طراحی مدرن یک محیط اداری و حضور نور طبیعی در فضا

معماری مدرن، اداریطراحی مدرن یک محیط اداری و حضور نور طبیعی در فضا

معماری: Cox Architecture

موقعیت: Brisbane QLD، استرالیا

مساحت: ۶۰۰

سال: ۲۰۱۸

عکاس: Christopher Frederick-Jones

 استودیو Cox به طور محسوسی میراث استودیو Brisbane را بازسازی کرده است که در نتیجه، ما شاهد یک فضای کاری مدرن خلاقانه که سراسر نور طبیعی  حضور دارد را مشاهده کنیم. مهمترین چالش در طراحی، ایجاد فضایی بود که هم مناسب برای کار در زمان حال و هم در آینده باشد.

بازسازی استودیو، معماری cox  را به سفری از تحقیقات و کشفیات به فضایی که فکر می کردند به خاطر قدیمی بودن این ساختمان خوبی می شناسند، برد. این ساختمان که در سال ۱۸۹۰ ساخته شده است جزء معدود ساختمان های باقی مانده سبک ویکتوریایی است، که یادآور میراث سبک صنعتی Brisbane می باشد. زیبایی سابق آن، فقط از طریق پرده های اصلی باقی مانده و جزئیات دیگر مشاهده می شود و باقی جزئیات زیر لایه های پارتیشن، فرش ها، رنگ و سقف کاذب، که نتیجه تغییر تدریجی چند دهه بوده، پنهان شده اند. معماری cox مشتاق به کشف و حفظ برخی از ستون های چدنی بود. گروه cox یک رویکرد دموکراتیک و باز  را برای برنامه ریزی استودیو اعمال کرد و نیاز های دو گانه که سیالیت و همکاری در عمل بود را شناخت. ساختمان در کنار باغ گیاه شناسی و رودخانه Brisbane قرار دارد و  cox این مجاورت را با ارائه نمایش های بی وقفه در مقابل استودیو از طریق پنجره های آن، منعکس کرده است. آشپزخانه باز ، که عملکردی دوگانه مانند، فضای غیر رسمی و به عنوان یک فضای برای خوشامد گویی به مشتریان است، دارد. یک میز غذاخوری به طول ۷ متر یک جو صمیمی و شادی را القا می کند. آشپزخانه به اتاق جلسه با یک سری درهای شیشه ای مرتفع، متصل می شود که، “سالن شهر” را برای مناسبت ها وجلسات کارکنان، بدون جدا کردن فضا از استودیو ایجاد می کند. در کل می توان گفت که گروه cox برای ایجاد یک محیط  مناسب برای چنین ساختمان منحصر به فردی برای نیازهای آینده یک طراحی کاملا مدرن و مناسب دوره معاصر انجام داده است.

در ادامه با خط معمار همراه باشید.

معماری مدرن، اداری معماری مدرن، اداری معماری مدرن، اداری معماری مدرن، اداری معماری مدرن، اداری معماری مدرن، اداری معماری مدرن، اداری معماری مدرن، اداری معماری مدرن، اداری معماری مدرن، اداری معماری مدرن، اداریمعماری مدرن، اداری معماری مدرن، اداری معماری مدرن، اداری معماری مدرن، اداریپلان ها، سکشن ها، دیاگرام وغیره.

تحریریه خط معمار

مترجم: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 683

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *