آجر را در طراحی داخلی رستوران به کار ببریم!

آجر در طراحی داخلی رستوران

آجر را در طراحی داخلی رستوران به کار ببریم!

معماری: استودیو DA

موقعیت: روسیه ، سن پترزبورگ

مساحت: ۳۰۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۸

آجر از دسته متریالی است که با وجود اینکه ماحاصل تولید بشر است فضا را به صورت طبیعی می نمایاند. آجر از طیف رنگی کرم روشن تا سرخ رنگ می تواند در بخش های مختلف در طراحی داخلی به کار رود و فضاهای گرم و صمیمی ایجاد کند. آجر با ویژگی دوگانه اش در فصل تابستان فضایی سرد و خنک و در فصل زمستان فضایی گرم را ایجاد می کند. آجر را می توان از سبک امروزی و مدرن گرفته تا سبک تاریخی ویکتوریایی در فضاهای مختلف داخلی به کار برد. در میان مصالح ساختمانی آجر یکی از معدودترین است که در سالیان طولانی سالم باقی می ماند و پس از گذشت زمان زیبایی و بافت خود را حفظ می کند.

جذابیت طبیعی آجر بی نظیر است و به همین خاطر در میان سایر متریال طرفداران بیش تری دارد. آجر با وجود داشتن ویژگی های منحصر به فرد خود، می تواند در بخش های مختلف فضای داخلی به کار رود. یکی از جذابیت های موجود در آجر بافت آن می باشد. بنابراین حتی در هنگام بازسازی فضای داخلی نیز سطح آن آسیب ببیند می توان آن را رنگ آمیزی کرده و بافتی زیبا ایجاد کرد. از آنجا که آجر دارای سایز استاندارد می باشد، می تواند گزینه مناسبی برای زمینه رنگ آمیزی در فضاهای داخلی باشد. بنابراین کاربرد آجر در حالت های مختلف می تواند به روشن تر ساختن فضا بپردازد، یا اینکه یک فضای مدرن را به یک فضای تاریخی و غنی تبدیل کند. آجر را می توان در بخش های مختلف فضای داخلی از جمله در دیواره ها، و یا برای پوشش کف با توجه به شرایط به کار روند. در ادامه در این پروژه قصد داریم تا بررسی کنیم که چگونه آجر را در طراحی داخلی رستوران به کار ببریم.

رستوران Kompaniya چهارمین پروژه ای است که توسط استودیو DA در منطقه Moskovski در سن پترزبورگ برای Aleksei Krylov و  Aleksandr Prokofev که افرادی سرشناس در این شهر هستند، طراحی کرده است. یکی از خواسته های اصلی کارفرمایان در طراحی داخلی رستوران خود این بود که می خواستند فضایی صمیمانه تر و شبیه به فضای خانه برای افرادی که می خواهند دور از شلوغی های شهر باشند طراحی شود. علاوه بر این قصد داشتند تا فضای آن ها مدرن نیز باشد. عنصر اصلی در پروژه خود فضا می باشد. بنابراین از یک طرف طراحان قصد داشتن که یک فضایی در دو طبقه طراحی کنند و از طرف دیگر قصد داشتند تا بین این دو سطح رستوران ارتباط ایجاد کنند.

علاوه بر این طراحان می خواستند فضای رستوران از بیرون دید داشته باشد و عابرین را جذب کند. بدین جهت، فضای کنار پنجره را با ارتفاعی زیاد از چوب ، فلز و آجر به کار بردند. گیاهان و گلدان های گل طبیعی در کنار بافت آجری دیواره ها ، این رستوران را از بیرون شبیه به یک خانه ی شیشه ای و باغچه  ساخته است. ساختار فضا به گونه ای است که بین این دو سطح ارتباط ایجاد کرده است. در طبقه بالایی فضا کلاسیک تر و آرام تر طراحی شده است. طراحان از عناصری که در شعبه قبل این رستوران به کار رفته بود را مجددا استفاده کردند، زیرا می خواستند که این دو پروژه فضایی مشابه را داشته باشند. اما در تضاد با این بخش طبقه پایین با استفاده از تعداد زیاد لامپ ها، استفاده از گیاهان طبیعی و نوع صندلی ها و چیدمان آن ها به گونه ای طراحی شده که افراد حس می کنند که در فضای  بیرون قرار دارند. عمده متریال به کار رفته برای پوشش دیواره ها، آجر، چوب و بتن اکسپوز می باشد. استفاده از آجر در این فضا در کنار بتن اکسپوز فضایی گرم و صمیمی که هدف اصلی در اجرای این پروژه می باشد و بافتی جذاب ایجاد کرده است. به کار بردن کف پوش چوبی نیز بر گرمی و جذابیت این فضا می افزاید. با توجه به هدف اصلی در این پروژه طراحان موفق به ایجاد فضایی جالب شدند که برای هر دو بخش بیرونی( که از بیرون فضای داخلی با استفاده از پنجره های سرتاسری شیشه ای، فضای داخلی را  شبیه به یک خانه شیشه ای کرده است که از بیرون توجه عابرین را به خود جلب می کند) و هم بخش درونی رستوران که( فضاهای متعددی را طراحی کرده و افراد می توانند با توجه به روحیه خود بخش های مختلف را برای غذاخوردن انتخاب کنند) کارآمد می باشد. با در تصاویر زیر مشاهده می کنیم که چگونه آجر را در طراحی داخلی رستوران به کار ببریم.

خط معمار را همراهی کنید.

آجر در طراحی داخلی رستوران آجر در طراحی داخلی رستوران آجر در طراحی داخلی رستوران آجر در طراحی داخلی رستوران آجر در طراحی داخلی رستوران آجر در طراحی داخلی رستوران آجر در طراحی داخلی رستوران آجر در طراحی داخلی رستوران آجر در طراحی داخلی رستوران آجر در طراحی داخلی رستوران آجر در طراحی داخلی رستوران آجر در طراحی داخلی رستوران آجر در طراحی داخلی رستوران آجر در طراحی داخلی رستوران آجر در طراحی داخلی رستوران آجر در طراحی داخلی رستوران آجر در طراحی داخلی رستوران آجر در طراحی داخلی رستوران آجر در طراحی داخلی رستوران

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 1,384

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *