بهترین طراحی آشپزخانه شامل چه ویژگی هایی می باشد؟

بهترین طراحی آشپزخانه

ایده هایی جذاب برای طراحی جزیره آشپزخانه

در این بخش از خط معمار قصد داریم تا ببینیم بهترین طراحی آشپزخانه شامل چه ویژگی هایی می باشد و چگونه می توانیم یک جزیره آشپزخانه خیره کننده و کاربردی طراحی کنیم؟ همانطور که می دانید آشپزخانه به عنوان قلب و نقطه کانونی هر خانه محسوب می شود. جایی است که خانم های خانه مدت زمان طولانی را در آن می گذرانند و از این رو همیشه دوست دارند تا طراحی داخلی آشپزخانه ی خانه شان علاوه بر کاربردی بودن، زیبا، مدرن و بروز باشد به طوری که توجه هر بیننده ای را به محض ورود به منزل به خود جلب کند.

امروزه با توجه به این که آشپزخانه های قدیمی با پلان بسته جای خود را به آشپزخانه های با پلان باز داده اند، این بخش از منزل را به مکانی گسترده تر برای تعامل های اجتماعی تبدیل کرده است. بدین منظور افزودن یک جزیره زیبا و در عین حال کاربردی می تواند این بخش خانه را به طور همزمان به محلی برای آشپزی، سرو غذا و حتی معاشرت اعضای خانواده تبدیل سازد.

در ادامه نکاتی کاربردی و مهمی را در رابطه با طراحی جزیره آشپزخانه کاربردی و جذاب برای آشپزخانه ی شما شرح خواهیم داد تا بتوانید بهترین طراحی آشپزخانه برای منزل خود داشته باشید.

اندازه و شکل جزیره

آیا فضا به اندازه کافی بزرگ است؟ اولین موضوعی که در انتخاب سایر و شکل کانتر باید در نظر داشته باشید، فضای موجود می باشد. ممکن است پاسخی منطقی برای تمامی نیازهای فضای ذخیره سازی و کانتر به نظر برسد، اما نکته ی دیگری هم و جود دارد و این است که به غیر این، شما بایستی فضای کافی برای تردد افراد در اطراف جزیره را نیز در نظر داشته باشید. جزایر آشپزخانه به حدود ۱.۲ متر فضای آزاد از از تمامی ابعادشان، با حداقل اندازه ۱ متر در ۱.۲ متر نیاز دارند.

بهترین طراحی آشپزخانه

ایده هایی جذاب برای طراحی جزیره آشپزخانه

عملکرد جزیره
با نصب و جانمایی عناصری مانند سینک، اجاق گاز یا فضای آماده سازی غذا در جزیره آشپزخانه، افراد می توانند هنگام تهیه غذا و نوشیدنی ها با مهمانانی که در مقابل آن ها می نشینند، معاشرت کنند.

استفاده از جزیره به عنوان میز صبحانه

استفاده از جزیره به عنوان میز صبحانه که آشپزها و سایر اعضای خانواده را به هم نزدیکتر می کند، یکی از محبوب ترین کاربرد های جزایر آشپزخانه است. افراد می توانند به سادگی در این بخش، در حین سرو صبحانه به انجام امور خود نیز بپردازند. علاوه بر سرگرمی، استفاده از جزیره به عنوان کانتر بار صبحانه، مزایایی را برای سبک زندگی خانگی نیز به ارمغان می آورند و به والدین اجازه می دهند، به عوان مثال در حین آشپزی مراقب غذا خوردن کودکان خود نیز باشند.

بهترین طراحی آشپزخانه

ایده هایی جذاب برای طراحی جزیره آشپزخانه

فضای ذخیره سازی در کانتر جزیره

جزایر آشپزخانه فضای مفیدی برای ذخیره سازی و همچنین فضای کاری فراهم می کنند، اما باید مراقب باشید، زیرا عملکردهای خاص جزیره است که می تواند نیازهای ذخیره سازی را تعیین کند. به عنوان مثال، اگر یک سینک یکپارچه وجود دارد، بهتر است که یک ماشین ظرفشویی در نزدیکی آن قرار داده شود. در حالی که ظروف فلزی و ظروف به راحتی در دسترس هستند، یک ضرورت محلی برای اجاق های جزیره ای هستند.

فضای ذخیره سازی به صورت باز

بهترین طراحی آشپزخانه

ایده هایی جذاب برای طراحی جزیره آشپزخانه

اگر قسمت دور جزیره آشپزخانه رو به یک میز ناهار خوری جداگانه باشد، مکان مناسبی برای لوازم سرو میز مانند زیر بشقابی، دستمال سفره و کارد و چنگال است. استفاده از فضای ذخیره سازی باز، این مجموعه ها را به نمایش می گذارد تا یک عنصر تزئینی و در عین حال کاربردی ارائه دهد. در همین حال، فضای باز نیز می تواند به عنوان یک پارتیشن برای جدا کردن این بخش از آشپزخانه از سایر بخش ها مورد استفاده قرار گیرد. نمونه ی بارز آن را می توانید در تصویر بالا مشاهده کنید.

فضای ذخیره سازی در بالای جزیره

بهترین طراحی آشپزخانه

ایده هایی جذاب برای طراحی جزیره آشپزخانه

با نصب یک قفسه آویز و معلق همچون تصویر بالا می توان لوازم کاربردی و ضروری، قابلمه ها و ظروف شیشه ای را در بالای فضای آماده سازی، اجاق گاز و ماشین ظرفشویی ذخیره کرد.

نورپردازی جزیره آشپزخانه

با در نظر گرفتن تعدد فعالیت های ممکن از آشپزی و غذا خوردن گرفته تا کار و معاشرت، منظره نور جزیره آشپزخانه باید شامل ترکیبی از انواع چراغ ها برای اهداف متعدد باشد.
بهترین طراحی آشپزخانه

ایده هایی جذاب برای طراحی جزیره آشپزخانه

چراغ‌های خطی، مانند چراغ‌هایی که جزیره آشپزخانه تصویر بالا را روشن می‌کند، یا آویزهای منفرد که به ترتیب مرتب شده اند، ترکیب مناسبی از نور پردازی را ارائه می کنند. در حالی که نقاط فرورفته در سقف می توانند تعادل محیطی یا لهجه ای برای ذخیره سازی در سقف ایجاد کنند. با توجه به نکاتی که در این بخش راجع به جزیره آشپزخانه شرح دادیم شما می توانید به داشتن بهترین طراحی آشپزخانه برای منزل خود یک قدم نزدیک تر شوید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: architonic

تعداد بازدید: 321

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *