طراحی داخلی دفتر کار با ایجاد حس گرم خانگی

طراحی داخلی دفتر کار با ایجاد حس گرم خانگی

طراحی داخلی دفتر کار با ایجاد حس گرم خانگی

دفتر مرکزی شرکت پیشرو سرمایه گذاری ملک Memocorp که به تازگی اشغال شده، یاد آور پنت هاوس یا بوتیک های هتل های لوکس است، این بنا در بالای خیابان جورج ۲۵۹ در قلب منطقه مالی سیدنی قرار دارد.

این ساختمان مناظر ۳۶۰ درجه‌ ای در اطراف، چشم‌ انداز مست کننده افق سیدنی را به نمایش می‌ گذارد و نور خورشید بی‌ پایانی را ارائه می‌ کند. همپنین مفهوم طراحی و روایت Stella Collective، “Let The Light In” را قاب می‌ کند.

کارفرما نیازمند فضایی بوده است، برای ایجاد دفتری که نشان دهنده مراقبت آن ها از بازسازی ساختمان ها باشد. در ادامه این مقاله به طراحی داخلی دفتر کار ذکر شده پرداخته می شود.

ایجاد فضای خانگی در محیط کار

دفتر  معماری استلا بر ایجاد یک حس گرم خانگی متمرکز بوده است که خطوط مهمان نوازی واقعی در محل کار را محو می کند و احساس آزادی و فضای باز را تشویق کرده است. جزئیات سفارشی بودن در همه جا از چراغ های دیواری گرفته تا صندلی وجود دارد.

حتی ذخایر ساختمان مهار شده است و امکان ارتفاع بیشتر سقف را فراهم کرده است و امکان نور و فضای بیشتر را ایجاد کرده است. مناطق مشخصی برای خوردن، کار، بازی و استراحت وجود دارد. با این حال همه چیز به نظر مرتبط و دارای هارمونی است.

انتخاب متریال مناسب

نور از اتاقی به اتاق دیگر با شیشه‌ های بزرگ با قاب فولادی که جایگزین اتاق‌ های جلسه معمولاً بسته شده است، جریان می‌ یابد. پالت پایانی با احساس خوب به دقت با چوب بلوط نرم متعادل، کتانی ارگانیک، لغزنده های ظریف برنجی، و اعتماد به نفس از فولاد سیاه شده طراحی شده بود، که سنت های سازمانی متشکل را که در بیشتر فضاهای اداری وجود دارد را از بین می برد.

یک میز پذیرایی سفارشی شیک که از سنگ و برنج تشکیل شده است، هنگام ورود به اتاق پذیرایی غرق شده، به شما خوشامد می‌ گوید و چشم‌ ها و حواس‌ تان را به روی منظره پانورامای باورنکردنی باز می‌ کند.

پالت سختگیرانه و چالش فضای وسیع

چیدمان از این منطقه مرکزی خوشامد گویی به یک باشگاه ورزشی، جایی که می‌ توان تشک‌ های یوگا را برای ورزش‌ های صبحگاهی گذاشت، یک آشپزخانه تجاری کامل برای مهمانی‌ ها و رویدادها، و منطقه کاری که در آن همه میزها در نور طبیعی فراوان غوطه‌ ور می‌ شوند و روح را احیا می‌ کند، جریان دارد.

از چالش‌ های کلیدی این بوده است که فضای وسیع را با لایه‌ هایی از المان‌ های زیبا ساخته و در عین حال به عنوان یک فضای اداری بسیار کاربردی بدل شوند. محدوده کل کار ۱۰۰۰ متر مربع را شامل می شود. طراحی دقیق تمام جزئیات، از چراغ‌ های نشانگر آسانسور سفارشی گرفته تا کوره‌ های تهویه کف چوبی.

این رویکرد امکان ایجاد یک پالت سخت‌ گیرانه را فراهم می‌ کرده است که احساس رفاه و توجه به جزئیات را در هر نقطه منعکس کند. در جایی که نور طبیعی در حمام ها امکان پذیر نبوده است، تیم طراحی استلا یک کاغذ دیواری سفارشی منظره ایجاد کرده که محیطی حسی، خلقی و مراقبه ای را تداعی می کند.

جمع بندی نهایی

در نهایت این پروژه طراحی داخلی به پرورش حواس و الهام بخشیدن به ذهن برای کارکنان و کارفرمایان مراجع به این محیط می پردازد. با قرار دادن طراحی تیم Stella Collective که سلامتی در محل کار را در مرکز صحنه قرار داده اند، تجربه برای کارمندان و بازدید کنندگان Memocorp به طور یکسان بسیار معمولی نیست. پذیرفتن زندگی سالم و کار با لبخند هدف این طراحی می باشد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی دفتر کار با ایجاد حس گرم خانگی دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archilovers

تعداد بازدید: 185

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *