معماری ویلای ساحلی مدرن

معماری ویلای ساحلی مدرن

معماری ویلای ساحلی مدرن

معماری ویلای ساحلی مدرن پروژه مورد معرفی در این مقاله می باشد که دارای طراحی زیبا و مدرن و امکانات عالی است. این ویلا با منظره دریای چنگلو، در استراحتگاه بین المللی خلیج Qingshui (که دارای خط ساحلی ۲ کیلومتری)، شهرستان Lingshui، در جنوب شرقی جزیره Hainan واقع شده است. با ۴۸۰۰ متر مساحت با ۱۲ ویلا در مجموع، بخشی از پروژه شهر خلیج آبی گرین تاون هاینان است. اکنون خانه نه و خانه ده در مجاورت خیابان مرکزی تکمیل شده است. در ادامه به شرح این پروژه می پردازیم.

منظره دریا

این پروژه تنها ۵۰ متر با ساحل فاصله دارد و منظره عالی دریا به عنوان متمایزترین ویژگی آن است. بر اساس دانش به دست آمده از عمل طراحی مسکونی، طراحان اولویت اصلی را بر دستیابی به حداکثر دید از دریا قرار می دهند. در مورد این دو خانه، ما تمام فضاهای فعالیت را در مجاورت خط ساحلی قرار می دهیم و آنها را به طور کامل هر سایت را اشغال می کنیم.

خانه ده با دو مجموعه از جرم های موازی با یک مجموعه عمود بر دیگری طراحی شده است تا یک آرایش مربع محصور را تشکیل دهد. بنابراین از وسیع ترین منظره دریا به صورت افقی لذت می برد. با بالا آمدن بیشتر توده رو به دریا در جلو و پایین آوردن فضای بیرونی آن، دید بیشتری از دریا به دو توده جانبی و توده پشتی وارد می‌شود که تجربه دید همه‌بعدی از دریا را فراهم می‌کند. House Nine نیز مفهوم طراحی مشابهی را با تشکیل یک جایگاه گشت و گذار به شکل H رو به اقیانوس اتخاذ کرده است تا منظره اقیانوس را تا حد امکان گسترش دهد.

سفارشی سازی

ویژگی طبیعی ویلا مشخص می کند که فقط اقلیت می توانند از آن لذت ببرند. با این وجود، در بازار مسکن گران قیمت، پتانسیل معماری های سبک مدرن همواره مورد تردید توسعه دهندگان بوده است. با در نظر گرفتن کلی خواسته‌های معمار و علایق مالکان، طراحان تصمیم گرفتند از “تجربه فضا” به عنوان نقطه اولیه استفاده کنند.

از طریق محدودیت های سازه ساختمان، سازماندهی نظم فضا، انقباض صحنه، نواحی پویا و ایستا و انتخاب مصالح ساختمانی مانند سنگ، چوب، شیشه یا مدال و همچنین تمایز کیفیت، تجربه فضایی متفاوتی مانند صاف، ناصاف و یا صاف بودن را ایجاد می کند. خفیف. همه اینها به ساخت فضای معنوی مدرن و پذیرفته شده توسط گروه هدف کمک می کند.

نمای بیرونی

ویلاها در ساختار شفاف ساخته شده اند. فضای خاکستری مرز خود ساختمان، فضای داخلی، منظره و دیوارهای پرده را محو می کند. با استفاده از این مزیت، معماران برای طراحی فرامرزی قابل توجه یا جهت گیری طراحی با تکیه بر تیم مشاور، به منطقه ای که خارج از معماری است نفوذ می کنند. آزمایش طراحی یکپارچه یک تجربه کاملاً جدید برای کل تیم است که همچنین گامی کوچک به سمت “طراحی تصفیه شده” در معماری است.

پیکربندی

این دو ویلا دارای استاندارد پیکربندی مشابهی هستند. در ورودی، یک حیاط تشریفاتی با یک گاراژ برای دو ماشین را می بینید. صاحبان هر خانه دارای اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری، اتاق خانواده، آشپزخانه چینی و غربی، حداقل پنج اتاق خواب سوئیت (شامل یک اتاق خواب مستر مجلل در طبقه دوم) و همچنین مطالعه و غیره هستند.

طراحان اطمینان حاصل می کنند که حداقل چهار اتاق ذکر شده در بالا دارای منظره دریا هستند. بسیاری از تراس‌های سکوهای نیمه باز رو به اقیانوس از لبه‌های ساختمان و پایه‌های پایه ساخته شده‌ اند که به عنوان گسترش عملکردی فضاهای داخلی عمل می‌ کنند. فضاهای خدماتی با ورودی ها و خروجی های مستقل خود به همراه سیرکولاسیون سرویس از منطقه میزبان جدا می شوند. علاوه بر این، هر ویلا مجهز به استخر، استخر آبگرم و باغ است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه معماری ویلای ساحلی مدرن دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 303

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *