طراحی دکوراسیون فروشگاه پوشاک مردانه، بزرگترین فروشگاه دنیا!

طراحی دکوراسیون فروشگاه پوشاک مردانه

طراحی دکوراسیون مغازه پوشاک مردانه، بزرگترین فروشگاه دنیا!

تا کنون در وب سایت خط معمار، به بررسی نمونه های زیادی از طراحی دکوراسیون فروشگاه پوشاک پرداخته ایم. فروشگاه های پوشاک مردانه، زنانه و … که در نقاط مختلف دنیا واقع و توسط معماران متفاوتی دیزاین شده اند. در این بخش و در ادامه روند بررسی این نمونه ها، قصد داریم به بررسی فروشگاهی بزرگ در شهر اشتوتگارت آلمان بپردازیم. اگر به عنوان یک طراح این مطلب را مطالعه می کنید و در حال طراحی فروشگاهی مشابه هستید، پیشنهاد می کنیم ایده های ارائه شده در این کار را نیز بررسی نمایید. چرا که در می تواند به روند طراحی شما ایده های خوبی بیافزاید. اگر هم به عنوان یک مالک به دنبال ایده و طرح مناسبی برای فروشگاه خود هستید، مطالعه این مطلب و تصاویر ارائه شده ی این فروشگاه، می تواند مفید موثر واقع شوند.

به غیر از این، نمونه های بسیار زیادی از فروشگاه های لباس و طراحی دکوراسیون آن ها را در خط معمار مورد بررسی قرار داده ایم که از طریق لینک های زیر می توانید آنها را بررسی نمایید:

دیزاین فروشگاه لباس

فروشگاه مورد بررسی این بخش، reuninger Menswear Department نام دارد. مالکان برای این فروشگاه عنوان دنیای مردان را برگزیده است. چرا که تمامی پوشاک مورد نیاز مردان را پوشش داده است. این فروشگاه در حدود ۱۰ هزار مترمربع مساحت دارد و به عنوان یکی از فروشگاه های بزرگ دنیا که در زمینه پوشاک آقایان فعالیت می کند، شناخته می شود. طراحی و معماری این فروشگاه بزرگ مقیاس توسط استودیوهای معماری آلمانی HMKM و DIA صورت گرفته است. هر دو شرکت، از بزرگترین شرکت های معماری فعال در کشور آلمان هستند.

در این فروشگاه، بخش های متعددی به منظور پوشش پوشاک مختلف آقایان در نظر گرفته شده است و در هر بخش نیز، برندهای معتبری پوشش داده شده اند. در حقیقت این فروشگاه بزرگ به بخش های متعددی تقسیم شده و در هر بخش نیز برندهای متعددی به عرضه محصولات خود می پردازند. نمی توان گفت این فروشگاه بر اساس یک سبک معماری خاص و یا با متریال مشخصی کار شده است. چرا که فضا بسیار بزرگ است و از این رو، از سبک های مختلف طراحی نظیر سبک های صنعتی، مدرن و کلاسیک بهره گرفته شده است. همینطور متریال های متنوع. از سوی دیگر، در بخش های مختلف، تلفیق و ترکیب سبک های اتفاق افتاده است. به عنوان مثال، در این فروشگاه، بخشی وجود دارد که با سبک صنعتی دیزاین شده است. بخشی دیگر با سبک مدرن و بخش دیگری با ترکیبی از سبک های مدرن و کلاسیک!

دلیل این امر، ویژگی های متعددی است که برندهای مختلف پوشاک می طلبند. برای قسمتی که برندهای کلاسیک حضور دارند، سبک کلاسیک مورد استفاده است و در بخشی که محصولات مدرن تر عرضه می گردند، سبک های صنعتی و مدرن پاسخ بهتری به ما می دهند و تطبیق بهتری بین دیزاین فضا و محصول مورد عرضه، اتفاق می افتد.

اما غالب فضا را می توان سبک های صنعتی و مدرن دانست. به عنوان مثال در تصویر بالا که مربوط به بخش کیف و کفش است از سبک صنعتی بهره گرفته شده است. در این بخش، تاسیسات ساختمان بر روی سقف بصورت اکسپوز یا نمایان کار شده اند. استفاده از تاسیسات ساختمان بصورت عنصر دکوراتیو، از مهم ترین ویژگی های سبک صنعتی است. از طرف دیگر، در تصویر پایین یک فضای مدرن را می بینید. تفاوت این دو بخش را می توان در همان سقف جستجو نمود که در یکی از سقف کاذب بهره گرفته شده و در دیگری، از تاسیسات ساختمان استفاده شده است. البته نباید ویژگی ها و شرایط پروژه را در نظر نداشت! چرا که شرایط پروژه، الزاماتی بوجود می آورد که شما در حالی که می توانید مدرن کار کنید، بهتر است از سبک صنعتی بهره بگیرید!

از سوی دیگر، همانطور که می دانید، سبک صنعتی از سبک های است که در فضاهای تجاری بسیار مورد استفاده است و به دلایل مختلف، با اقبال عمومی خوبی روبروست. یکی از این دلایل، مدیریت هزینه های اجرای پروژه و دلیل دیگر را می توان خلق یک فضای متفاوت دانست. در ادامه، دعوت می کنیم تصاویر طراحی دکوراسیون فروشگاه مورد بررسی این بخش را مشاهده و نگاه نزدیک تری به بخش های مختلف آن داشته باشید.

طراحی دکوراسیون فروشگاه پوشاک مردانه طراحی دکوراسیون فروشگاه پوشاک مردانه طراحی دکوراسیون فروشگاه پوشاک مردانه طراحی دکوراسیون فروشگاه پوشاک مردانه طراحی دکوراسیون فروشگاه پوشاک مردانه طراحی دکوراسیون فروشگاه پوشاک مردانه طراحی دکوراسیون فروشگاه پوشاک مردانه طراحی دکوراسیون فروشگاه پوشاک مردانه طراحی دکوراسیون فروشگاه پوشاک مردانه طراحی دکوراسیون فروشگاه پوشاک مردانه طراحی دکوراسیون فروشگاه پوشاک مردانه طراحی دکوراسیون فروشگاه پوشاک مردانه

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: di-a

تعداد بازدید: 1,579

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *