چگونه فضاهای تیره را نورپردازی کنیم!

نورپردازی فضای تیره

چگونه فضاهای تیره را نورپردازی کنیم!

در دنیای امروز دکوراسیون های تیره و مدرن، طرافداران زیادی دارد. اما این گونه فضاها معمولا اگر نورپردازی های مناسبی نداشته باشد ممکن است که برای افراد کسل کننده نیز باشد. بنابراین، یکی از سوال هایی که معمولا با آن مواجه هستیم این است که چگونه فضاهای تیره را نورپردازی کنیم. در این راستا در این بخش خط معمار قصد دارد ایده هایی را به شما ارائه دهیم که به نورپردازی فضای تیره می پردازد و همچنین با ایجاد بافت جذابیت و زیبایی را به محیط داخلی می افزاید.

دکوراسیون داخلی تیره می تواند جسورانه، دراماتیک و جذاب باشد، اما اگر فضاسازی به درستی انجام نپذیرد ممکن است که تأثیری منفی نیز بر روی افراد داشته باشد. بنابراین طراحان باید به دنبال رهکارهایی باشند که بتوانند ایده های جذابی را به اینگونه فضاها بیفزایند. یکی از این راه ها افزودن بافت به دیواره ها و نورپردازی های خلاقانه می باشد. روش های بسیاری برای افزودن بافت و نورپردازی برای فضای تیره وجود دارد که در ما در پروژه زیر به شرحی چندی از آن ها می پردازیم.

پروژه اول

پروژه اول شامل طراحی داخلی منزل با مساحت ۶۵ مترمربع می باشد که در شهر Raykjavik در ایسلند قرار دارد و برای یک زوج جوان طراحی شده است. در فضای داخلی مجموعه ای از رنگ های تیره خاکستری و سرد به کار رفته است. دیواره های خاکستری همانند یک لباس تمامی بخش های داخلی را پوشش می دهد. دیواره راه راه از یک طرف روشن می باشد تا بتواند بر اختلاف میان سطح صاف و بافت دار غلبه کند. در مقابل آن ما یک میز تیره را مشاهده می کنیم که بر روی یک قالیچه بافت دار قرار گرفته است. در مقابل مبلمان، دیواره ای که دارای بافت سنگی می باشد، در طول سالن نشیمن نوسانی را ایجاد می کند و همانند یک صخره می نمایاند که تا لبه پنجره ادامه می یابد.

تلویزیون نیز بر روی این سطح بافت دار به صورت شناور قرار می گیرد. در فضای آشپزخانه ما یک میز غذاخوری منحصر به فردی را مشاهده می کنیم که از سقف آویزان شده و اطراف آن نیز با صندلی های تیره پوشیده شده است. یکی از برخورد های جذابی که طراحان در فضای غذاخوری داشتند این است که به جای قرار دادن شمع روی میز، یک آتشگاه کوچک در مرکز میز قرار داده اند. لوستر مدرن در بالای این میز، فضای داخلی را جذاب و درخشان کرده است. در فضای اتاق خواب نیز ما همانند دیوار سنگی به کار رفته در سالن نشیمن را مشاهده می کنیم. لامپ های مدور نیز در سایزهای مختلف به روشن ساختن این فضای تیره می پردازد. نوری که به سطح دیوار می تابد، بافت سطح صخره ای را تشدید می کند.

نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره

پروژه دوم

پروژه دوم ما شامل یک آپارتمان در پاریس می باشد که فضای تیره در ترکیب با متریال چوبی به کار رفته است. سالن کوچک به طور مستقیم چشم را به سمت فضای غذاخوری هدایت می کند. فضای آشپزخانه از طریق فضای خالی میان این بخش اط سالن نشیمن از هم جدا می شوند. دیواره های اطراف راهرو در هماهنگی با تنالیته های موجود رنگ آمیزی شده تا یک حجم منسجمی را ایجاد کند. در بالای میز غذاخوری سه چراغ متوالی به روشن ساختن این فضا می پردازد. طراحان با استفاده از متریال های متفاوت سعی کرده اند که فضاها را از هم جدا سازند. در اتاق خواب مستر برای روشن سازی فضای تیره از نورپردازی مخفی استفاده شده است. کمد شیشه ای که روبروی پنجره قرار دارد، نور آفتاب را به داخل  منعکس می کند و باعث می شود تا فضا روشن تر به نظر برسد.

نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره نورپردازی فضای تیره

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Homedesigning

تعداد بازدید: 599

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *