معماری ویلای سنگی ساحلی با طراحی مدرن

معماری ویلای سنگی ساحلی با طراحی مدرن

معماری خانه ویلای ساحلی

معماری ویلای سنگی ساحلی در مجاورت تپه‌ های ماسه‌ ای در منطقه‌ ای با زیبایی طبیعی برجسته قرار دارد. در جاده طولانی کنار دریا در انتهای نواری از خانه‌ های مجزای ساحلی قرار دارد که از اواسط قرن بیستم تا امروز ساخته شده‌ اند. در ادامه به بررسی طراحی این ویلای زیبا می پردازیم.

کانسپت طراحی و پلان آن

مفهوم طراحی از چشم انداز اطراف، نماهای دور به صخره های گچی و مجاورت جاده الهام گرفته شده است. ارتفاع خیابان از آجرکاری شیبدار و منحنی با لعاب نمکی تشکیل شده است که یک صفحه جامد ایجاد می کند و خم جاده را برجسته می کند، در حالی که ارتفاعات باقی مانده دارای لعاب های گسترده ای هستند که در روکش چوبی قرار دارند. این طراحی یک پیکربندی پویا را ایجاد می کند که هدف آن ارائه تجربیات فضایی مختلف در حین حرکت در داخل و اطراف ساختمان است. پلان و فرم های عمودی از مثلث های ناقص تشکیل شده اند که روی هم قرار می گیرند و لوزی های نامنظمی را ایجاد می کنند که با نماهای اصلی این چشم انداز منحصر به فرد روبروی دریا هماهنگ است.

تپه های شنی و قطعه سنگی بزرگ

اگرچه این قطعه نسبتاً بزرگ است و تا واترمارک بالا امتداد می یابد، منطقه واقعی قابل ساخت محدود شده، و بیشتر با الزام برای پارکینگ ماشین و تأمین چرخش در سطح همکف به چالش کشیده شده است. محل اقامت داخلی با اتاق نشیمن و اتاق خواب مستر در طبقه اول چیدمان شده است. یک بالکن طاقدار طبقه اول بر فراز تپه های شنی معلق است و مشرف به ساحل و کانال فراتر از آن است. یک تراس خصوصی در سطح نیم طبقه و اتاق خواب های اضافی در طبقه همکف در محیطی صمیمی تر در زیر تپه های شنی قرار دارد. ارتفاع در کنار دریا، منطقه نشیمن با ارتفاع دوبل را با پنجره بزرگ مثلثی ناقص رو به دریا برجسته می کند. نمای شیبدار فضای نشیمن با روکش چوبی خارجی بازتاب بدنه معکوس کشتی ها است که دائماً در افق ظاهر می شوند.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه معماری ویلای سنگی ساحلی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 511

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *