بررسی انواع نمای بیرونی ساختمان مسکونی

نمای بیرونی ساختمان مسکونی

طراحی نما ساختمان مسکونی با گروه معماری آوگون

نمای هر ساختمان همچون لباس و پوششی آن را در بر می گیرد. به عبارتی باید گفت نمای هر ساختمان معرف و بیانگر هویت و شخصیت و همچنین کیفیت فضای داخلی آن ساختمان می باشد. اولین بخشی از یک ساختمان که افراد با آن ها روبرو می شوند، نمای ساختمان می باشد. داشتن ظاهری زیبا و تمیز هر ساختمان اعم از مسکونی، اداری، تجاری و درمانی در جلب توجه مخاطب نقشی مهم و اساسی دارد و می تواند انرژی مثبتی را را در همان ابتدای مشاهده ی بنا به مخاطب منتقل سازد. بر عکس این موضوع هم وجود دارد، ظاهر مخدوش و بی کیفیت ساختمان می تواند اثری منفی در بر داشته به طوری که فضای داخلی ساختمان ها را نیز تحت تأثیر خود قرار دهد. در یک نگاه کلی باید افزود که نمای ساختمان در فروش واحدهای داخل می تواند موثر باشد. از این رو یکی از بخش های مهم در معماری به حساب می آید و افراد سعی بر این دارند تا نمای ساختمان خود را تا امکان زیبا، بروز و با کیفیت طراحی و اجرا نمایند. اگر شما می خواهید نمای ایده آلتان با همان کیفیتی که در نظر دارید، طراحی و اجرا شود، بایستی این مرحله از ساخت و ساز را مجموعه ای متخصص در طراحی و اجرای نما ساختمان بسپارید. طراحانی که علاوه بر ترسیم دقیق ایده های شما، بتوانند با کیفیتی مطلوب طرح شما را اجرا سازند. گروه معماری آوگون آماده ی ارائه ی خدمات طراحی نمای بیرونی ساختمان مسکونی ، اداری، تجاری، آموزشی و درمانی می باشند. شما می توانید با اطمینان خاطر صفر تا صد پروژه ی خود را این مجموعه بسپارید. گروه معماری آوگون با بهرهمندی از طراحان و معماران جوان، خلاق و متعهد ایده های شما را با بالاترین کیفیت طراحی و اجرا می کنند. علاوه بر طراحی، این مجموعه در اجرای نما ساختمان مدرن نیز توانمند می باشد. برای برقراری ارتباط و مشاوره با کارشناسان و طراحان در شرکت طراحی دکوراسیون آوگون می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

شماره تماس دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

انواع سبک نما ساختمان

نمای ساختمان ها با توجه به ضوابط و مقررات شهرداری در انواع طرح ها و سبک ها قابل طراحی و اجرا می باشند. با این وجود عواملی مانند منطقه، اقلیم، و بودجه ی کارفرمایان نقش مهمی در نوع طرح و سبک نمای ساختمان مسکونی موثر می باشد. با توجه به سلیقه و علایق افراد سبک هایی چون مدرن و کلاسیک در طراحی نمای ساختمان های مسکونی در ایران کاربرد فراوانی دارد. اگر با این سبک ها آشنایی ندارید، در ادامه خلاصه ای از هریک را شرح خواهیم داد و در ادامه ی توضیحات برای این که درک هریک از این سبک ها برای شما ملموس تر شود، مجموعه ای از جدیدترین و زیباترین نما ساختمان مدرن را به اشتراک خواهیم گذاشت.

نما ساختمان مدرن

این نوع معماری به دنبال شکستن یکنواختی خطوط نماهای کلاسیک از طریق عدم تقارن و فرم های منحنی و آزاد است. متداول ترین مصالح مورد استفاده فولاد، آهن فرفورژه و شیشه است، که در ترکیب با اشکال طبیعی و ارزیابی مجدد صنعت استفاده می شود.

نما ساختمان کلاسیک

نمای کلاسیک یا رومی از گذشته های دور یکی از محبوب ترین انواع نمای ساختمان است. به عبارتی می توان گفت که این سبک معماری تقریبا در سرتاسر جهان طرفداران خاص خود را دارد. یکی از اصول اولیه در معماری کلاسیک رعایت کامل تقارن می باشد. جزئیات فراوان، تراشکاری، استفاده از متریالی مانند انواع سنگ های طبیعی از دیگر ویژگی های سبک معماری کلاسیک می باشد. استفاده از متریالی مانند سنگ مرمر و گرانیک در نمای ساختمان های کلاسیک باعث شده تا این سبک جزو سبک های گران قیمت محسوب شود . از این رو هزینه های طراحی و ساخت آن برای کارفرماها بالا می باشد.

هزینه های طراحی تا ارزان ترین نمای ساختمان

یکی از عواملی که در طراحی نما برای کارفرمایان اهمیت دارد، هزینه های مرتبط با طراحی و اجرای نما ساختمان می باشد. با توجه هزینه های بالا در ساخت و ساز،  آن ها تمایل دارند تا حد امکان هزینه های مرتبط با طراحی و اجرا را در عین حفظ کیفیت کاهش دهند. اگر به دنبال ارزان ترین نمای ساختمان هستید، توصیه ی ما به شما این است که نمای مدرن را برای  ساختمان خود انتخاب نمایید. نما ساختمان مدرن نسبت به نما ساختمان کلاسیک هزینه های طراحی و اجرای کمتری دارد. علاوه بر این به سبب سادگی در طرح و سهولت در اجرا، در بازه زمانی کوتاه تری اجرا می شود. علاوه بر موارد ذکر شده یکی از مهم ترین جنبه هایی که در صرفه جویی هزینه های شما کمک خواهد کرد، مشاوره، طراحی و اجرای نمای ساختمان توسط متخصصان و معماران می باشد. آن ها با توجه به تجربه و تخصصی ک دارند نمای بیرونی ساختمان مسکونی شما را با کمترین هزینه و بیشترین کیفیت اجرا خواهند کرد. شما می توانید جهت برآورد هزینه های طراحی نمای بیرونی ساختمان مسکونی خود با مشاوران و کارشناسان گروه معماری آوگون تماس بگیرید.

شماره تماس دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

برای طراحی و اجرای ارزان ترین نمای ساختمان می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید:

نگاهی به متریال کاربردی در نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت

بررسی بهترین نما ساختمان در ایران

در ادامه خط معمار برخی از جدیدترین و بهترین نمای ساختمان در ایران را به صورت یک گالری جمع آوری کرده است و در اختیار کاربران عزیز و گرامی قرار خواهد داد. شما می توانید این تصاویر مورد بررسی قرار دهید، اکنون شما را به دیدن سایر تصاویر نمای بیرونی ساختمان مسکونی دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع:  Archline

تعداد بازدید: 391

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *