بررسی بهترین طراحی داخلی مغازه

بهترین طراحی داخلی مغازه

طراحی داخلی مغازه توسط گروه معماری آوگون

با توجه به مطالعات انجام شده در حیطه ی طراحی و دکوراسیون داخلی، دلایل زیادی وجود دارد که ضرورت طراحی ویترین و دکوراسیون داخلی فضاهای تجاری را می رساند. به عبارتی می توانیم بگوییم نحوه طراحی و چیدمان مغازه ها، ارتباط مستقیم و تنگاتنگی را با میزان موفقیت در تجارت افراد خواهد داشت. حال ممکن است از خود بپرسید این امر چگونه اتفاق خواهد افتاد. بهتر است موضوع را با شرح یک مثال ساده و واضح برای شما ملموس سازیم. تصور کنید که شما از یک خیابانی که مغازه های  متعددی در آن وجود دارد، در حال عبور هستید. در میان انبوهی از مغازه ها، شما جذب آن مغازه ای خواهید شد که دارای ویترینی جذاب و به دنبال آن فضای داخلی متفاوتی باشد. قدرت و جاذبه ی بصری ویترین، قطعا شما را به سمت فضای داخلی آن خواهد کشاند. علاوه براین فضای داخلی زیبا و خاص باعث می شود شما مدت زمان بیش تری را در آن فروشگاه بگذرانید. از طرفی دیگر شما از مغازه هایی خرید خواهید کرد که طراحی و چیدمانی مناسب و منسجمی داشته باشد. بدین صورت شما می توانید در کمال آرامش و دقت، محصولات ا مشاهده کرده و با مقایسه آن ها باهم بهترین گزینه ی پیش رو را خریداری نمایید. جهت دستیابی به بهترین طراحی داخلی مغازه، شما نیاز به ارتباط با یک دفتر طراحی و دکوراسیون داخلی دارید که در این زمینه تخصص و تجربه ی کافی داشته باشد. ما به شما گروه معماری آوگون را معرفی می کنیم. شما می توانید طراحی و دکوراسیون داخلی مغازه ی خود را به طراحان و متخصصان ما در گروه معماری آوگون بسپارید. طراحان و کارشناسان این مجموعه با بررسی ابعاد مختلف پروژه، متراژ فضاد، نوع محصولاتی که ارائه خواهند شد و مهم تر از همه ی بودجه شما، طرح هایی  را ارائه خواهند داد که به لحاظ کیفی داری کیفیتی بالا باشد. شما می توانید جهت برقراری ارتباط با کارشناسان و معماران با شماره زیر تماس حاصل نمایید.

شماره تلفن دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

طراحی داخلی مغازه ی شما با گروه معماری آوگون

همانطور که می دانید یکی از رموز موفقیت در فروش محصولات در مغازه، نحوه چیدمان و نمایش محصولات می باشند. اگر افراد بتوانند محصولات مغازه شما را به بهترین حالت از نزدیک مشاهده و بررسی نمایند، امکان خرید آن ها افزایش می یابد. همچنین نوع طراحی فضا و چیدمان محصولات افراد را به خرید کردن ترغیب نموده و نحوه ی پرزنت کردن محصولات، اشتیاق مشاهده و حضور در مدت طولانی در مغازه و در نهایت به خرید افزایش خواهد داد. از این رو نحوه چیدمان و طراحی مغازه موضوعی ساده و پیش افتاده ای نمی باشد که از عهده ی هرکسی بر آید . توصیه بر این است که این موضوع مهم و اساسی را به کاردان آن بسپارید. گروه معماری آوگون با بهره مندی از طراحان خبره و متخصص در معماری و دکوراسیون داخلی و مهم تر از همه با تجربه در موضوع اجرای دکوراسیون، آماده ی ارائه ی خدمات به کارفرمایانشان می باشد. کارشناسان و طراحان گروه معماری آوگون از صفر تا صد طراحی و اجرای پروژه همراه شما خواهند بود. این مجموعه در طراحی انواع فضاهای داخلی چون مسکونی، اداری، تجاری ، رستوران و درمانی نمونه های بی نظیری را در کارنامه کاری خود جای داده است. هدف اصلی طراحان این مجموعه ارائه ی طرح های به روز و با کیفیت و مهم تر از همه جلب رضایت کارفرمایانشان می باشد. شما می توانید با اطمینان خاطر طراحی مغازه ی ایده آل خود را به طراحان این مجموعه بسپارید. یکی از نکات مثبت این مجموعه ارائه طرح های با کیفیت با در نظر گرفتن بودجه کارفرما می باشد. اگر قصد بازسازی و طراحی داخلی مغازه ی خود را دارید و می خواهید مغازه ی شما در میان سایر فروشگاه های اطرافش همچون ستاره ای بدرخشد، با کارشناسان و متخصصان گروه معماری آوگون تماس حاصل نمایید.

شماره تلفن دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

نمونه کارهای دفتر معماری آوگون

همیشه مشاهده و بررسی نمونه کارهایی که توسط دفاتر معمار انجام شده، به کارفرمایان این فرصت را خواهد داد که از نزدیک کیفیت طراحی و همچنین اجرای طرح ها و تخصص و مهارت آن ها را بررسی کنند. از این رو در ادامه برخی از جدیدترین پروژه های طراحی شده توسط این مجموعه را به اشتراک خواهیم گذاشت.

اگر تمایل دارید تا سایر پروژه هایی که توسط این مجموعه طراحی و به اجرا رسیده را مشاهده نمایید می توانید روی وبسایت زیر کلیک نمایید.

Avgoon.org

اگر شما هم تصمیم دارید مغازه خود را بازسازی کرده و یا اینکه قصد راه اندازی آن را دارید و نمی دانید چه نوع دکوراسیون برای مغازه ی شما مناسب است یا اینکه چگونه ویترین و یا فضای داخلی آن را طراحی کرده و محصولات خود را چیدمان کنید که نگاه هر رهگذری را به خود جلب کند، توصیه می کنیم این مطلب خط معمار را دنبال کنید. در این بخش خط معمار هر آنچه را که شما لازم است در رابطه با آن بدانید را شرح خواهد داد.

طراحی مغازه چند بخش دارد

همانطور که می دانید مغازه ها دارای دو بخش عمده می باشد. بخشی که از بیرون دیده می شود و تمامی رهگذران آن ها مشاهده می نمایند که به اصطلاح ویترین مغازه گفته می شود. بخش دیگر که فضای داخلی مغازه یا فروشگاه را در بر می گیرد و تمامی محصولات در آن قرار می گیرند. در ادامه به طور کامل شرح خواهیم داد.

طراحی ویترین مغازه ویترین مغازه آن بخشی از فروشگاه است که از بیرون در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. این بخش از مغازه شما نقش مهمی در جلب توجه رهکذران و فراخواندن آن ها به فضای داخلی دارد. به عبارتی می توان گفت در خیابانی که ممکن است همکاران هم صنف شما قرار داشته باشند، طراحی ویترین آن نقش مهمی در جذب مشتری در میان فروشگاه های مشابه می تواند داشته باشد. از این رو شما باید در طراحی ویترین مغازه خود حساسیت بالایی داشته باشید. ویترین های مغازه به گونه های مختلفی طراحی می شود.

_ ویترین باز

در نوع دوم ویترین ها با وجود تشخیص ضمنی فضای ویترین و قرارگرفتن مانکن ها ویا محصولاتی خاص در آن، ویترین از فضای فروشگاه منفک نبوده و درون فروشگاه را بی هیچ واسطه ای در معرض دید مخاطب قرار می دهد. بدین ترتیب تنها لایه ای نازک میان مخاطب و فروشگاه قرار گرفته و پیوند میان رهگذر و فضای داخلی صمیمی تر خواهد بود. در اینگونه برخورد، میزان روشنایی فضای داخلی در طول شبانه روز و طراحی نقاط تمرکز دید در داخل فروشگاه باید به گونه ای باشد که از بیرون دید کافی مهیا شده و باعث جلب توجه عابرین می شود. در مواردی که عمق فروشگاه چندان زیاد نباشد از این شیوه می توان برای حذف ویترین و افزایش فضای مفید داخلی استفاده نمود اما در بسیاری موارد در فروشگاه های بسیار کوچک از این روش کمتر استفاده می شود تا کوچکی ابعاد داخلی از دید رهگذران مخفی بماند.

_ ویترین بسته

این نوع ویترین می تواند همچون یک ماسکی بر صورت، مستقل از هر آنچه که در فضای داخلی مغازه ی شما وجود دارد، طراحی شود. شما باید در نظر داشته باشید که طراحی و دیزاین آن بخش از فروشگاه که وظیفه ی اصلی اش جلب نظر رهگذری در حال عبور و یا حتی سوار بر اتومبیل باشد خصوصیاتی متفاوت از طراحی فضای داخلی فروشگاه دارد که در آن مشتریان عموما ایستاده و در حال نظاره می باشد. بدین ترتیب هدف اول، توجه به سرعت حرکت عابرین و دعوت آن ها به مکث در مقابل ویترین است.بدین گونه که محل قرارگیری فروشگاه در حاشیه بلوار، خیابان، کوچه یا حتی پاساژ می تواند در نوع طراحی، نحوه چیدمان ویترین و ابعاد هریک از عناصر به کار رفته در سیمای خارجی فروشگاه تأثیرگذار باشد.

لازم به ذکر است که ویترین فروشگاه شما با توجه به سبک دکوراسیونی که برای آن انتخاب می نمایید می تواند به واسطه ی متریال های مختلفی اجرا شوند.

طراحی داخلی مغازه طراحی فضای داخلی مغازه بخش اصلی می باشد که باید در طراحی و دکوراسیون آن توجه زیادی باید شود. انتخاب متریال مناسب با نوع محصول، رنگ، نورپردازی و قفسه بندی، ایجاد فضایی برای گردش مشتریان از نکات مهمی می باشد که باید از همان ابتدا بدان توجه داشت. در ادامه تمامی نکاتی را که بدان اشاره کردیم به طور جداگانه شرح خواهیم داد.

طراحی و چیدمان قفسه ها چگونه باید باشد

شما باید برای طراحی و چیدمان قفسه های مغازه عوامل مختلفی را در نظر داشته باشید. علاوملی مانند ابعاد مغازه، تناسبات، نوع مخاطب و بیش از هر چیز نوع محصولی که برای فروش ارائه خواهد شد.  نوع و جنس قفسه ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با وزن، ابعاد، جنس و فرم محصولات دارد. برای مثال می توان گفت که مصالحی چون شیشه، پلاستیک فشرده و پلکسی در جواهر فروشی و سایر محصولات لوکس و گران قیمت وزن و ابعاد محصولات را در آن ها بسیار کم بوده و می بایست از فاصله نزدیک در معرض دید مشتریان باشد استفاده می شود. چوب، با توجه به تنوع بافت و رنگ و همچنین سهولت برش، اتصالات و تغییر فرم در انواع فروشگاه ها به خصوص برای قفسه بندی خوراک و پوشاک مناسب است. یکی از نکاتی که در طراحی قفسه های مغازه باید در نظر داشت، دسترسی آسان، گردش و حرکت مشتریان و استحکام آن ها می باشد.

نورپردازی

باید بدانید که به واسطه ی تابش نور صحیح است که محصولات شما به نمایش گذاشته می شود. نوع نورپردازی می تواند کیفیت محصولات شما را تقویت کرده یا بالعکس آن ها را بی کیفیت جلوه دهد. بدین ترتیب نور باید به میزان مورد نیاز به محصولات شما بتابد. نورپردازی فضای داخلی مغازه ها می تواند گونه های مختلفی انجام پذیرد. به عنوان مثال شما می توانید روی محصلات جدید خود به صورت متفاوتی نورپردازی کنید تا آن محصول در میان سایر محصولات برجسته تر به نظر برسد. حضور نور طبیعی نیز می تواند فضای روشن و یکنواختی را در فروشگاه شما ایجاد نماید.

رنگ در طراحی داخلی مغازه

از نظر علمی ثابت شده که رنگ ها قدرتی عمیق و شگفت انگیزی دارند. رنگ ها به طور مسقیم توان این را دارند که بر روحیه افراد تأثیر بگذارند. همانطور که روانشناسان اشاره می نمایند، رنگ ها در شکل گیری تصویر ذهنی مخاطب از فضا موثر بوده و در اولین مشاهده از فضا به خوبی در ذهن ثبت می شوند. علاوه بر این مطالعات نشان می دهد که رنگ ها نقشی پررنگ در تصمیم گیری افراد و زندگی روزمره شان دارند. بدین ترتیب بدیهی است که افراد و مهم تر از همه معماران و طراحان داخلی شناخت کاملی از ماهیت رنگ ها و زیر شاخه های آن ها نظیر روانشناسی رنگ، هم نشینی رنگ، ترکیب و آفرینش رنگ و همچنین روابط میان مصالح، بافت و رنگ داشته باشند. هم نشینی رنگ ها و بررسی تأثیر متقابل آن ها بر یکدیگر نقشی اصلی در طراحی و خلق آثار هنری دارد. این موضوع در طراحی داخلی مغازه ها یز صادق است. باید بدانید که رنگ فضای مغازه ها بر افراد به طور مستقیم تأثیرگذار است. رنگ به اندازه ای اهمیت دارد که حتی محصولی که شما قصد ارائه و فروش آن دارید را تحت تأثیر قرار می دهد. از این رو برای جذب و تحت تأثیر قرار دادن مشتریان در ابتدا و همزمان با طراحی داخلی باید انتخاب رنگ مناسب را در نظر داشته و متناسب با نوع فروشگاه، مشتریان و همچنین نوع محصولی که ارائه خواهید داد، بهترین رنگ ها را برای دیوارها و سایر بخش های مغازه انتخاب کنید.

سبک دکوراسیون

با توجه به نوع فروشگاه و محصولاتی که قرار است ارائه داده شود، می توانید سبک دکوراسیون داخلی مفازه خود را انتخاب نمایید. امروزه سبک هایی مانند مدرن و صنعتی کاربرد فراوانی دارد. اگر با این سبک ها آشنایی ندارید، در ادامه به طور خلاصه راجع به هریک از این دو سبک شرح خواهیم داد.

سبک مدرن: اگر بخواهیم سبک مدرن در طراحی داخلی را تعریف کنیم باید بگوییکه سبکی است که دارای زاویه های راست گوشه، واضح، خطوط مستقیم و طرح های رنگی ساده مانند سیاه، بژ، خاکستری و سفید هستند. رواج این سبک حدودا از اوایل قرن نوزدهم آغاز گشت و نوع امروزی آن ترکیبی از سبک های مختلف طراحی داخلی مانند اسکاندیناوی، مدرن میانه است. مصالح و متریالی که در این سبک کاربرد دارد، عمدتا شیشه، کروم و فلز می باشد. از ویژگی های اصلی و بارز این سبک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

_ طراحی فضا با پلان باز

_ عدم استفاده از عناصر تزئینی اضافی

_ ایجاد تعادل نامتقارن

_ به کار بردن تنالیته های رنگی خنثی یا پالت رنگی خاکی در ترکیب با رنگ های اصلی و تضاد رنگی شدید

_ کاربرد قالیچه هایی ساده و هندسی

_ استفاده از مبلمان ساده و کاربردی

_ نصب تابلو های هنری

سبک صنعتی: امروزه سبک صنعتی در طراحی و دکوراسیون داخلی دلیل ظاهر خام و ناتمام آن و جذابیت هایی که دارد به عنوان یک سبک محبوب شناخته شده است. یکی از بارزترین ویژگی های سبک صنعتی در دکوراسیون داخلی، طراحی پلان کف باز، سقف های بلند، دیوارهای آجری و تاسیسات روی کار آن است. اگر به تاریخچه ی سبک صنعتی در دکوراسیون داخلی نگاهی بیندازیم خواهیم دید که این سبک با تعطیلی کارخانه های اروپای غربی در سال ۱۹۱۴ آغاز شد. بدین ترتیب، بسیاری از انبارها خالی گشتند. در ادامه بهبرخی از ویژگی ها و مشخصات اصلی این سبک اشاره خواهیم کرد:

_ ترکیبی از رنگ های خاکستری و خنثی

_ مبلمان کاربردی

_ طراحی با پلان باز

_ لامپ های عتیقه یا با روکش فلزی

_ استفاده از قطعات قدیمی و کارخانه

_ نمای بیرونی با چوب و فلز

_ کفپوش بتنی

هزینه های طراحی داخلی مغازه چگونه برآورد می شود

همانند سایر پروژه های معماری و دکوراسیون داخلی، هزینه های مرتبط با طراحی و بازسازی مغازه تحت تأثیر عوامل مختلفی چون نوع سبک دکوراسیون، متراژ فضا، کیفیت متریال مورد استفاده و مهم تر از همه بودجه کارفرما قرار می گیرد. با توجه به نوسان قیمت ها در چند سال اخیر بودجه نهایی ممکن است کمی بیش تر از آن چه تخمین زده، حاصل شود. اما شما می توانید با سپردن این موضوع مهم و اساسی به طراحان و کارشناسان، تا حد امکان مانع پرداخت هزینه های اضافی شوید. معمارا ن و طراحان به واسطه ی تجربه و تخصصی که دارند، بودجه کارفرمایانشان را مدیریت کرده و تا حد امکان مانع پرداخت هزینه های اضافی خواهند شد. شما می توانید برای برآورد تقریبی هزینه های اجرا و بهترین طراحی داخلی مغازه با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید. در ادامه خط معمار مجموعه ای از بهترین طراحی داخلی مغازه را که در چند سال اخیر طراحی و اجرا شده را آماده ساخته و ارائه خواهد داد. همراه ما در خط معمار باشید.

طراحی داخلی مغازه

 

در این بخش از خط معمار هر آنچه را که شما می بایست برای داشتن بهترین طراحی داخلی مغازه بدانید را به طور جامع و کامل شرح داد و نمونه هایی از جدید ترین و بهترین طراحی داخلی مغازه که در سال های اخیر در سراسر دنیا طراحی و اجرا شده بودند را برای شما اشتراک گذاشت.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 204

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *