طراحی ساختمان مسکونی ۸۵| دفتر Vux

طراحی خانه  85 / دفتر Vux

معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی

طراحی خانه ۸۵| دفتر Vux

شرح پروژه:

پروژه های مسکن بسیاری با قطعات کوچک زمین در ویتنام وجود دارد که به دلیل تراکم بالای جمعیت بیشتر در مناطق شهری هستند. این زمین ها برای اکثریت افراد با درآمد مناسب است. با این حال، با نقاط ضعف بسیاری همراه است. دو مشکل بزرگ کمبود نور و تهویه در آن ها وجود دارد. به ویژه هنگامی که با آب و هوای استوایی بسیار گرم و مرطوب همراه می شود. بنابراین، این پروژه ها نیازمند راه حل های معماران برای حل این مشکلات هستند. در بررسی طراحی ساختمان مسکونی ۸۵ به یکی از این خانه ها که در طراحی به شکلی جذاب محیط را برای مخاطب دلنشین کرده، می پردازیم.

طراحی ساختمان مسکونی ۸۵ متعلق به یک خانه با مساحت معمولی ۵ متر در ۲۰ متر است و باید برای استفاده ۵ نفر کافی باشد. در مجموع برای حل مشکلی که در بالا ذکر شد خانه به سه قسمت جلویی، پشتی تقسیم شده است و فضای بزرگی در وسط فدا شده تا امکان آورده شدن نور و باد به داخل خانه فراهم شود.

در طبقه همکف، بیرونی ترین قسمت، پارکینگ است. این فضا با یک دیوار آجری از فضای نشیمن جدا می شود زیرا حاوی مواد سمی زیادی از وسایل نقلیه است. بیشتر در داخل یک در شیشه ای برای کنترل آسان باد و دید وجود دارد. در وسط یک قسمت نشیمن موقت و یک منطقه خشکشویی وجود دارد. در نهایت یک نورگیر کوچک برای جابجایی هوا و برای خشک کردن لباس ها وجود دارد.

در طبقه اول، اتاق مشترک و آشپزخانه در جلو و یک اتاق خواب کوچک در پشت طراحی شده است. در بین این دو منطقه یک آکواریوم و فضای سبز قرار دارد. که فضای زندگی مشترک را به طبیعت نزدیک می کند. حوض همچنین یک روش فیزیکی برای کاهش گرما و همچنین انتشار روانی برای مستاجر است. در وسط آکواریوم، به جای اینکه کاملاً بتونی باشد، از کف شیشه ای استفاده شده است تا نور طبیعی بیشتری را به محل نشستن موقت طبقه همکف پایین آورده شود. با این روش، میهمان می تواند ماهی های سبک و شنای بیشتری را ببیند و فضای آرامش بخشی را ایجاد می کند.

در طبقات ۲ و ۳، اتاق خواب های بزرگ در جلو چیده شده اند و اتاق خواب های کوچکتر در عقب قرار دارند. این دو فضا توسط یک راهرو پل به هم متصل می شوند. در وسط یک نورگیر بزرگ از طبقه چهارم تا همکف قرار دارد. در اطراف این نورگیر درختان زیادی ترتیب داده شده است. شما احساس خواهید کرد که می توانید آنها را در هر جایی لمس کنید. یک ویژگی خاص این است که اتاق خواب ها و حمام ها همگی در معرض نور مستقیم هستند که یک روش کاربردی و همچنین برای سلامتی بسیار مفید است.

در طبقه چهارم، باغ کوچکی برای استراحت و صرف غذای خصوصی خانواده وجود دارد. در این فضا از درختان و کف چوبی به عنوان راهی برای جلوگیری از گرما برای طبقات پایین استفاده شده است. بنابراین جلوگیری از انقباض حرارتی بتن نیز یک اقدام خوب برای ضد آب بودن است.

در پشت بام، از پانل های مقاوم در برابر حرارت XPS در کف بتنی برای محافظت موثر و مقاومت در برابر حرارت استفاده شده است. برای سقف شیشه‌ ای روی اسکای لایت، از شیشه عایق استفاده کرده اند که ورود اشعه‌های مضر UV به خانه را محدود می‌ کند، اما همچنان از منبع نور حداکثر استفاده را می‌ برد. این سقف با توجه به شرایط آب و هوایی می تواند به طور خودکار باز و بسته شود. کل سیستم آبیاری گیاه به صورت خودکار برای کاهش زمان طراحی شده است.

در دروازه اصلی طراحی ساختمان مسکونی ۸۵ ، همچنین از بسیاری از مواد محلی مانند آجر پخته و سنگ معمولی ویتنامی استفاده شده است. در ترکیب با درختان برای ایجاد منحصر به فرد خود اما هنوز هم بسیار نزدیک به ساخت و ساز سنتی است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر این پروژه دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: www.archilovers.com

تعداد بازدید: 684

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *