طراحی مدرن مجموعه ورزشی در مدرسه

طراحی مدرن مجموعه ورزشی در مدرسه

طراحی مدرن مجموعه ورزشی در مدرسه

طراحی مدرن مجموعه ورزشی در مدرسه بخشی از یک پروژه بزرگ مقیاس است که در مسابقه معماری دعوت شده و این پروژه در  «طراحی جدید فضاهای بیرونی پردیس مدرسه آلمانی آتن» برنده جایزه اول شده است. هدف این پروژه ادغام عملکردی و زیبایی شناختی مناطق موجود مجموعه با فضای بیرونی امکانات ورزشی بر اساس الزامات فعلی و تجدید نظر شده موسسه است. ارتباط شخصی با مدرسه که تا فارغ التحصیلی فضایی برای رشد، پیشرفت و بلوغ بوده است، امکان درک درونی و درک نیازهای آن را فراهم می کند. همچنین ما را با فضاهای بیرونی مدرسه و مشکلاتی که با آن روبرو هستند آشنا می کند. در ادامه این مقاله به شرح این پروژه می پردازیم.

طراحی محیطی کاربردی و جذاب

این پیشنهاد مربوط به ساختمان اصلی است، که نمونه ای از سبک معماری مدرن دهه ۱۹۶۰ به شیوه ای دوگانه بر اساس تعادل بین نظم و آزادی، با استفاده از ابزار مصنوعی مربوطه است. ساختمان اصلی موجود توسط معمار آلمانی هانس گراف پراشما و طراحی دقیق و نظارت توسط معمار یونانی پاولوس میلوناس انجام شده است. با بازسازی و توسعه مجدد امکانات ورزشی، هدف ارتقای تجربه کلی برای دانش آموزان و ورزشکاران است. این پروژه به دنبال ایجاد یک محیط کاربردی و بصری جذاب است که مطابق با استانداردهای به روز تعیین شده توسط موسسه باشد. امکانات جدید ورزشی شامل پیست دویدن، پرش ارتفاع، پرش طول، پرتاب تیر، زمین تنیس، والیبال، هندبال و بسکتبال، دیوار تمرین تنیس، دیوار بولدرینگ، مناطق ورزش در فضای باز و اسلک لاین است.

طراحی بر اساس سیستم شبکه ای

ابزار اصلی مورد استفاده برای مفهوم طراحی امکانات ورزشی در فضای باز، یک سیستم شبکه ای است که با یک خط زیگ زاگ ترکیب شده است – و در تضاد – با یک خط زیگزاگ – یک زنجیره چند ضلعی که مرزهای طرح دانشگاه را مشخص می کند. این زنجیره به صورت خطی ممتد از تریبون ها و نیمکت های بتنی بیان می شود. به این ترتیب، هندسه طرح در محیط و شبکه منطقه داخلی، انبوهی از عملکردهای مورد نیاز را سازماندهی می کند و مناطقی که قبلاً استفاده نشده بودند را در منطقه ورزشی ادغام می کند.

استفاده از رنگ شناسی مناسب

تنوع رنگ کفپوش ها نیز یکی از جنبه های اصلی پروژه است که برای برجسته کردن شبکه زمین های ورزشی استفاده می شود. رنگ های روشن به منظور مشخص کردن ویژگی تفریحی فعالیت بدنی و ایجاد انگیزه در کودکان برای ورزش و بازی در فضایی معاصر و زنده انتخاب می شوند. این طرح ترکیبی از سایه های آبی را در کنار کفپوش های زرد ترکیب می کند. در داخل محوطه داخلی کولور، جایی که زمین های مختلف قرار دارند، فضا با الگوها و خطوط متناوب ایجاد شده از طریق مشخصات چیدمان دقیق زمین ها مشخص می شود. در نتیجه، زیبایی شناسی کلی پروژه تلاش می کند تا نشاط آور باشد و بر ماهیت نوآورانه مدرسه تأکید کند و هویت آن را تکمیل کند. طرح پیشنهادی معماری چالشی دوگانه را به همراه دارد و به دنبال دستیابی به طراحی کاربردی و برتری زیبایی شناسی است.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه طراحی مدرن مجموعه ورزشی در مدرسه دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 188

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *