طراحی ویلای مدرن بر گرفته از شاخصه‌های بومی

طراحی ویلای مدرن

طراحی ویلای مدرن بر گرفته از شاخصه‌های بومی

معمار طراح: ویتور ویلهنا

موقعیت مکانی: پرتیمائو، پرتقال

سال: ۲۰۱۶

از زبان معمار: خانه آلکالار در روستای آلکالار، چند کیلومتر مانده به شهر پرتیمائو در جنوب کشور پرتقال واقع شده است. منطقه‎ای با قدمت ۵۰۰۰ هزار ساله که اقوامی در آن به صورت پراکنده زندگی می‎کردند. به علت اهمیت تاریخی که محل ساخت خانه دارا می‌باشد، تصمیم گرفته شد تا تصویر خانه به شکلی بومی و یادآور فرهنگ سنتی منطقه طراحی گردد.

شکل کلی خانه از مجموعه‌ای منحنی که از محیط بیرون جدا گشته، تشکیل شده است و به دلیل شیب ملایم زمین به سمت جنوب، برای جلوگیری از اختلاف سطح در فضای خانه قسمت جنوبی خانه در ارتفاع بالاتری در نظر گرفته شده است.

موقعیت زمین با خیابان اصلی شهر در ارتباط است و ورودی خانه از این خیابان است. منظر باغ و گیاهان اطراف بسیار زیبا است، پس در طراحی این خانه سعی بر آن است تا از نور خورشید و مناظر طبیعی اطراف بیشترین استفاده را کرده و موقعیت خانه را طوری قرار داده شده است که تمام فضاها مناظر اطراف را در بر گیرند.

طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن

دیاگرام، پلان، سکشن

تحریریه خط معمار

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: archline.ir

تعداد بازدید: 1,372

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *