طراحی فروشگاه پوشاک با بکارگیری بتن

دکوراسیون مغازه پوشاک ، طراحی فروشگاه لباس

دکوراسیون مغازه پوشاک با بهره گیری از بتن

سبک صنعتی، از آن دسته سبک های معماری و طراحی داخلی است که امروزه نزد جامعه ی معمار و کارفرما، مقبولیت بسیار بالایی دارد و بشدت، با اقبال عمومی روبرو شده است. این امر دلایل مختلفی دارد که در ادامه ضمن بررسی دکوراسیون مغازه پوشاک در شهر ریودوژانیرو برزیل، به آن خواهیم پرداخت.

سبک صنعتی دارای ویژگی های شاخصی است. از جمله ی این ویژگی ها می توان به موارد زیر به صورت خلاصه اشاره نمود:

 – استفاده از متریال های خاص نظیر آجر، بتن، فلزات بویژه آهن، چوب و …

 – استفاده از سازه ساختمان و تاسیسات، بصورت اکسپوز و نمایان در قالب عناصر دکوراتیو

 – استفاده از عناصر و المان های خاص نظیر نردبان، نرده آهنی، راه پله آهنی و …

 – و …

در کارهایی که به سبک صنعتی انجام می شود، شما می توانید برخی از این ویژگی ها را به طور خاص مشاهده کنید. منظور این است که در یک فضا که به سبک صنعتی طراحی داخلی شده است، ممکن است از برخی ویژگی ها استفاده شده باشد و برخی از ویژگی ها، مورد استفاده قرار نگرفته باشند. از این میان، استفاده از متریال های پرکاربرد در سبک صنعتی به همراه ویژگی اکسپوز بودن سازه و تاسیسات، از سایر ویژگی ها پر رنگ تر و پر کاربرد تر هستند.

استقبال مردم از سبک صنعتی (چه معمار و چه کارفرما) نیز دلایل خاص خود را دارد که به طور مشخص، دو دلیل عمده ی این اتفاق را می توان به صورت زیر شرح داد:

 – کم هزینه تر شدن کار در زمان اجرا به لحاظ استفاده از متریال های ارزان قیمت تر نظیر آجر و بتن نسبت به سایر متریال هایی که در سبک های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

 – ایجاد تنوع در فضاهای داخلی به دلیل استفاده ی بسیار زیاد از سبک هایی نظیر مدرن، کلاسیک و …

دلایل دیگری نیز می توان برای این موضوع متصور شد اما عمده ماجرا را می توان معطوف به این دو دلیل دانست. اگر در پروژه هایی که بر اساس سبک صنعتی طراحی می شوند کمی دقیق شده باشید، متوجه این موضوع شده اید که فضاهای با کاربری تجاری و اداری، نسبت به پروژه های با کاربر دیگر نظیر مسکونی بیشتر است. یعنی کارفرما، در فروشگاه و مغازه یا محیط کار خود این سبک از کار را بیشتر می پسندد تا در محیط منزل خود. این را بر اساس بررسی تعداد زیادی پروژه دریافته ایم و با شما نیز به اشتراک می گذاریم.

توضیحاتی که در این بخش بصورت مقدماتی ارائه گردید، برای آشنایی شما با سبک صنعتی بود. در ادامه به بررسی دکوراسیون مغازه پوشاک Itsu RJ خواهیم پرداخت که همانطور که اشاره شد، در شهر ریودوژانیرو واقع شده است و معماری داخلی آن توسط استودیو معماری برزیلی Terra e Tuma Arquitetos Associados صورت گرفته است.

چرا این فروشگاه را به عنوان یکی از کارهای طراحی شده با سبک صنعتی انتخاب نموده ایم؟ اگر نگاهی گذرا به تصاویر داشته باشید، جواب این موضوع را به وضوح درخواهید یافت. اولین موضوعی که در این فروشگاه مشاهده می شود، متریال هایی است که در سبک صنعتی بکار گرفته می شوند. یعنی بلوکه های بتنی. تمامی دیواری این فروشگاه با این متریال کار شده است و فضایی نسبتا سرد و خشت ایجاد نموده است.

از سوی دیگر، می توانید به نمایان یا اکسپوز بودن تاسیسات ساختمان اشاره نمود. کافی است نگاهی به سقف بیاندازید. هر چند سازه ساختمان پنهان شده است اما طراح سعی در این داشته است سقف را به شکلی کار کند که چنین حسی به بیننده القا کند. می توان گفت به خوبی از عهده این کار بر آمده است.

از سوی دیگر، برای جلوگیری از شدت خشن بودن یا سرد بودن فضا، اکسسوری ها و ویترین های کار شده در دکوراسیون این مغازه پوشاک، با متریال چوب یا مشتقات آن کار شده است. این موضوع انرژی گرمی را به فضا منتقل می کند و همین امر سبب ایجاد نوعی بالانس انرژی برای بیننده خواهد شد هر چند میزان و شدت سردی بیشتر است.

آیتم دیگر که به زنده بودن فضا کمک می کند، استفاده از از گیاهان است. گیاهانی که در گوشه و کنار فروشگاه کار شده اند. در ادامه سخن را کوتاه می کنیم و از آنجایی که تصاویر بیش از هر چیز گویای امر هستند، دعوت می کنیم، نگاهی به تصاویر این فروشگاه بیاندازید.

دکوراسیون مغازه پوشاک ، طراحی فروشگاه لباس دکوراسیون مغازه پوشاک ، طراحی فروشگاه لباس دکوراسیون مغازه پوشاک ، طراحی فروشگاه لباس دکوراسیون مغازه پوشاک ، طراحی فروشگاه لباس دکوراسیون مغازه پوشاک ، طراحی فروشگاه لباس دکوراسیون مغازه پوشاک ، طراحی فروشگاه لباس دکوراسیون مغازه پوشاک ، طراحی فروشگاه لباس دکوراسیون مغازه پوشاک ، طراحی فروشگاه لباس

 

در این مطلب به بررسی طراحی دکوراسیون مغازه پوشاک پرداختیم. آنچه در توضیحات این فروشگاه ارائه شد، برداشت نگارنده از معماری این فضا است و کاملا نسبی هستند. اگر شما هم به عنوان یک معمار، دارای دیدگاه متفاوتی هستید، نظرات خود را با ما و سایر معماران به اشتراک بگذارید. باشد که از دانش و تجربیات یکدیگر استفاده کنیم.

 

تحریریه خط معمار

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: ArchLine

تعداد بازدید: 2,227

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *