طراحی داخلی آپارتمان مسکونی کولاژ ، استودیو آدمون

طراحی داخلی آپارتمان کولاژ

طراحی داخلی آپارتمان مسکونی کولاژ ، استودیو آدمون

اطلاعات پروژه طراحی داخلی آپارتمان کولاژ

معماری: استودیو آدمون

موقعیت: ایران، تهران

سال: ۹۸

مساحت: ۱۱۰ مترمربع

معماران: شبیر موسوی، امیررضا فاضل، مهدی کلاهی

تیم طراحی: مسعود الماسی، علیرضا هاشم‌زاده، کسری کرمی، زهرا رضایی

مهندسان سازه و تاسیسات: کامران ادراکی، سلیمان هادی

عکاسان: مهدی کلاهی، پرهام تقی‌اف

شرح پروژه

محله بوکان در شمال تهران قرار دارد. از ویژگی های جغرافیایی این منطقه شیب زیاد زمین و درختان بلند و انبوه می باشد. در کوچه های این محله تعداد زیادی خانه هایی با حیاط سبز به چشم می خورد. پروژه آپارتمان کولاژ در چنین محله ای قرار گرفته است. این آپارتمان بر روی بستر سنگی قرار گرفته و دارای چهار طبقه مسکونی می باشد. میان کوچه و ساختمان یک حیاط بزرگی به همراه باغچه قرار دارد. این پروژه مربوط به بازسازی ساکنین طبقه سوم می باشد. اگر چه پیش از این یک بار اقدام به بازسازی کرده بودند، اما به دلیل عدم رضایت آن ها از نتیجه، مجددا تصمیم به بازسازی برای بار دوم گرفتند.

ساختمان دارای فرمی پله ای شکل است، و هر طبقه دارای یک حیاط و تراس می باشد. اما این پروژه تنها واحدی از ساختمان است که حیاط و تراس ندارد و دلیل آن در مقایسه با دیگر واحد ها فضای کوچک آن است. در حالی که واحدهای دیگر آپارتمان پیوند محکمی با چشم انداز بیرونی و فضای باز داشت، روزنه های موجود در این پروژه به چندین پنجره جنوبی ساختمان محدود می شد.

ایده اصلی این پروژه ایجاد ارتباط بین داخل و خارج برای استفاده از حداکثر پتانسیل سایت بود، برای دستیابی به این هدف ، فضاهای جدید مانند کلاژها به متن ساده محیط زندگی اضافه شد. آنها مسئول ورود به نور طبیعی به داخل خانه ، دید چشم انداز بیرونی، نگه داشتن گیاهان و تقسیم فضاها هستند.

یک تونل چوبی پلان را به دو بخش جداگانه تقسیم می کند. در نیمه جنوبی که رو به حیاط ساختمان می باشد فضاهای عمومی نشیمن و آشپزخانه ای بزرگ برای برگزاری کلاس های آشپزی همانطورکه خانم خانه درخواست کرده، طراحی شده است. در نیمه شمالی خانه فضاهای خصوصی منزل چون اتاق های خواب، سرویس بهداشتی قرار گرفته است. کلوزت مخفی، لاندری و شلف های دکوری در دیوارهای داخل این تونل طراحی شده اند.

قبل از بازسازی یک پنجره در اتاق نشیمن رو به حیاط قرار داشت، در طراحی جدید یک تراس در مقابل آن ساخته شد. با افزودن چنین تغییری، موانع نوری برطرف شد و نورطبیعی به سالن نشیمن و آشپزخانه راه یافت و همچنین افراد از چشم انداز منظره بیرونی می توانند بهره مند گردند. در انتهای بخش شمالی این واحد مسکونی یک پنجره سقفی وجود داشت که قبلا پوشیده شده بود. در طراحی جدید، سقف مجددا باز شد و یک باغچه کوچکی میان دو اتاق خواب در زیر این پنجره سقفی ایجاد شد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

طراحی داخلی آپارتمان کولاژ طراحی داخلی آپارتمان کولاژ طراحی داخلی آپارتمان کولاژ طراحی داخلی آپارتمان کولاژ طراحی داخلی آپارتمان کولاژ طراحی داخلی آپارتمان کولاژ طراحی داخلی آپارتمان کولاژ طراحی داخلی آپارتمان کولاژ طراحی داخلی آپارتمان کولاژطراحی داخلی آپارتمان کولاژ طراحی داخلی آپارتمان کولاژ طراحی داخلی آپارتمان کولاژ طراحی داخلی آپارتمان کولاژ طراحی داخلی آپارتمان کولاژ

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

در این بخش به طراحی داخلی آپارتمان کولاژ پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Architizer

تعداد بازدید: 1,734

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *