طراحی داخلی دفتر کار با استفاده از آجر تراکوتا

طراحی داخلی دفتر کار با استفاده از آجر تراکوتا

طراحی داخلی دفتر کار با استفاده از آجر تراکوتا

این پروژه طراحی داخلی دفتر کار به عنوان یک دفتر و نمایشگاه برای شرکت اولکا طراحی شده است. شرکت اولکا تامین کننده اصلی واردات ترکیه برای برندهای بین المللی پوشاک ورزشی می باشد. برای شرح و بررسی فضای داخلی این پروژه به ادامه این مقاله توجه نمایید.

محدودیت فضا، چالش اصلی پروژه

از ابتدا؛ بزرگترین چالش پروژه مقابله با محدودیت های فضای موجود بوده است. ما مجبور بودیم در یک طبقه اداری با ارتفاع سقف بسیار کم، فضایی راحت و جادار و نور خورشید ایجاد کنیم و فقط از یک طرف می تواند نور مستقیم خورشید را دریافت کند.

در این زمینه؛ اولین قدم ایجاد یک طرح چیدمان بوده است. که در آن اتاق‌ های محصور در محیط داخلی تاریک‌ تر قرار می‌ گرفتند تا نور خورشید را بدون هیچ مانعی به داخل دفتر باز وارد کنند.

تمام تصمیمات فنی در همان ابتدا با هدف ایجاد بالاترین ارتفاع سقف ممکن گرفته شده است. ضمن استفاده از سطوح بتنی براق برای افزایش حس وسعت در سطح عمودی، سعی شده است جلوه ای گرم و لمسی تری در افقی ایجاد شود. مواد روی این سطوح با رویکرد لمسی و القایی کار شده است

آجر متریالی منحصر به فرد

تک تک اجزای روی این سطوح مانند یک آجر تراکوتا طبیعی یا یک تخته چوبی با وجود شبیه به یکدیگر منحصر به فرد هستند. آن ها گرد هم می آیند تا سطوح کل نگر و ریتمیک را ایجاد کنند. که نمادی از افراد منحصر به فرد است که در یک مکان گرد هم می آیند و تیم اولکای جامع را در جعبه قرار می دهند.

به دلیل دورافتاده بودن دفتر، در طول روز فرصتی برای کارگران وجود نداشت که برای استراحت قهوه بیرون بروند. به منظور اصلاح این امر؛ منطقه استراحت اصلی با رویکردی متفاوت نسبت به بقیه قسمت های دفتر طراحی شده است.

این کافه به عنوان یک شعبه واقعی از Grandpa، یکی از پیشرو ترین فرنچایزهای موج سوم قهوه در ترکیه عمل می کند. این یک فرار بسیار مورد نیاز از کار را برای ساکنان دفتر ایجاد کرد و احساس “بیرون رفتن” را ایجاد کرد.

استفاده بهینه از کم نور ترین فضای داخلی

نمایشگاه در تاریک ترین قسمت طبقه دفتر قرار دارد. طراحان سعی کرده اند این وضعیت ظاهراً نامطلوب را به نفع خود تبدیل کنند. آن ها یک پس زمینه تاریک برای بازی نور ایجاد کرده اند.

نوری که از نمایشگاه‌ های پر نور می‌ آید از طریق پرده‌ های چوبی و نمای شیشه‌ ای رنگی فیلتر می‌ شود که در راهرو های تاریک روی هم قرار می‌ گیرند. سطح لمسی دیگری در اینجا جای خود را پیدا کرد، در دیوار نمایشگاه اصلی که از اجزای ساختار خشن ایجاد شده است.

جمع بندی نهایی

در نهایت به نظر می رسد فضای اداری باز، جادار و روشنی را در طراحی داخلی این دفتر کار طراحی شده است. که در آن کارکنان اداری بتوانند با خوشحالی و بدون احساس هیچ گونه آسیبی از فضا و مکان موجود کار کنند.

با استفاده از مواد در بافت‌ ها و ریتم‌ های مختلف، فضای اداری ایجاد شده است که می‌ تواند نه تنها برای چشم، بلکه برای “چشم‌ های پوست” نیز جذاب باشد و با جنبه لمسی خود برجسته شود.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی دفتر کار با استفاده از آجر تراکوتا دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 373

۱ دیدگاه

  1. رهگذر گفت:

    تراکوتا واژه ایتالیایی به معنای «زمین پخته شده» یا همان گل رس پخته شده هست. واژه آجر هم بصورت عام همین هست پس نیازی به اضافه کردن دو کلمه هم معنی پشت سر هم نیست. در ضمن اسم دفتر معماری رو اشتباه زدید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *