بازسازی و مرمت مرکز فرهنگی هنری

بازسازی و مرمت مرکز فرهنگی هنری

بازسازی و مرمت مرکز فرهنگی هنری

مرکز هنری Hortensia Herrero در کاخ والریولا سابق در شهر والنسیا، اسپانیا واقع شده است، ساختمانی نمادین به سبک باروک که قدمت آن به قرن هفدهم بازمی‌ گردد، در طول تاریخ خود اهداف مختلفی را دنبال کرده است و سپی قسمت هایی از آن بلا استفاده مانده است. در این مقاله به بازسای، مرمت و طراحی داخلی فرهنگی بخشی از این پروژه به عنوان گالری می پردازیم.

تغییر کاربری در مرمت

این پروژه برای نگهداری از مجموعه خصوصی حامی هورتنسیا هررو، که شامل آثار هنرمندانی مانند آندریاس گورسکی، آنسلم کیفر، گئورگ بازلیتز، آنیش کاپور و مت کولیشاو و سایر نمایشگاه‌هایی از هنرمندان مشهور جهان است، متولد شده است. برخی از این هنرمندان آثاری را خلق کرده‌ اند که در مکان‌ های خاصی از مرکز هنری اقامت دارند و گفت‌ و گوی مستمری بین هنر و معماری برقرار می‌ کنند.

این مرمت بیش از ۵ سال انجام طول کشیده است که در طی آن کار گسترده ای برای انطباق این بنای نمادین با کاربری جدید آن به عنوان یک مرکز هنری انجام شد. برای دستیابی به این هدف، یک تیم چند رشته ای متشکل از معماران، مرمتگران، باستان شناسان، صنعتگران و متخصصان به کار گرفته شد.

پلان مجموعه

محوطه نمایشگاه به ۴ سطح تقسیم شده و در دو جلد سازماندهی شده است. از یک طرف، کاخ والریولا برای برجسته کردن شخصیت تاریخی خود، تحت یک فرآیند بازسازی جامع و دقیق قرار گرفته است. از سوی دیگر، حجم رو به خیابان سن کریستوبال که تنها نمای آن و تیپولوژی سقف شیبدار آن حفظ شده است، امکان گسترش فضای نمایشگاه را تا ۳۵۰۰ متر مربع فراهم می کند. هر دو ساختمان توسط یک سازه پل مانند واقع در حیاط باغ به هم متصل شده اند و به عنوان رابط بین آنها عمل می کند.

اینجاد حرکت در فضای هنری و فرهنگی

یکی از چالش های اصلی پروژه طراحی یک برنامه سفر مداوم بوده است که بتواند تجربه ای راحت و دلپذیر را برای بازدیدکنندگان ارائه دهد و در عین حال به آنها اجازه دهد تا پروژه را به راحتی طی کنند. این برنامه سفر از طریق کاخ والریولا بالا می رود و از طریق حجم خیابان سن کریستوبال پایین می آید و از طریق ساختمان واقع در باغ به هم متصل می شود.

ارتباط باغ با گالری

ورودی اصلی موزه از طریق کاخ والریولا است که امکان دسترسی به حیاط داخلی را فراهم می کند که اتاق های نمایشگاهی مختلف در اطراف آن سازماندهی شده اند. این حیاط ساختار اصلی و عناصر میراثی خود از جمله راه پله سنگی را حفظ کرده است.

در طبقات بالا، بازدیدکنندگان می‌ توانند از اتاق‌ های نمادین مختلف کاخ قدیمی، مانند تالار نجیب یا «آندانا» (محلی که برای ذخیره و خشک‌ کردن گندم استفاده می‌ شده است) لذت ببرند، که در طبقه چهارم و آخر که ارائه می‌کند به اوج می‌رسد. مناظر عالی از والنسیا و کلیسای بیمارستان سن خوان دل. باغ به عنوان یک گالری اضافی از موزه طراحی شده است، اما در فضای باز، با حضور قوی سبز و عناصر آب ترکیب شده است.

جمع بندی نهایی

این پروژه همچنین شامل زیرزمینی است که عموم مردم می توانند از بقایای سیرک روم باستان والنسیا که در حفاری های باستان شناسی کشف شده است، بازدید کنند. مرکز هنری Hortensia Herrero به عنوان پروژه ای که به تاریخ و میراث احترام می گذارد و ارج می نهد به عموم ارائه می شود. موزه ای جدید که هدف آن اشتراک گذاری مرتبط ترین هنرهای معاصر بین المللی و تبدیل شدن به یک مرجع فرهنگی و هنری برای شهر و جامعه است.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه بازسازی و مرمت مرکز فرهنگی هنری دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 79

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *