طراحی داخلی مدرن گالری آرمانی

طراحی داخلی مدرن گالری آرمانی

طراحی داخلی مدرن گالری آرمانی

نام پروژه: گالری آرمانی

نام استودیو : مفیدی دیزاین

تیم  دفتر : رویا خسروی – بهروز خسرو جردی – ایلاف غزالی – سحر عرفانی

طراح اصلی : مهندس نغمه مفیدی

دستیاران طراح : رویا خسروی

مساحت: ۳۰ متر مربع

سال: ۲۰۲۲

موقعیت : نیشابور، استان خراسان رضوی

جایزه معماری Eduwik 2022

طراحی داخلی مدرن گالری آرمانی در استان خراسان رضوی در شهر نیشابور واقع شده است و به عنوان فضایی برای فروش مصالحی مانند آجر، کاغذ دیواری، آینه و … که در طراحی داخلی و برای پوشش دیوارهای داخلی مورد استفاده قرار می‌ گیرند طراحی شده است. در سال‌ های اخیر استفاده از چنین مصالحی رواج یافته و افراد روز به روز به دنبال متریال‌ های جدید و شیک برای بازسازی و طراحی داخلی منازل و دفتر کار خود هستند. علاوه بر کیفیت مصالح لازم است خود فروشگاه نیز طراحی مناسبی داشته باشد. چرا که مخاطب در نگاه اول با فضای فروشگاه مواجه می‌ شود. از این رو تصمیم بر بازسازی این فروشگاه گرفته شد. در بازسازی این پروژه دو مورد مهم اجرا شده است. اول اینکه فضاهای عملکردی مختلف و رابطه بین این فضاها، کاربران و نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته است. مورد دوم مربوط به ارتباط فضا، موقعیت گالری و مالک است. بازسازی این پروژه با کاربری تجاری در سال ۱۳۹۹ به خواست کارفرما (آقای ماروسی) انجام شده است.

ویژگی‌ های فروشگاه آرمانی

طراحی داخلی این فروشگاه برنده اول جایزه بین‌ المللی ادوویک شده است. مساحت کل این فروشگاه ۳۰ مترمربع است و در ظاهر کوچک به نظر می‌ رسد. اما به دلیل اینکه در نزدیکی خیابان قرار دارد و فضای داخلی آن به درستی طراحی و تقسیم‌ بندی شده به خوبی توجه مخاطب را جلب می‌ کند.

فضای کل فروشگاه به هفت فضای کوچکتر تقسیم شده و این مورد به مالک این امکان را می‌ دهد که به راحتی مصالح را در معرض دید قرار داده و به فروش برساند. فضاهایی مثل دیوارهای نمایش متریال، آبدارخانه، فضای نشستن و فضای انتخاب متریال به طور نامحسوس مرزبندی شده‌ اند. فضاهای صلب و شفاف به کمک طرح سقف، استفاده از رنگ‌ های متنوع و مبلمان مجزا به خوبی از یکدیگر جدا شده‌ اند. با اینکه فضاهای فرعی ممکن است در نگاه اول واضح به نظر نرسند لایه‌ ها، رنگ‌ های محیطی، سایه‌ های ایجاد شده توسط نور و گسترش فضا براساس مقیاس انسانی در آن‌ ها دیده می‌ شود.

نمای بیرونی

نمای بیرونی فروشگاه آرمانی دارای دو سطح افقی و عمودی در ارتفاع مختلف است. این نا هماهنگی به عنوان یک مشکل شناخته شده و به منظور ایجاد یکپارچگی بصری و پوشش اختلاف سطح‌ های نامنظم از یک سطح منحنی استفاده کردیم. همچنین برای اینکه عابر پیاده دید مناسبی به داخل فروشگاه داشته باشد از یک قاب فرمال در کنار پنجره و در پشت فضای سبز کوچک بهره گرفتیم. این کار علاوه بر ایجاد نمای داخلی شاخص باعث شد نور بهتر به عمق فضا نفوذ کند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی مدرن گالری آرمانی دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: مفیدی دیزاین

 

تعداد بازدید: 344

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *