طراحی مغازه آبمیوه فروشی ، فروشگاه Down the rabbit hole

طراحی مغازه آبمیوه فروشی

طراحی مغازه آبمیوه فروشی ، فروشگاه Down the rabbit hole

معماری: استودیو Kilogram

موقعیت: کانادا، تورنتو

مساحت: ۹۳ مترمربع

سال: ۲۰۱۶

این پروژه که شامل باز سازی و طراحی مغازه آبمیوه فروشی می باشد که در طی باز سازی سعی در حفظ دیواره های موجود که از جنس سنگ تراشی شده و لوله کشی روکار است و تاریخچه ای حدود ۱۰۰ ساله است را دارد. این محدوده شامل نوسازی فضای موجود برای استفاده فضا به عنوان محلی مشترک برای فروش گیاهان و آبمیوه های طبیعی و سالم می باشد. طرح شامل ابزارهای مختلف فلزی، سایر متریال مورد استفاده در فضای داخلی، نور پردازی منحصر به فرد می باشد. این محدوده شامل نام تجاری و هویت برای مشتریان هر دوصنف می باشد.

نوع شناسی فضاهای عمیق، باریک و طولانی خرده فروشی های موجود در تورنتو یاد آور فضاهای توهمی موجود در فیلم آلیس در سرزمین عجایب می باشد. با ایجاد دسترسی از پشت ساختمان، کاربران می توانند از طریق یک مسیر اضافی جذب فضای داخلی شوند. مشارکت پروژه برای استفاده همسایگان مجاور و ساختمان منجر به تبدیل شدن آن به یک فضای منحصر به فرد می شود. نمای ساختمان در طول خیابان Queen غربی آجرنمای به سبک ویکتوریایی می باشد که تکرار الگو ها هستند. این فروشگاه برای جلوگیری از تکرار با فضای اختصاصی به ملجأ عابر پیاده به عنوان بخشی از آستانه ورودی در طراحی داخلی مغازه کار می کند. این خود باعث می شود تا از سرعت حرکت عابرین کاسته شود و برای لحظه ای در مقابل این فضا بایستند.

فضای داخلی این فروشگاه یک نیمکت همراه با تهویه هوا قرار دارد. این فضا برای استراحت و قرار دادن حیوانات خانگی نیز در نظر گرفته می شود. این پروژه مشارکتی به ایجاد یک محیط پایدار از جمله طرح های پایدار و سزاوار در این پروژه می پردازد. فضای داخلی فروشگاه در موقعیتی واقع شده که از گرمای شدید در تابستان و باد و سرما در فصل پاییز و زمستان مصون می باشد. قرار گیری دو درب در بخش جلویی و عقبی فروشگاه باعث می شود تا هوا در تمامی بخش های داخلی به جریان بیفتد و فضای مطبوعی ایجاد شود. نمای جلویی فروشگاه از شبکه از درخت انگور پوشیده شده که نما را پوشش می دهد و فضای بیرونی را سرسبز می کند. در این پروژه دو منظوره، طراحی بر اساس نیازهای هر دو حرفه که مبتنی بر مواد و متریال غذایی و گیاهی بود بنا شد.

سرپرست هر دو بخش نیاز به تقسیم فضا بین مشتری و کارکنان را داشتند.این امر با ایجاد یک فضای عمومی در فضای باز در جلوی و عقب ساختمان به دست آمد. هر عنصر، مواد طبیعی، خام، و منابع محلی منعکس کننده پایه های اعتقادی اخلاق مشتریان است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

طراحی مغازه آبمیوه فروشی طراحی مغازه آبمیوه فروشی طراحی مغازه آبمیوه فروشی طراحی مغازه آبمیوه فروشی طراحی مغازه آبمیوه فروشی طراحی مغازه آبمیوه فروشی طراحی مغازه آبمیوه فروشی طراحی مغازه آبمیوه فروشی طراحی مغازه آبمیوه فروشی طراحی مغازه آبمیوه فروشی

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 939

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *