طراحی داخلی سالن زیبایی هستی صالحی / دفتر معماری ماه

 

طراحی داخلی سالن زیبایی هستی صالحی

طراحی داخلی سالن زیبایی

سالن زیبایی هستی صالحی / دفتر معماری ماه

دفتر طراحی: دفتر ماه

معماران: محمود ابراهیمی، علی بهمنیار

عکاسی: محمود ابراهیمی

مساحت: ۱۲۰ متر‌مربع

تاریخ شروع: ۱۳۹۸/۹/۱

تاریخ پایان: ۱۳۹۸/۱۲/۳۰

شرح پروژه:

طراحی داخلی برای سالن زیبایی هستی صالحی و شباهت سالن‌های آرایشی امروزی به حمام‌های زنانه‌ی سنتی آغاز و شروع این کار بوده است. در قدیم حمام های زنانه محلی برای استراحت، صحبت، انتقال اخبار، میهمانی، عروسی و آشنایی بوده است. که رفته رفته با پدید آمدن حمام های خصوصی در منازل، از زندگی روزمره مردم جدا شد.

شاید بتوان گفت که سالن های زیبایی امرروز شکل تکامل یافته ای از همان حمام های زنانه، در گذشته هستند. این شباهت حاکی از آن است که سالن زیبایی تنها مکانی برای ارائه خدمات آرایشی و زیبایی و … نیست. بلکه رفتارهای دیگری را که ریشه در فرهنگ و گذشته ما دارند را یادآور می شود. بنابراین در همین جهت، ضمن تامین عملکردهای سالن، بخش اصلی فضا، به محیطی برای ارتباط و تعامل مخاطبین اختصاص داده شده است.

در طراحی داخلی سالن زیبایی قسمت مرکزی سالن را به اتاقکی شیشه ای تحت عنوان فضایی برای انتظار، استراحت، مطالعه و … مخاطبین در پوششی ایزوله و به دور از شلوغی و سروصدا اختصاص داده شده است.

کاربری‌های دیگری نیز با مرکزیت اتاقک شیشه‌ای دور‌تا‌‌دور فضا، جایگذاری شده است. به طوری که مسیر تردد اشخاص منظم‌ تر و در یک محدوده‌ی مشخص انجام شود و از هرج‌و‌مرج جلو‌گیری شود.
علاوه بر این در این طراحی برای حفظ دید سالن به مناظر شهر، جداکننده‌هایی برای فضاهای ایزوله در نظر گرفته شده است تا در شرایط لزوم باز شده و بیشترین دید را به کاربران در محیط بدهد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر بیشتر از طراحی داخلی سالن زیبایی هستی صالحی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: aoapedia.ir

تعداد بازدید: 520

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *