بررسی و مقایسه انواع نماهای ساختمانی

بررسی و مقایسه انواع نماهای ساختمانی

طراحی نما با گروه معماری آوگون

در این بخش از خط معمار با بررسی و مقایسه انواع نماهای ساختمانی همراه کاربران گرامی هستیم. همانطور که می دانید نمای ساختمان ها در انواع طرح ها و سبک ها و با انواع متریال ها قابل اجرا هستند. نوع طرح و سبک طراحی تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. در میان عوامل مختلف می توان به بافت منطقه، شرایط جغرافیایی، بودجه و سلیقه ی کارفرمایان قرار می گیرد. علاوه بر طراحی، برای این که بتوانید متریال مناسب برای اجرای نمای ساختمان خود را انتخاب نمایید، بهتر است که ابتدا انواع متریال مورد استفاده در نما و خصوصیاتشان چون دوام، کیفیت، زیبایی و هزینه های آن ها را مورد بررسی و مقایسه قرار داده و سپس اقدام به خریداری نمایید.

جهت داشتن زیباترین نمای ساختمان ساده و مدرن، انتخاب متریال کاربردی نما و همچنین اجرای دقیق و تمیز، نیاز به مشاوره و برقراری ارتباط با یک مجموعه ی قوی در طراحی و اجرای نما ساختمان را دارید که در هر دو موضوع ذکر شده تخصص و تبحر لازم را داشته باشد. یکی از مهم ترین مراحل در ساخت و ساز و نمای ساختمان، اجرای آن می باشد، زیرا اگر طرح شما بدست متخصصان اجرا نشود، نتیجه نهایی نمای ساختمان مطابق طرح اولیه نخواهد بود و مهم تر از همه ممکن است که نمای ساختمان شما کیفیت مطلوب را نداشته و در نتیجه شما رضایت کافی را از پروژه ی خود نداشته باشید؛ چون طرح نما با اجرا یکی نمی باشد. در برخی از موارد نمایی که جذاب و زیبا نبوده و اجرای دقیقی نداشته باشد، می تواند در فروش واحدها نیز تأثیری مستقیم داشته باشد. همانطور که می دانید نمای هر ساختمان اولین بخشی از آن است که کاربر با آن روبرو می شد. ظاهر منحصر به فرد آن می تواند در نگاه اول توجه مخاطب را جلب خود کرده و تأثیری مثبت روی ذهن آن ها گذاشته و تمایل خرید را تا حدود زیادی افزایش دهد، اما برعکس اگر نمای ساختمان ظاهری نامناسب داشته باشد، باعث می شود تا به مشتریان انرژی منفی منتقل کرده و ممکن است آن ها تحت کوچکترین شرایط از خرید خود منصرف گردند. از این رو شما باید همانند سایر بخش های معماری و ساخت و ساز از همان ابتدا راجع به طرح و اجرای آن به طور اساسی بیندیشید.

اولین قدم برای داشتن طرحی جذاب، بروز و استاندارد مشاوره و برقراری ارتباط با طراحانی توانمند، متخصص و با تجربه در این زمینه می باشد. طراحانی که علاوه بر طراحی، در زمینه اجرای نما ساختمان نیز تجربه ی کافی را داشته باشند. ما به شما گروه معماری آوگون را برای طراحی نما معرفی می کنیم. شرکت طراحی دکوراسیون آوگون با بهره مندی از طراحانی جوان، توانمند و پویا آماده ارائه ی خدمات صفر تا صد به کارفرمایان گرامی هستند. این مجموعه توانمند در طراحی انواع نماهای ساختمانی می باشند. هدف اصلی طراحان در گروه معماری آوگون ارائه طرح و اجرای با کیفیت و مهم تر از همه جلب رضایت کارفرمایانشان می باشد. یکی از نقاط مثبت این مجموعه در روند کاریشان در نظر داشتن بودجه کارفرما می باشند. آن ها سعی می کنند تا با حداقل هزینه ها، طرح هایی را ارائه دهند که دارای حداکثر کیفیت باشد. برای برقراری ارتباط و مشاوره با طراحان گروه معماری آوگون می توانید با  شماره های زیر تماس بگیرید.

شماره تماس دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

شما می توانید جهت مشاهده رزومه و بررسی و مقایسه انواع نماهای ساختمانی طراحی و اجرا شده توسط گروه معماری آوگون به وبسایت زیر مراجعه نمایید.

Avgoon.org

بررسی و مقایسه انواع نماهای ساختمانی

برای این که بتوانید نوع نمای ساختمان خود را انتخاب کنید، بهتر است که انواع نماها را بشناسید، مزایا و معایبشان را مورد بررسی قرار داده، هزینه های طراحی و اجرای مرتبط با آن ها محاسبه کرده و متناسب با ایده آل های خود و بودجه ای که برای آن در نظر گرفته اید و همچنین ضوابط و مقررات شهرداری منطقه ای که پروژه ی شما در آن قرار گرفته، نوع نمای مورد نظر خود را اتخاب نمایید. از این رو در ادامه انواع نمای ساختمان هایی که در ایران رایج می باشد را به طور خلاصه همراه با نقاط مثبت و منفی که دارند شرح خواهیم داد. نمای ساختمان ها در انواع مختلفی قابل طراحی و اجرا هستند. اما نمای ساختمان در ایران با توجه به ذائقه و سلیقه ی افراد و همچنین قوانین و ضوابط شهرداری در دو دسته کلاسیک و مدرن قابل طراحی و اجرا هستند. هر یک از این دو نوع طرح نیز تحت شرایط مختلف با انواع متریال قابلیت اجرا شدن را دارند.

نما مدرن

نمای مدرن چیست؟ همه ما کم و بیش در مورد نماهای مدرن چیزی می دانیم، اما چیزی که ممکن است هنوز از آن اطلاع نداشته باشیم این است که چه ویژگی در این نماها وجود دارد که باعث ایجاد تفاوت آن با سایر نماها شده است؟ در ادامه به این موضوع می پردازیم. برخی از اصلی ترین ویژگی های نمای مدرن ساختمان ها به شرح زیر می باشد:

خطوط مستقیم: خطوط مستقیم یکی از بزرگترین ویژگی های نمای مدرن است. نماهای مدرن از سبک های قبلی، تزئین شده و پر از جزئیات (به عنوان مثال باروک و کلاسیک) جدا می شوند. به سبب وجود خطوط مستقیم و کاملاً مشخص، نمای ساختمان ظرافت یافته و بدین صورت کاربردی تر و در دسترس تر می شود.

حداکثر میزان نورگیری: یکی از نگرانی های اصلی معماران مدرنیست اطمینان از ورود نور طبیعی به ساختمان ها و همچنین انعکاس آن در نمای ساختمان بود. این نیاز باعث می شود که نمای مدرن دارای پنجره های گسترده و متعددی باشد که معمولاً با شیشه پوشانده می شوند.

پالت رنگی خنثی: نمای مدرن تقریباً همیشه با استفاده از پالت رنگی خنثی و هوشمندانه مشخص می شود. اما بدین معنی نیست که برای نما مدرن فقط سایه های سفید، سیاه و خاکستری مناسب است. رنگ های دیگر نیز مورد استقبال قرار می گیرند، فقط در این مورد، به صورت محدودتر مورد استفاده قرار می گیرند.

شیشه: شیشه عملاً به تزئین نمای ساختمان های مدرن می پردازد. به عنوان مثال برای پنجره ها و درب ورودی استفاده می شود. علاوه بر تأمین نور فضای داخلی ساختمان، شیشه ها ظرافت شگفت انگیزی به ساختمان ها می افزایند.

فلز: همانطور که معماران اشاره می کنند، معماری را متحول کرد. استفاده از این عنصر به خلق نماهای مدرن و خلاقانه کمک کرده است.

چوب: چوب ماده ای همیشگی است و در بسیاری از سبک ها از جمله مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. می توان از آن برای ایجاد تضاد در نما استفاده کرد.

متریال ترکیبی: در بیشتر موارد، نمای مدرن ترکیبی از مواد را برای تولید کنتراست و ایجاد حجم و بافت به ارمغان می آورد. یک مثال خوب ، ترکیب چوب و بتن است که در کنار هم راحتی، مدرنیته و ظرافت را به وجود می آورد. ترکیب سنگ و شیشه نیز بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. همانطور که ملاحظه نمودید بررسی و مقایسه انواع نماهای ساختمانی پرداختیم. خط معمار در ادامه مجموعه از جدیدترین و بروزترین نماهای طراحی و اجرا شده را آماده ساخته و در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد. می توانید پس از مشاهده و بررسی و مقایسه انواع نماهای ساختمانی که برای شما ارائه خواهیم داد، طرح ایده آل خود را انتخاب نمایید. با دیدن تصاویر همراه ما در خط معمار باشید.

در ادامه شما را به دیدن سایر تصاویر دعوت می نماییم.

خط معمار در این بخش به بررسی و مقایسه انواع نماهای ساختمانی پرداخته و مجموعه ای برگزیده از انواع نما ساختمان مدرن در ایران و سایر نقاط جهان را به اشتراک گذاشت. همچنین شما عزیزان را با گروه معماری آوگون برای طراحی و اجرا نما ساختمان ایده آل آشنا ساخت.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 423

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *