آجر قرمز و بتن اکسپوز در معماری ساختمان مسکونی

آجر قرمز و بتن لخت در معماری ساختمان مسکونی

معماری ساختمان مسکونی

معرفی امروز رسانه خط معمار به پروژه ای اختصاص دارد که مصالح اصلی آن را آجر قرمز و بتن لخت تشکیل داده است. این خانه سعی کرده است در تعامل با طبیعت ساخته شود و حس روستایی و بکر طبیعت در آن برای ساکنین آن تداعی شود. کاربری این ساختمان مسکونی می باشد.

آجر قرمز و بتن اکسپوز در معماری ساختمان مسکونی

شرح پروژه:

این خانه در یک منطقه شهری ساحلی در هالونگ، استان کوانگ نین ساخته شده است. به عنوان یک منطقه شهری جدید، این ساخت و سازهای اطراف اینجا همه خانه های جدید ساخته شده اند. با این حال، به نظر می رسد که بیشتر خانه‌ های اینجا سعیکرده اند تا حد امکان بسازند و ارتباط کمی با طبیعت دارند. به همین دلیل در طراحی این خانه سعی بر آن شده است که در یک منطقه شهری خانه ای ساخته شود که بتواند در معرض طبیعت، درختان و نور طبیعی باشد.

محوطه ساخته شده به شکل ذوزنقه با مساحت سایت ۲۲۶ متر مربع، نما ۸ متر و عمق ۲۵ متر است. طراحان از این طول استفاده کرده اند تا در مورد خانه ای با لایه های مختلف فضا، از بیرون به داخل ایده داشته باشند. این سایت به پنج بخش با اندازه های مختلف برای عملکردهای مختلف تقسیم شده است. دو قسمت در وسط فضاهای نشیمن است، بقیه فضا برای درختان و سطح آب است. بنابراین، خانه در سراسر فضا از بیرون به داخل با لایه ها و درختان در هم تنیده است. هر فضای زندگی دارای دو ضلع باز درختان و آب های سطحی است.

بین این دو بلوک فضایی برای پله ها، راهروهای ترافیکی و سطوح آب وجود دارد. این منجر به ایجاد خانه ای شده است که در آن همه فضاها در معرض طبیعت و آب هستند. هنگام حرکت به داخل خانه، از بیرون به داخل، از پایین به بالا، با فضاهای باز مواجه می شویم که به افراد کمک می کند تا به خوبی با طبیعت، درختان و نور طبیعی در تماس باشند. این خانه تنها ۲.۵ طبقه دارد اما هنوز تمام فضاهای لازم شامل چهار اتاق خواب، یک اتاق عبادت و رختشویی در طبقه آخر را دارد. در طبقه اول، جایی که فضای مشترک شامل اتاق نشیمن، آشپزخانه، غذاخوری، سرویس بهداشتی و … است که فضاها بین باغ ها و دریاچه بزرگ چیده شده اند تا فضایی آرام را ایجاد کنند.

این خانه برای یک خانواده جوان با دو فرزند طراحی شده است، جایی که آنها وقت خود را صرف مراقبت از خانواده و درختان خود می کنند. مبلمان در خانه نیز به طور معقول و ساده اما کاملاً مجهز برای زندگی انتخاب و چیده شده است. فضاهای خانه طوری چیده شده اند که رو به طبیعت و رو به یکدیگر باشند تا فضایی را ایجاد کنند که مردم را با مردم و مردم را با طبیعت پیوند دهد. در هر موقعیتی از خانه، افراد می توانند یکدیگر را ببینند، همچنین می توانند درختان و سطوح آب و غیره را ببینند. علاوه بر این، ما می توانیم هوا، صدا و نور خورشید را احساس کنیم.

مصالح اصلی خانه آجر قرمز و بتن اکسپوز برای ایجاد حس روستایی نزدیک به طبیعت و مردم اینجاست. علاوه بر این، استفاده از مواد اولیه زیبایی پایدار را نیز به ارمغان می آورد و هزینه های نگهداری و عملیات را در طولانی مدت کاهش می دهد. مصالح در معماری نیز عنصر مهمی در ایجاد فضای معماری، ایجاد احساسات برای مردم و ارج نهادن به زیبایی طبیعت و فضای معماری است. در این پروژه شده است از روش‌ های ساده معماری فضا استفاده شود و با استفاده از مصالحی که مورد پسند مردم محلی است فضایی احساسی برای مردم و طبیعت ایجاد شود.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه آجر قرمز و بتن اکسپوز در ساختمان مسکونی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 744

۱ دیدگاه

  1. امین گفت:

    وقت بخیر. اشتباها نقشه های پلان و سکشن خانه هراتیان رو برای این مقاله گذاشتید!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *