سقف بتنی در بازسازی و طراحی داخلی آپارتمان مسکونی

سقف بتنی در بازسازی و طراحی داخلی آپارتمان مسکونی

سقف بتنی در بازسازی و طراحی داخلی آپارتمان مسکونی

سقف بتنی در بازسازی و طراحی داخلی آپارتمان مسکونی پروژه ای است که مشتریان آن به دنبال یک آپارتمان بزرگتر برای خانواده ۵ نفره خود بودند. خانواده ای با داشتن ۳ دختر نوجوان. شرط اصلی این بوده که هر کدام اتاق و حمام خود را داشته باشند. چیدمان فضای اصلی نه تنها امکان نوسازی را فراهم کرده است، بلکه این نیازها را برآورده می‌ کند. در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی های این پروژه می پرازیم.

انتخاب متریال ها

این طراحی امتیاز اتاق نشیمن با نور روشن با پنجره‌ های از کف تا سقف را به شکل L شکل می‌ دهد و یک دال آجدار بتنی نمایان که سقف گچی پشت آن پنهان شده بود را ایجاد کرده است. علاوه بر این، امکان باز کردن آشپزخانه به اتاق نشیمن را با یک جزیره سخاوتمندانه برای آشپزی راحت و در عین حال سرگرمی دوستان و خانواده فراهم کرده است. تمام انتخاب‌ های در اتاق نشیمن و آشپزخانه حول دال بتنی، این عنصر ساختاری بتنی آشکار متمرکز شده‌ اند.

برخی از انتخاب‌ ها برای تقویت حس روستایی انجام شده‌ اند، مانند استفاده از کاشی‌ های چینی که شبیه سیمان برای کف است. ساخت سینک مجسمه‌ سازی شده در اتاق پودر از دال‌ های بتنی، تجسم مجدد ستون‌ های اتاق نشیمن پوشیده شده با سیمان میکرو، و نصب کف کاشی هیدرولیک. برخی دیگر با استفاده فراوان از چوب در صفحات عمودی مانند پارتیشن cobogó در راهرو، پانل جداکننده بین قسمت نشیمن و اتاق خصوصی و درهای کشویی در آشپزخانه متضاد ساخته شدند. به این ترتیب، هدف متعادل کردن گرما و خنکی، روستایی بودن و دنج بودن بوده است.

انتخاب رنگ های مناسب

یکی دیگر از عناصر حیاتی در حوزه اجتماعی طراحی داخلی قفسه کتاب است. این عنصر برای نگهداری کتابخانه ای از کتاب ها و سوابق و در عین حال به عنوان کنسول تلویزیون طراحی شده است. انتخاب عمدی ام دی اف مشکی به این دلیل بوده که طراح قصد داشته رنگی خنثی و جاودانه برای تکمیل بتن و چوب ایجاد کند. علاوه بر این، رنگ مشکی باعث افزایش دید خارهای کتاب می شود. رنگ مشکی در کابینت آشپزخانه، کابینت شیشه ای و قطعات تزئینی نیز تکرار می شود.

با توجه به رنگ‌ هایی که در پارچه‌ ها، مبلمان و رنگ‌ های دیوار یافت می‌ شوند، سبز و صورتی انتخاب شدند تا طراوت و سبکی را در میان سیاه‌ ها، چوب و بتن به ارمغان بیاورند. مبل های مخمل سبز خزه ای و بوفه لاک صورتی قابل توجه است. در دکور، میراث خانوادگی عتیقه با اشیایی که مدرن هستند، در تضاد با هم میان چیزهای جدید با قدیمی، خشن و ظریف قرار گرفته اند.

تمی بازیگوش که در کل آپارتمان وجود دارد. در اتاق خواب و حمام، این موضوع تکرار می شود. همراه با برخی از وسایل تزئینی و مبلمان، آنها یک رشته مفهومی را تشکیل می دهند که وحدت پروژه را فراهم می کند، در حالی که هر اتاق منحصر به فرد و متمایز باقی می ماند و شخصیت و سبک هر ساکن را ارج می نهد.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه سقف بتنی در بازسازی و طراحی داخلی آپارتمان مسکونی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 215

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *