحی ویلا توسط گروه معماری آوگون

شرکت معماری آوگون در زمینه ی معماری و دکوراسیون داخلی فعالیت می کند. این مجموعه بیش از ۱۰ سال است که فعالیت خود را بصورت حرفه ای در معماری و طراحی داخلی آغاز کرده است. طراحان گروه معماری آوگون تخصص و تجربه ی کافی را در طراحی داخلی انواع فضاها با کاربری های مختلف مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی و درمانی را دارند. در حیطه ی طراحی مراکز درمانی این مجموعه، از سوی برخی مسابقات معتبر بین المللی معماری، شایسته تقدیر و توجه شناخته شده اند که می توان به پروژه ی طراحی کلینیک و مطب زیبایی و گوش و حلق و بینی دکتر باستانی نژاد اشاره نمود. این کلینیک پزشکی، در رقابت بین المللی جایزه معماری آسیا که در سال ۲۰۱۸ در شهر بارسلون اسپانیا برگزار شد، کاندید دریافت جایزه و شایسته تقدیر شناخته شده است. تلاش کارشناسان و متخصصان آوگون طراحی و تبدیل ایده های کارفرمایان به واقعیت می باشد. این مجموعه با بهرهمندی از طراحان و معماران خبره، متخصص و آشنا با جدیدترین متدهای روز، ایده های شما را در کوتاه ترین بازه ی زمانی همراه با کیفیتی بالا طراحی خواهند کرد. علاوه بر طراحی، با بهرهمندی از تیم اجرایی قوی و با تجربه، این مجموعه در ساخت و اجرای پروژه ی های شما نیز آماده ی ارائه ی خدمات از صفر تا صد می باشد. یکی از تخصص های این مجموعه انواع طراحی ویلا مدرن یک طبقه ، دوبلکس و تریبلکس می باشد. می توانید برای مشاوره و طراحی ویلای یک طبقه زیبا و مدرن با مشاوران این مجموعه توسط شماره های زیر در تماس باشید:

شماره تماس گروه معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

ویلای مدرن یک طبقه یا دوبلکس؟

همانطور که می دانید ویلاها در انواع مختلف فلت (یک طبقه)، دوبلکس و تریبلکس طراحی می شوند. افراد معمولا با در نظر گرفتن ابعاد مختلفی چون خواسته ها و نیازهایشان یکی از انواع ذکر شده را انتخاب می کنند. برای تصمیم گیری راحت تر توصیه بر این است که ابتدا انواع طراحی ویلا را شناخته، ابعاد مختلف آن، مزایا و معایبشان را مورد بررسی قرار داده و بر اساس شناخت کامل، یکی از بهترین طراحی ویلایی را انتخاب نمایید که متناسب با علایق، نیاز ها و سلیقه ی شما باشد. در ادامه به طور خلاصه هریک را شرح خواهیم داد:

ویلای فلت یا یک طبقه

ویلاهایی که در یک سطح قرار می گیرند را ویلاهای فلت یا یک طبقه می گویند. این نوع ویلاها به طور معمول یا بر سطح زمین قرار گرفته یا بر روی یک پیلوت قرار می گیرد و از سقف با هیچ سطح دیگری در تماس نمی باشند. در ویلاهای فلت تمامی بخش های داخلی یک ویلا مانند بخش های خصوصی(اتاق خواب، سرویس بهداشتی) و بخش های عمومی (آشپزخانه، سالن پذیرایی و نشین) در یک سطح قرار می گیرند. یکی از مزیت های این نوع طراحی ویلا دسترسی و رفت و آمد آسان برای سالمندان و کسانی که برای رفت و آمد به داخل دارای مشکلات جسمانی هستند، می باشد. از طرفی، هزینه های مرتبط با طراحی و ساخت ویلاهای یک طبقه به مراتب کمتر از ویلاهای دو طبقه و دوبلکس می باشد. همچنین نظافت آن برای کاربران آسان تر بوده و دیگر این که گرمایش و سرمایش آسان تر و مقرون به صرفه تری دارد. با این وجود دارای معایبی نیز می باشد. در ویلاهای یک طبقه از آنجای که همه بخش های خصوصی و عمومی در یک سطح جانمایی می شوند، حریم خصوصی برای کاربرانش برقرار نمی شود. به عنوان مثال به دلیل نزدیک بودن و همجواری اتاق خواب با سالن پذیرایی، اگر کاربری قصد استراحت در اتاق خواب داشته باشد، ممکن است همهمه و سرو صدای موجود در بخش عمومی برای این بخش مزاحم استراحت وی باشند. یکی دیگر از معایب ویلاهای فلت این است که به دلیل ارتفاع کم آن کاربران به راحتی نمی توانند از چشم انداز طبیعت زیبای اطراف بهره ببرند.

ویلای دوبلکس

ویلاهای دوبلکس یا طبقه به ویلاهایی گفته می شود که در دوسطح طراحی می شوند. این دو سطح نیز به واسطه ی یک راه پله به یکدیگر اتصال می یابند. این نوع ویلاها به دلیل زیبایی و جذابیت های خاصی که دارند امروزه توجه بسیاری از افراد را در طراحی ویلا به خود حلب کرده اند. در ویلاهای دوبلکس بخش های خصوصی و عمومی از هم تفکیک می شوند. به طور عمده بخش های عمومی مانند سالن نشیمن و غذاخوری و آشپزخانه در طبقه ی پایین، بخش های خصوصی مانند اتاق های خواب، حمام و سرویس بهداشتی در بالا قرار می گیرد. این جانمایی می توان به صورت برعکس باشد. قرارگیری این بخش ها بسته به سلیقه و خواسته ی شما دارد. یکی از مزایای خانه های دوبلکس بهرهمندی از نور طبیعی زیاد می باشد. وجود پنجره های بزرگ و مرتفع و ارتفاع زیاد سقف موجب افزایش نور و روشن بودن فضای داخلی می شود. یکی از نکاتی که در رابطه با طراحی ویلای دوبلکس لازم است بدانید، هزینه های مرتبط با طراحی و ساخت آن می باشد. هزینه های طراحی و ساخت ویلاهای دوبلکس تقریبا دوبرابر ویلاهای فلت می باشد. علاوه بر این گرم کردن و سرمایش ویلاهای دوبلکس به مراتب سخت تر از ویلاهای فلت می باشد و به انرژی بیشتری برای آن نیاز می باشد. همچنین نظافت و تمیز نگه داشتن ویلاهای دوبلکس دشوارتر می باشد. اما باید در نظر داشته باشید که در ویلاهای دوبلکس حریم خصوصی برای کاربران ر تمامی بخش ها فراهم می گردد.

ویلای تریبلکس

ویلای ترییلکس یا سه طبقه ویلاهایی هستن که در سه سطح طراحی می شوند. با توجه به خواسته های شما بخش هایی مختلف در این سه سطح جانمایی خواهند شد. با توجه به این که هزینه های طراحی و ساخت ویلاهای تریبلکس سه برابر ویلاهای فلت می باشد، به ندرت مورد استقبال قرار گرفته و جز در مواردی که کارفرمایان قصد دارند تا هزینه ی بالایی را برای ساخت ویلا پرداخت کنند کاربردی ندارد.

طراحی ویلای کلاسیک یا طراحی ویلای مدرن

برای طراحی ویلا سبک های مختلفی وجود دارد، سبک هایی مانند کلاسیک، مدرن، صنعتی، معاصر، روستیک و …. . اما با توجه به سلیقه و ذائقه ی کاربر ایرانیو موقعیت جغرافیایی سبک های کلاسیک و مدرن کاربردی تر می باشند. حال با توجه به سلیقه، بودجه و روحیات خود می توانید یکی از این ویلاها را برای طراحی انتخاب نمایید.

ویلای مدرن: ویلاهای مدرن دارای مشخصه هایی مانند سادگی در طرح و متریال مورد استفاده می باشند. ویلاهای مدرن دارای طرح هایی به روز می باشند. این نوع ویلاها هزینه های طراحی و ساخت نسبتا پایینی دارند. علاوه بر این اجرای ساده تری دارند و در بازه ی زمانی کوتاهی اجرا می شوند. از این رو توجه بسیاری از کاربران را در طراحی و ساخت ویلا به خود جلب کرده است.

ویلای کلاسیک: ویلاهای کلاسیک دارای ظاهری با ابهت، مجلل و پرزرق و برقی هستند. در طراحی و ساخت این نوع ویلاها از متریال گران قیمتی مانند انواع سنگ های ارزشمند استفاده می کنند. پیشینه نمای ویلاهای کلاسیک به دوران کلاسیک در قرن هفدهم باز می گردد. همانطور که می دانید از همان دیرباز این سبک پر زرق و برق توجه قشر ثروتمندان را به خود جلب می کرده است. اکنون نیز چنین است و ویلاهای کلاسیک همواره مورد توجه ثروتمندان قرار می گرفته است. هزینه های طراحی و ساخت این نوع ویلاها به دلیل استفاده از مصالح و متریال گران قیمت نسبت به ویلاهای مدرن بیش تر می باشد. اگر قصد دارید یک ویلای لوکس، مجلل و گران قیمتی را برای خود داشته باشید، به شما ویلاهای کلاسیک را پیشنهاد می کنیم.

لازم به ذکر است که نمای ویلای شما با هر سبکی که طراحی می شود، فضای داخلی آن نیز باید با همان سبک طراحی شود.

هزینه های طراحی و ساخت ویلا

یکی از مباحث مهم و اساسی در مراحل طراحی و ساخت ویلا هزینه های مرتبط با آن می باشد. در کل نمی توان بودجه ای مشخص و قطعی برای ساخت ویلا مطرح کرد. زیرا با توجه توجه به نوسان قیمت ها ممکن است هزینه نهایی شما بیشتر از آن چیزی که مشخص شده حاصل شود. اما به طور تقریبی می توان برآورد قیمت ساخت. هزینه های مرتبط با طراحی و ساخت ویلا تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. هزینه های مانند متراژ زمین، تعداد طبقات، کیفیت مصالح مورد استفاده، جغرافیای منطقه ای که ویلای شما در آن قرار دارد، سبک معماری و دکوراسیون و سایر موارد ریز و درشتی که مطرح کردن تمامی موراد در این بخش مقدور نمی باشد. مهم ترین موضوع در کاهش هزینه های جانبی ساخت ویلا مدیریت کردن صحیح می باشد. با مدیریت صحیح، شما می توانید هزینه ها را تا حد امکان کاهش دهید. اکنون شاید از خود این سوال را بپرسید که آیا شما به تنهایی می توانید هزینه های مرتبط با ساخت ویلا را مدیریت کنید؟ قطعا شما به تنهایی از عهده ی این کار بر نخواهید آمد، زیرا شما تجربه ی کافی در این زمینه را ندارید و ممکن است در روند کار با ایجاد خطا هزینه های اضافی را پرداخت کنید. توصیه کارشناسان بر این است که کار را به کاردان آن بسپارید. زیرا معماران تجربه و تخصص کافی در این زمینه را داشته و بدین ترتیب می توانند هزینه ها را برای شما تا حد امکان کاهش دهند. اکنون شما می توانید برای برآورد هزینه های انواع طراحی ویلا مدرن یک طبقه با کارشناسان شرکت دکوراسیون داخلی آوگون تماس بگیرید.

نمونه طراحی ویلای مدرن یک طبقه

هر ساله نمونه طراحی ویلای مدرن متعددی در سراسر جهان به اجرا می رسند. بررسی این نمونه ها شما یاری خواهد کرد تا هر چه سریع تر طرح ویلای رویایی خود را پیدا کنید. بدین منظور خط معمار جهت ایده گرفتن مجموعه ای از جدید ترین انواع طراحی ویلا مدرن یک طبقه را گرد آوری کرده و در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد. این نمونه ها هریک با توجه به نیازها و خواسته های صاحبانشان طراحی شده اند. بدین گونه هریک دارای ویژگی های فردی خود می باشد. علاوه بر این متریال و مصالح به کار رفته در نمای هر یک با توجه به موقعیت جغرافیایی، استانداردهای منطقه و همچنین سلیقه ی کارفرمایان انتخاب شده است. اکنون با دیدن مجموعه عکس ویلا مدرن یک طبقه همراه خط معمار باشید.

در این بخش آنچه را که شما برای انواع طراحی ویلا مدرن یک طبقه بدان نیاز داشتید را شرح دادیم و نمونه هایی تصاویر ویلای یک طبقه زیبا و مدرن را به اشتراک گذاشتیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 667

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *