راه پله مارپیچی به عنوان محور مرکزی آپارتمان مدرن

راه پله مارپیچی در دکوراسیون آپارتمان

راه پله مارپیچی به عنوان محور مرکزی آپارتمان مدرن

راه پله در دکوراسیون داخلی و انواع آن

یکی از راه های که می توان به کمک آن دکوراسیون داخلی خانه ها را جذاب تر و زیبا تر نمود، قرار دادن یک راه پله ای خاص و منحصر به فرد است. راه پله های فضای داخلی در فرم ها و جنس های متفاوت وجود دارد. یکی از کاربردی ترین فرم های راه پله در طراحی داخلی راه پله مارپیچی می باشد. این فرم راه پله گزینه مناسبی برای خانه های کوچک می باشد زیرا فضای کم تری را نسبت به سایر راه پله ها اشغال می کنند. در مطالب پیشین نمونه های متفاوتی از انواع راه پله های مارپیچی را به کاربران و طراحان داخلی معرفی کردیم. اگر تا کنون به این مطلب را مشاده نکرده این با لینک زیر می توانید به آن دسترسی یابید:

معرفی ۲۳ نمونه از راه پله مارپیچی مدرن

طراحی جزئی: معرفی ۲۵ نمونه فوق العاده راه پله مارپیچی

شرح پروژه

در بخش های گذشته نمونه های مختلف راه پله ی مارپیچی را به شما معرفی کردیم، اکنون در این بخش قصد داریم این تنوع راه پله را در دکوراسیون داخلی یک آپارتمان مدرن بررسی کنیم. دفتر طراحی Nacional در شهر Porto Alegre برزیل یک آپارتمان دوبلکس را طراحی کرده است که شاخصه اصلی آن راه پله مارپیچی سیاه و سفید مجسمه مانند و مبلمان بومی آن می باشد.

این پروژه ۵۹ متر مربعی، در ساختمان مسکونی که در یک مجتمع ترکیبی که اخیرا ساخته شده است، که  ساکنان بسیاری در آن زندگی می کنند و کار می کنند، واقع شده است. در طی بازسازی پروژه طراحان می بایست فضایی یکپارچه را برای کارفرما ایجاد کنند. بدین جهت برای انجام این کار، استودیو Nacional فضاهای موجود در طبقه همکف را با فضای رخت شویی و آشپزخانه به هم متصل ساخت. آن ها به دنبال ایجاد فضایی راحت، اما مینیمال بودند. با توجه به این که صاحب خانه دوستان زیادی دارد که با آن ها در ارتباطند، تصمیم گرفتند تا فضایی سیال و یکپارچه ای را ایجاد کنند. در یک طرف آپارتمان، پنجره ها ارتفاع کامل فضای دو طبقه را در بر می گیرد. بدین ترتیب نور طبیعی در طول روز به کل فضای داخلی می تابد.

راه پله مارپیچی سیاه رنگ برای اتصال فضای همکف به نیم طبقه بالایی درست در مرکز سالن قرار گرفته است. این راه پله به یک ساختار فولادی که در طبقه بالا می باشد متصل شده و بنابراین از کف طبقه جدا می باشد و به طور معلق دیده می شود. در طبقه بالایی، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و کمد لباس ها قرار دارد. معماران قصد داشتند تا برای رسیدن به یکپارچگی و انسجام در سراسر آپارتمان از متریال و مبلمانی مانند چوب کربناته شده، کفپوش بتنی و کاشی های سیمانی طراحی شده توسط استودیو استفاده کنند. کاناپه صورتی دوجانبه به عنوان نقطه کانونی در کف ورودی سالن قرار دارد و همچنین به عنوان مرکز اجتماعی ساختمان عمل می کند.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

راه پله مارپیچی در دکوراسیون آپارتمان راه پله مارپیچی در دکوراسیون آپارتمان راه پله مارپیچی در دکوراسیون آپارتمان راه پله مارپیچی در دکوراسیون آپارتمان راه پله مارپیچی در دکوراسیون آپارتمان

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Dezeen

تعداد بازدید: 491

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *