طراحی نما و دکوراسیون داخلی ساختمان

طراحی نما و دکوراسیون داخلی

معرفی معماری معاصر ایران

یکی از جذابیت های ساخت و ساز برای کارفرما و معمار، طراحی نما و دکوراسیون داخلی ساختمان می باشد. این مرحله ای است که معمار و طراح داخلی می توان اوج خلاقیت و هنر خود را متناسب با خواسته ها و نیاز های کارفرما ارائه دهد. علاوه بر این مرحله ی مهمی از ساخت و ساز است که باید از همان ابتدا و به طور همزمان با هم پیش رود. توجه به طراحی نما و دکوراسیون داخلی ساختمان از ابعاد مختلف می توان مورد بررسی قرار داد:

در ابتدا بهتر است بگوییم که صرف نظر از عملکرد، نمای هر ساختمان اعم از مسکونی، اداری، تجاری و درمانی، مانند یک پوشش و لباس، ساختمان را در بر گرفته و به آن هویت و شخصیت می بخشد. کاربر پیش از ورود به ساختمان اولین چیزی که مشاهده می کند، نما و یا پوسته ی بیرونی آن است. بدین گونه اگر نمای ساختمانی دارای طرحی قوی باشد، به سرعت توجه مخاطب را جلب کرده و در ذهن وی تصویری از فضای داخلی ایجاد خواهد کرد و این اطمینان را خواهد داد که داخل ساختمان نیز همانند نما داری طرحی قوی می باشد. این موضوع در فروش ساختمان می تواند بسیار موثر باشد. در نگاه اول انرژی و حس مثبت در خریدار بوجود خواهد آمد و امکان خرید ساختمان را افزایش خواهد داد.

طراحی و دکوراسیون داخلی نیز همانند نما، از فاکتورهای مهمی هستن که کارفرمایان باید روی آن سرمایه گذاری کنند. طراحی داخلی ساختمان باعث می شود تا افزون بر مبحث زیبایی شناسی، در حد امکان از حداقل فضا، بیش ترین بهره وری انجام گیرد و در نهایت متناسب با نیاز های کاربران، سازماندهی فضایی در مطلوب ترین حالت انجام پذیرد. جهت تحقق یافتن این هدف، شما نیاز دارید تا با یک مجموعه متخصص در طراحی داخلی و نما ساختمان در ارتباط باشید. گروه معماری آوگون با بهره گرفتن از طراحان با تجربه و متخصص آماده ارائه صفر تا صد طراحی نما و دکوراسیون داخلی ساختمان می باشد. شما می توانید از طریق شماره زیر با مشاوران این مجموعه ارتباط برقرار کرده و پروژه ساخت و ساز خود را با اطمینان خاطر به این مجموعه بسپارید.

شماره تماس دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

 

همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم، فاکتورهای مختلفی در هریک از طراحی نما و دکوراسیون داخلی وجود دارد که باید بدان توجه کرد. در ادامه خط معمار برخی از مهم ترین آن ها را شرح خواهد داد و سپس مجموعه ای از جدید ترین طراحی نما و دکوراسیون داخلی ساختمان هایی که توسط معماران ایرانی به انجام رسیده را به شما عزیزان معرفی خواهد کرد.

انواع سبک نمای ساختمان

نمای ساختمان در انواع مختلف قابل طراحی و اجرا هستند. عوامل مختلفی مانند بافت شهری، شرایط اقلیمی، بودجه و سلیقه ی شما می تواند در انتخاب سبک نمای ساختمان نقشی مهم و اساسی داشته باشد. شرح انواع نماها موضوعی جامع و کاملی است که شرح آن در این مطلب نمی گنجد، اگر همراه ما در خط معمار بودید، قطعا در مطالب گذشته مقاله ای را که در این مورد برایتان به اشتراک گذاشتیم را مطالعه کرده اید، اما اگر هنوز به این مطلب دسترسی نداشته اید، لینک آن را در ادامه برای شما قرار خواهیم داد.

_ انواع سبک نمای ساختمان

نمای ساختمان ها بر اساس سبک طراحی به انواع ز یر تقسیم بندی می شوند:

_ سبک کلاسیک ( رومی)

_ سبک نئو کلاسیک

_ سبک مدرن

_ سبک بروتالیسم

_ سبک دکانستراکشن

انواع سبک های طراحی نما را می توانید به همراه مزایا و معایبشان در مقاله ای که لینک آن قرار داده شده مطالعه نمایید.

متریال کاربردی در نمای ساختمان

متناسب با سبک طراحی نما، متریال های مختلفی برای اجرا پیش روی طراحان قرار می گیرد. از آجر گرفته تا سنگ، شیشه و فلز و … انواع متنوعی از متریال برای نمای ساختمان کاربردی می باشند. همانند انتخاب سبک نما ساختمان، شما می بایست جوانب زیبایی شناسی و ایمنی و غیره را در انتخاب متریال در نظر داشته باشید. بیشتر سازنده ها تمایل دارند تا اجرای نمای ساختمان با حداقل هزینه ها برایشان اجرا شود. اگر شما نیز به دنبال این هستید که نمای پروژه یتان با حداقل هزینه ها انجام پذیرد، می توانید با نگاهی به متریال کاربردی در نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت که در گذشته منتشر شده، متریال ها، ویژگی هایشان، و هزینه های خرید و دستمزد اجرای آن ها را مطالعه بفرمایید.

مجموعه طراحی نما

در سال های اخیر نیز ما شاهد ساختمان هایی با نماهای منحصر به فرد در سطح شهر های مختلف هستیم که توسط معماران خلاق و سخت کوش ایرانی طراحی و به اجرا در آمده است. هریک از این نمونه ها با تو.جه به اقلیم، سلیقه و خواسته های کارفرما، بودجه و همچنین ضوابط و مقررات شهرداری دارای طرح های مختلف بوده و در اجرای آن ها از متریال مختلفی به کار رفته است که در عین خاص و یونیک بودن، هماهنگ با بافت شهری نیز هستند. شما می توانید با مشاهده، بررسی و مقایسه انواع نماهای ساختمان که در ادامه قرار داده ایم، بهترین طرح را برای نمای ساختمان خود انتخاب نمایید.

 

طراحی و دکوراسیون داخلی

یکی از مباحثی که در سال های اخیر معماران علاوه بر نما روی آن تمرکز بیش تری داشته اند، طراحی  داخلی ساختمان می باشد. نوع طراحی، تقسیم بندی و سازماندهی فضایی، انتخاب صحیح رنگ، جانمایی درست مبلمان و به علاوه نورپردازی از عواملی هستند که می تواند کیفیت بصری و عملکردی فضای داخلی ساختمان را افزایش دهد. از این رو افراد در چند دهه اخیر روی طراحی و دکوراسیون داخلی ساختمان خود بیش از گذشته توجه می کنند. خواه ساختمان مسکونی باشد، خواه اداری و یا درمانی، طراحی استاندارد آن می تواند محیط را برای کاربرانش دلچسب سازد و یا برعکس اگر از طراحی اش نابسامان باشد، نتیجه ای برعکس خواهد داشت و فضا رابرای آن ها خسته کننده خواهد کرد.

طراحی داخلی ساختمان به دو دسته ساختمان های مسکونی و ساختمان های غیر مسکونی تقسیم بندی می شود:

طراحی و دکوراسیون داخلی ساختمان مسکونی: در طراحی داخلی ساختمان های مسکونی، طراحان معمولا بر روی فضاهای زندگی خصوصی در ساختمان ها تمرکز می کنند. طراحی داخلی ساختمان های مسکونی خود به دو بخش طراحی واحد های مسکونی و طراحی مشاعات ساختمان تقسیم می شوند.

طراحی داخلی ساختمان های غیر مسکونی: طراحی داخلی ساختمان های غیر مسکونی، به طراحی ساختمان هایی می پردازد که در حوزه فضاهای عمومی فعالیت می کنند مانند اداری، تجاری و درمانی.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع:  Archline

تعداد بازدید: 409

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *