بازسازی و طراحی داخلی مرکز پیوند اعضا

بازسازی و طراحی داخلی مرکز پیوند اعضا

بازسازی و طراحی داخلی مرکز پیوند اعضا

مقاله پیش رو معرفی پروژه ای در ارتباط با بازسازی طراحی داخلی کلینیک پیوند در یک بیمارستان است. معماران شرکت معماری Flad کلینیک پیوند را در بیمارستان دانشگاهی UW Health در مدیسون، ویسکانسین کشور امریکا طراحی و تکمیل کردند. این کلینیک از قدیمی ترین، بزرگترین و موفق ترین کلینیک های پیوند این کشور است.

ایجاد تجربه ای کارآمد برای مراجعه کنندگان

در حالی که پیوند اعضا به آزمایش‌ های گسترده در بخش‌ های مختلف بیمارستان نیاز دارد، روند جابجایی بین قرارهای ملاقات مختلف در سراسر بیمارستان، همراه با روزهای طولانی آزمایش و ارزیابی، می‌ تواند برای بیماران و خانواده‌ های آن ها و همچنین ارائه‌ دهندگان و کارکنان استرس‌ زا باشد.

با در نظر گرفتن این موضوع، UW Health با هدف ایجاد یک تجربه بهتر و کارآمدتر برای همه افرادی که در فرآیند حیاتی و حیات بخش پیوند عضو و اهدای زنده مشارکت دارند، طراحی شده است. Flad تلاش طراحی یک کلینیک جدید پیوند را در طراحی و ساخت و ساز ورودی  بیمارستان، فضاهای حمایتی با مشارکت UW Health Planning، رهبری کرد.

با انتقال مناطق مراقبت از بیماران پیوند بزرگسالان از سطح پایین بیمارستان به مکان برجسته در ورودی بیمارستان، این پروژه خانه جدید و فضای بسیار مورد نیاز را برای رشد مرکز پیوند در سطح جهانی UW Health فراهم می کند.

تجمیع طیف کاملی از خدمات

نمای بیرونی ورودی بیمارستان که از نو طراحی شده است، تجربه‌ ای مدرن و خوش‌ آمد برای بیمار است که شامل مسیریابی پیشرفته، جریان‌ های ترافیکی بهبود یافته، و یک ایستگاه پیش خدمت می باشد. لابی داخلی جدید شامل خدماتی برای مهمانان است. از جمله دیوار اطلاعات دیجیتال و تریبون خدمات مهمان برای خوشامدگویی به بازدیدکنندگان که بلافاصله پس از ورودی قرار گرفته است.

کلینیک جدید پیوند واقع در نزدیکی ورودی بیمارستان جدید،  برای تجمیع طیف کاملی از خدمات بیماران و به حداقل رساندن نیاز بیماران به مراجعه به سایر مناطق بیمارستان، در یک مکان طراحی شده است. اتاق‌ های معاینه انعطاف‌ پذیر، اتاق‌ های آمادگی و ریکاوری، اتاق‌ های تزریق و عمل، اتاق‌ های مشاوره خصوصی، خون‌ گیری و ثبت‌ نام، به همراه یک سالن آرامش‌ بخش و دعوت‌ کننده برای خانواده، اکنون در یک مکان مرکزی قرار گرفته‌ اند.

تعامل در طراحی با مخاطب

تزئینات داخلی، گرما و روشنایی را به فضا می بخشد و ادغام پنجره ها نور روز و چشم اندازی از محل انتظار و اتاق های معاینه را فراهم می کند. برجسته‌ ترین منطقه انتظار، یک اینستالیشن هنری نورانی است که اسامی اهدا کنندگان عضو زنده و سفر پیوند Pleasant T. Rowland را نشان می‌ دهد، که اهدای او بازسازی را ممکن کرده است. طراحی تعاملی یک پایگاه داده قابل جستجو را فراهم می کند که به بازدید کنندگان، خانواده ها و بیماران این فرصت را می دهد تا درباره این هدایای سخاوتمندانه اطلاعات بیشتری کسب کنند.

این عناصر طراحی برای ایجاد یک محیط شفا بخش ترکیب می شوند که امید و الهام بخش مرکز پیوند بهداشت UW را برجسته می کند. یک پالت طراحی تمیز و روشن، دیوار اهدا کننده زنده و دیوارهای شیشه ای بازتابنده به القای فضا با امید و الهام کمک می کند.

استفاده بهینه از فضا

برای استفاده بهینه از فضای طبقه اصلی برای خدمات رسانی به بیماران، محل کار کارکنان در سطح زیر کلینیک جدید قرار دارد. این منطقه شامل فضاهای کاری برای کارکنان و ارائه دهندگان، اتاق‌ های بهداشت از راه دور، اتاق‌ های تجمع و فضاهای پشتیبانی مشترک است. یک فضای کاری باز فرصتی برای همکاری بین خطوط خدمات و تیم ها فراهم می کند.

با گسترش ردپای مراقبت از بیمار پیوندی و تجمیع طیف گسترده ای از خدمات پیوند در یک مکان مناسب، این پروژه از رشد این برنامه متمایز برای UW Health حمایت می کند و تمرکز آن بر مراقبت بیمار محور را افزایش می دهد و شهرت خود را به عنوان یکی از مراکز پیشرو پیوند در کشور خدمات درمانی افزایش می دهد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه بازسازی و طراحی داخلی مرکز پیوند اعضا دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: healthcaresnapshots

تعداد بازدید: 120

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *