انواع طراحی ویلا

انواع طراحی ویلا

مجموعه ای از جدیدترین و مدرن ترین طراحی ویلا

در این بخش خط معمار با شرح و معرفی ایده هایی نوین از انواع طراحی ویلا در خدمت کاربران عزیز و گرامی اش خواهد بود. اصول و نکاتی که در این بخش شرح داده خواهد شد، بسیار مفید و کاربردی می باشد و به عزیزانی که قصد طراحی و ساخت ویلا دارند توصیه می کنیم که این بخش را از دست نداده و همراه ما باشند. طراحی و ساخت ویلا از گذشته های دور مرسوم بوده، اما در دهه اخیر رشد چشمگیری در کشور ما داشته است. حال ببینیم که چه عاملی در سال های اخیر باعث شد تا طراحی و ساخت ویلا رشد چشمگیری داشته باشد. اولین و ساده ترین پاسخی که در مقابل این سوال به ذهن شما می رسد این است که افراد می خواهند فضایی به دور از شهر در دل طبیعت برای سرگرمی و تعطیلات خود و خانواده شان داشته باشند. این پاسخی صحیح است، اما بهتر است پاسخی دقیق تر به این سوال دهیم. با گسترش شهرها و زندگی شهرنشینی، انسان ها از بستر اولیه خود طبیعت، که موجب آرامش آن ها است، دور گشتند. از طرفی زندگی شهرنشینی و دغدغه های موجود در آن استرس، و تشویش را در میان آن ها افزایش می دهد. بدین ترتیب آن ها به دنبال راهی برای فرار از این زندگی پر از استرس و صنعتی بودند. این موضوع مهم خود باعث شد تا افراد به دنبال ایجاد پناهگاهی به دور از شهرها در دل طبیعت روی آوردند و تمایل دارند که دست کم تعطیلات خود را در این فضاها سپری کنند. از این رو در سال های اخیر ما شاهد گسترش روز افزون طراحی و ساخت ویلاهایی به دور از شهر و در میان طبیعت بکر هستیم. به دنبال رشد ساخت ویلا، طراحی ویلا نیز به شاخه ای مهم در معماری تبدیل شده است. به همان اندازه نیز کیفیت طرح و اجرای طراحی و ساخت و یلا نیز برای افراد در الویت قرار گرفته است. طراحی و اجرای ویلا با کیفیت مطلوب و منحصر به فرد نیز مستلزم بهره مندی از طراحان خبره، با تجربه و متخصص می باشد. گروه معماری آوگون نیز با داشتن تیمی با جوان و متخصص در امر طراحی و ساخت ویلا آماده ارائه خدمات از صفر تا صد می باشد. شما می توانید برای دریافت خدمات مشاوره و راهنمایی طراحی و ساخت ویلا با متخصصان و کارشناسان این مجموعه به واسطه ی شماره زیر تماس حاصل نمایید.

شماره تماس دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

طراحی ویلای شما با گروه معماری آوگون

گروه معماری آوگون در زمینه طراحی و معماری انواع کاربری ها ازجمله مسکونی، اداری، تجاری، درمانی، رستوران و آموزشی تخصص دارد. برخی از پروژه های شرکت آوگون به دلیل کیفیت معماری فضای طراحی شده، از سوی برخی مسابقات معتبر بین المللی معماری، شایسته تقدیر و توجه شناخته شده اند که می توان به پروژه ی طراحی کلینیک و مطب زیبایی و گوش و حلق و بینی دکتر باستانی نژاد اشاره نمود. این کلینیک پزشکی، در رقابت بین المللی جایزه معماری آسیا که در سال ۲۰۱۸ در شهر بارسلون اسپانیا برگزار شد، کاندید دریافت جایزه و شایسته تقدیر شناخته شده است. گروه معماری آوگون با برخورداری از نیروهای جوان، پویا، متخصص در امر معماری و دکوراسیون داخلی و همچنین بازسازی انواع ساختمان ها در تمامی نقاط کشور فعالیت دارد.

طراحی ویلا و اجرای آن نیز از دیگر تخصص این مجموعه می باشد. گروه معماری آوگون با بهره گیری از معماران و طراحان خلاق و توانمند در زمینه معماری و طراحی ویلا و به علاوه متبحرترین و کارآمدترین تیم اجرایی در ساخت ویلاهای مدرن و کلاسیک در سراسر ایران توانسته برگ زرین دیگری در رزومه ی کاری خود به جای بگذارد.

اعضای این مجموعه سعی بر این دارند تا بهترین و با کیفیت ترین طرح ها را برای کارفرمایانشان ارائه دهند. کیفیت موجود در ارائه طرح ها ختم نمی شود. طراحان با بهره مندی از تیم اجرایی متخصص و قوی، سعی بر این دارند تا اجرای نهایی به لحاظ کیفی دارای کیفیت مطلوب باشد. آن ها خواسته و نیازهای شما در طراحی ویلا مورد بررسی قرار می دهند و منطبق با اصول طراحی ویلا و در نظر گرفتن سلیقه و خواسته های شما بهترین و کاربردی ترین طرح ها را برای شما ارائه خواهند داد. یکی از ویژگی های بارز این مجموعه مسئولیت پذیر بودن و همراه بودن اعضای طراحی با کارفرما در تمامی مراحل از طراحی تا اجرا و ساکن شدن در ویلا می باشد. گروه معماری آوگون در تمامی مراحل از صفر تا صد طراحی تا اجرا همراه کاربران گرامی اش خواهد بود و به شما این اطمینان را خواهد داد که از نتیجه نهایی رضایت کامل را داشته باشید.

شما می توانید برای مشاوره و راهنمایی گرفتن برای طراحی ویلای رویایی خود از متخصصان این مجموعه با شماره زیر تماس حاصل نمایید:

شماره تماس دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

نمونه کارهای گروه معماری آوگون

کارفرمایان به طور معمول تمایل دارند پیش انتخاب طراحان پروژه هایی که توسط آن ها طراحی و اجرا شده را از نزدیک مشاهده و مطالعه نمایند. دیدن نمونه کار های معماران باعث می شود تا شما ایده، سلیقه و روند و سبک کاری طراحان و مهم تر از همه کیفیت طراحی و اجرای پروژه ها را از نزدیک مشاهده و بررسی نمایید و پس از مقایسه آن با سایر دفاتر با اطمینان خاطر به انتخاب طراحان برای طراحی ویلای رویایی خود بپردازید. در این مطلب نیز خط معمار جهت دسترسی آسان و سریع شما مجموعه از پروژه هایی در در سال اخیر طراحی شده را برای شما به اشتراک خواهد گذاشت:

طراحی ویلا چمستان

طراحی ویلا دوراهان

طراحی ویلا سپیدار

طراحی ویلا ماکو

نمونه هایی که ملاحظه نمودید، تنها برخی از نمونه های طراحی شده توسط این مجموعه می باشند و معرفی تمامی پروژه ها در این مطلب نمی گنجد. شما می توانید جهت مشاهده ی سایر ویلاها و روزمه این دفتر معماری به طور کامل به وبسایت زیر مراجعه نمایید:

Avgoon.org

همانطور که می دانید موضوع طراحی و ساخت ویلا مبحثی پرچالش و بحث برانگیزی می باشد و ممکن است شما در طی این مسیر با مشکلات و چالش هایی روبرو شوید. بدین منظور در ادامه خط معمار مشکلات و موضوعاتی که ممکن است پیش روی شما قرار گیرد را شرح خواهد داد. با اطلاع از این مسائل شما با کم ترین مشکلات روبرو خواهید شد  و آگاهانه تر و آسان تر در مورد انواع مسائل تصمیم گیری خواهید کرد. علاوه بر این مجموعه ای بی نظیر از انواع ویلا مدرن را آماده ساخته و ارائه خواهد داد.

انواع طراحی ویلا

پیش از این که طراحی ویلا را آغاز کنید، بهتر است نیازها و خواسته های خود را از ویلا را بشناسید و بر اساس آن مشخص کنید که کدام یک از انواع طراحی ویلا متناسب با خواسته ها و نیازهای شما می باشند. اما برای تطبیق دادن نوع ویلا با خواسته ها و نیازهای خود بایستی ابتدا انواع ویلاها را نیز بشناسید. ویلاها به طور معمول در سه دسته ی فلت (یک طبقه)، دوبلکس و تریبلکس طراحی می شوند. در ادامه به طور خلاصه هر یک از آن ها را معرفی می کنیم و ویژگی ها و مزایا و معایبشان را نیز شرح می دهیم. در نهایت شما هستید که تصمیم می گیرید کدام یک از انواع طراحی ویلا با خواسته و نیازهای شما مطابقت خواهد داشت.

ویلای فلت یا یک طبقه: همانطور که از نامش پیداست این ویلا دارای یک طبقه می باشد. تمام بخش های ویلا در یک سطح بنا گشته است. ویلای فلت در سطح زمین قرار دارد و از سقف نیز با سطحی دیگر متصل نمی باشد. همه قسمت های ویلا اعم از بخش های خصوصی و عمومی در یک سطح جانمایی می گردد. این نوع ویلا از طرفی بسیار کاربردی می باشد.

رفت و آمد در ویلاهای یک طبقه آسان تر می باشد به خصوص برای کسانی که دارای مشکلات جسمانی می باشد و دارای افراد سالمند می باشند. از طرفی دیگر نیز طراحی ویلای فلت لحاظ اقتصادی برای کارفرما مقرون به صرفه می باشد. اما موضوعی مهم و اساسی وجود دارد و این است که حریم خصوصی برای کاربران در ویلاهای فلت برقرار نمیگردد. زیرا هر دو بخش خصوصی و عمومی در یک سطح واقع می گردند و بدین گونه همهمه و سروصدای موجود در بخش عمومی می تواند آرامش را از کاربران بخش خصوصی صلب نماید.

ویلای دوبلکس: ویلای دوبلکس نیز از انواع طراحی ویلا می باشد که به سبب برخی از ویژگی های خاص آن در ساخت ویلا طرفداران زیادی دارد. همانطور که می دانید ویلای دوبلکس در دو سطح مجزا طراحی می شود. سپس دو سطح به واسطه راه پله ای به هم وصل می شوند. بخش های خصوصی و عمومی در ویلاهای دوبلکس از هم تفکیک می شوند. به طور معمول بخش های خصوصی در طبقه ی بالا و بخش های عمومی در طبقه ی پایین قرار می گیرد. بدین ترتیب آرامش و امنیت برای کسانی که در بخش های خصوصی قرار می گیرند، برقرار می گردد. باید بگوییم که با توجه به خواسته ها و سلیقه شما این جانمایی می تواند جابجا نیز باشد. همه این ها به سلیقه و خواسته ی شما بستگی دارد. حال در ادامه خلاصه ای از مزایا و معایب ویلاهای دوبلکس را به شما معرفی سازیم.

اولین و مهم ترین مزیتی که ویلاهای دوبلکس دارند این است که فضاهای خصوصی و عمومی از هم جدا هستند. بدین ترتیب هر یک از اعضا به طور دلخواه می توانند به فعالیت های خود بپردازند. شما می توانید در طبقه ی بالا در حین این که در اتاق خواب خود استراحت می نمایید از چشم انداز زیبای طبیعت اطراف نیز بهره ببرید. اما این نوع ویلا با وجود این که فضای دل انگیزی دارد دارای معایبی هم می باشد. اول از همه این که هزینه های طراحی و ساختش به همان مراتب دوبرابر ویلای یک طبقه می باشد. به همین میزان نیز مصرف انرژی دوبرابر می شود. باید بدان اشاره کرد که انرژی لازم برای گرمایش و سرمایش ویلاهای دوبلکس دوبرابر ویلاهای یک طبقه می باشد. همچنین باید بدانید که نگهداری ویلاهای دوبلکس دشوارتر از ویلاهای دوطبقه می باشد.

ویلاهای تریبلکس: ویلاهای تریبلکس یا همان ویلای سه طبقه در سطح بنا می گردند. ساخت این نوع ویلاها هزینه ی بالایی دارد و مورد استقبال عموم قرار نمی گیرد و تنها عده ای که می خواهند ویلایی خاص و لوکسی را داشته باشند و بودجه ای بالا را برای ویلای خود در نظر گرفته اند انتخاب می نمایند.

سبک معماری ویلا

یکی از مهم ترین موضوعات در طراحی ویلا انتخاب سبک معماری می باشد، زیرا نمای بیرنی آن بخش از ویلای شما ست که در معرض دید عموم قرار گرفته و نشان دهنده سلیقه ی شما و هویت و شخصیت ویلای شماست و همچنین در چشم انداز منطقه ای که ویلای شما در آن قرار گرفته است، نقشی مهم و اساسی دارد. ویلا ها در انواع سبک ها قابل اجرا می باشند. در ایران با توجه به ذائقه و سلیقه ی کاربران، سبک های مدرن و کلاسیک بیش تر مورد استقبال قرار گرفته و عمده ویلاهای ساخته شده در سراسر ایران به این سبک می باشند. حال خلاصه ای راجع به این سبک ها و ویژگی های آن ها را برای شما به اشتراک خواهیم گذاشت. باشناخت بیش تر ویژگی های آن ها شما راحت تر می توانید تصمیم بگیرید که کدامیک متناسب با سلیقه و بودجه ی شما می باشند.

ویلای کلاسیک: همانطور که از نامش پیداست پیداست، معماری کلاسیک دارای ویژگی ها دوران کلاسیک اروپاست. ریزه کاری های دقیق، استفاده از سرستون ها، به کار گرفتن متریال غنی و گران قیمت مانند انواع سنگ های ارزشمند مانند گرانیت ومرمر، کاربرد مجسمه های سنگ تراش شده و طرح های باشکوه. این نوع ویلاها از همان دوران به سبب ظاهری لوکس و غنی که دارد، توجه قشر مرفه و ثروتمندان را به خود جلب کرده است. امروزه نیز چنین است. این نوع ویلا معمولا مورد استقبال کسانی که می خواهند ویلایی لوکس و مجلل داشته باشند قرار می گیرد. طراحی و اجرای این نوع ویلا معمولا هزینه های بالایی را به همراه دارد.

ویلای مدرن: ویلاهای مدرن جزو ویلاهای پرطرفدار می باشد و امروزه بخش عمده ای از طرح ویلاها را به خود اختصاص داده است. از ویژگی های بارز معماری مدرن، سادگی و استفاده از متریال و رنگ محدود می باشد. به سبب سادگی در طرح و متریال، معماری مدرن هزینه های ساخت و ساز پایینی داشته و توجه بسیاری از افراد را برای ساخت ویلا به خود جلب کرده است. علاوه بر این ویلاهای مدرن ظاهری زیبا و دلنشینی نیز دارند.

طراحی ویلا دارای چندین بخش می باشد

ویلاها دارای دو بخش بیرونی (محوطه ی ویلا) و فضای داخلی می باشند که در ادامه به طور خلاصه شرح می دهیم:

محوطه ویلا: یکی از بخش های مهم در طراحی انواع ویلا محوطه سازی می باشد. محوطه ویلا علاوه بر این که می تواند به بخشی برای سرگرمی اعضای خانواده تبدیل گردد به نمای ویلای شما هویت و شخصیت می دهد و معرف سلیقه و ارزش و اعتبار ویلای شما خواهد بود. محوطه ی ویلا عمدتا شامل بخش های زیر می باشد:

استخر: اگر شما در محوطه ی ویلای خود به اندازه کافی فضا در اختیار دارید می توانید بخشی از آن را برای استخر اختصاص دهید. طراحی استخر در محوطه ی ویلا علاوه براین که فضایی جذاب برای تفریح کاربران ایجاد می کند، به خنک تر ماندن فضای بیرونی در فصول گرم نیز کمک می کند. استخرها در انواع طرح ها و شکل ها قابل اجرا می باشند. اما یک نکته ای مهم وجود دارد و این است که استخر ها تنها برای فصول گرم از سال مناسب اند و در فصل سرما و زمستان نمی توان مورد استفاده قرار گیرد. اما طراحی استخر رو بسته برای انواع فصل ها مناسب بوده و کاربران در سراسر سال می توانند از شنا کردن در استخر ویلای خود لذت بببرند.

آلاچیق: با قرار دادن یک آلاچیق در محوطه ی ویلای خود می توانید این بخش را به محیطی دلچسب برای گردهم آمدن اعضای خانواده و دوستان تبدیل سازید. آلاچیق ها در انواع طرح ها و متریال قابل اجرا می باشند.

پارکینگ: شما می توانید با توجه به نیاز خانواده بخشی از محوطه ی ویلای خود را به پارکینک ماشین اختصاص دهید.

طراحی داخلی ویلا

طراحی داخلی ویلا به همان اندازه طراحی نمای ویلای شما مهم و اساسی می باشد. از این رو شما بایستی طراحی ویلای خود را همزمان با آغاز طراحی و معماری پیش ببرید. شما می توانید با توجه به نیازها و خواسته هایتان به تقسیم بندی فضایی پرداخته و فضایی کاربردی را طراحی نمایید. در رابطه با سبک طراحی داخلی نیز باید بگوییم که فضای داخلی بایستی مطابق نمای ویلای شما باشد و با نمای بیرونی هارمونی داشته باشد. با توجه به سلیقه ی شما و متراژ ویلا این بخش می تواند به صورت پلان باز یا بسته طراحی شود. همانند طراحی نمای ویلا انواع طراحی ویلا و دکوراسیون داخلی آن، دو سبک کلاسیک و مدرن بیش ترین طرفداران را در میان سایر سبک های طراحی داخلی ویلا دارد.

طراحی و ساخت ویلا چقدر هزینه دارد؟

در آخر به یکی دیگر از موضوعات مهم و اساسی در طراحی و ساخت ویلا می رسیم. موضوع هزینه ها و بودجه موضوعی مهم و اساسی است که تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. مواردی مانند متراژ، سلیقه ی کارفرما، متریال مورد استفاده، سبک معماری و طراحی داخلی، منطقه، موقعیت جغرافیایی و بسیاری موارد دیگر بودجه نهایی شما را تحت تأثیر قرار می دهد. با وجود این مسائل مدیریت بودجه می تواند نقش چشمگیری در کاهش هزینه های ساخت و ساز ویلا داشته باشد. شاید شما به تنهایی نتوانید این مسئولیت سنگین را برعهده داشته باشید، اما اگر از یک تیم طراحی و اجرای متخصص بهره ببرید، می توانید به میزان چشمگیری از پرداخت هزینه های اضافی بپرهیزید. از این رو توصیه ما این است که اگر می خواهید ویلای خود را با حداقل هزینه ها به اتمام برسانید با متخصصان این امر در تماس باشید. طراحان معمولا در طراحی و اجرای ویلا بودجه ی کارفرما را نیز مد نظر قرار می دهند. گروه معماری آوگون نیز در این زمینه همواره بودجه ی شما را مورد توجه قرار داده و سعی بر این دارند که طرح شما را با حداقل هزینه ها به اتمام رسانند و در عین حال بهترین و مطلوب ترین کیفیت را نیز داشته باشد. شما می توانید جهت اطلاع از هزینه های تقریبی طاحی و ساخت و ساز ویلا با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید.

شماره تماس دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

در ادامه  خط معمار شما عزیزان را به مشاده و بررسی برخی از جدید ترین، مدرن ترین و به روز ترین انواع طراحی ویلا را آماده ساخته و به اشتراک خواهد گذاشت. همراه ما در خط معمار باشید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 498

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *