طراحی داخلی رستوران بازار، حمیدرضا گذریان، رتبه سوم جایزه معمار ۹۷

 طراحی داخلی رستوران

طراحی داخلی رستوران بازار

معمار: حمیدرضا گذریان

موقعیت: تهران، منطقه ۱۲، خیابان پانزده خرداد

مساحت: ۲۸۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۸

عکاس: پرهام تقی اف

پروژه حاضر طراحی داخلی رستوران در تهران می باشد. این ساختمان در در یکی از خیابان های صعب العبور بازار بزرگ تهران واقع شده است. برای دسترسی به ساختمان، ابتدا باید از میان گذرگاه های با نمای آجری و تزئین شده متفاوت بازار عبور کنند. روند بازسازی در دکوراسیون رستوان دو جنبه را در بر می گیرد:

۱. ایجاد فضای داخلی با بودجه پایین و ارتباط میان فضای داخلی و خارجی

۲. اصلاح و بازسازی محیط اطراف ساختمان

این ساختمان یک بوتیک لباس فروشی بوده که اکنون در بازسازی تبدیل به رستوران شده است. عمده مشتریان این رستوران کسبه بازار، تاجران، و یا سایر مردم می باشند. این پروژه شامل ساختمانی دو طبقه است. در زیر زمین آشپزخانه و در طبقه اول سالن اصلی غذاخوری قرار گرفته است. در طبقه اول بخش های مختلف با ارتفاع های متفاوت دیده می شود. ارتفاع ورودی تقریبا ۳ متر می باشد؛ به علت شکاف در ساختمان اصلی، ارتفاع سقف به ۴ متر هم می رسد. طراحان واحد اصلی را بر اساس ساختار فعلی و سازه ساختمان همانطور که در پلان دیده می شد، گسترش دادند. بنابراین زمانی که مشتری وارد ساختمان می شود، پویایی و انسجام فضا را تجربه می کند.

ساختار بیرونی: فضای اطراف این ساختمان که در کوچه ای صعب العبور، پرهرج و مرج و بی نظم قرار دارد و مکانی برای تجمع اراذل می باشد. بدین ترتیب، برای کاهش نقص بصری محیط اطراف، طراح نمای ساده ای را طراحی کرد که به یکی از خطوط اصلی مجاور ساختمان متصل می شود. علاوه بر این، دیواری که در سراسر ساختمان بود از هرج و مرج بصری آسیب می دید.این مشکل با تصویر کردن یک نقاشی بر روی دیوار برطرف شد.  ترسیم نقاشی روی دیوار نه تنها مسأله هرج و مرج بیرونی را برطرف ساخت، بلکه چشم انداز زیبایی را برای مشتریان از فضای داخلی ایجاد کرد.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

 طراحی داخلی رستوران  طراحی داخلی رستوران  طراحی داخلی رستوران  طراحی داخلی رستوران  طراحی داخلی رستوران  طراحی داخلی رستوران  طراحی داخلی رستوران  طراحی داخلی رستوران  طراحی داخلی رستورانپلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

مترجم: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 2,453

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *