بازسازی مطب دندانپزشکی و طراحی کلینیک مدرن

بازسازی مطب دندانپزشکی

بازسازی مطب دندانپزشکی و طراحی کلینیک مدرن

در این بخش قصد داریم به بررسی بازسازی مطب دندانپزشکی با عنوان Digital Dental Clinic TEFI بپردازیم. این پروژه، طراحی مجدد یک فضای درمانی با محوریت تبدیل یک کلینک قدیمی به یک فضای مدرن بوده است.

کلینک Digital Dental Clinic TEFI در شهر کیو، پایتخت کشور اوکراین واقع شده است و کار طراحی داخلی مجدد و بازسازی، توسط استودیو اوکراینی SOESTHETIC GROUP صورت گرفته است. این پروژه در سال ۲۰۱۶ انجام شده است. همانطور که اشاره شد، این پروژه، تبدیل یک فضای قدیمی، به یک کلینیک مدرن بوده است. فضایی که در آن ارباب رجوع حس خوبی از حضور را تجربه نماید. در ادامه توضیحات مربوط به دیزاین این کلینیک که توسط معمار ارائه گردیده است را مطالعه خواهید نمود.

از زبان معمار:

درخواست کارفرما و وظیفه ما، ایجاد فضایی راحت و مدرن برای کلینیک دندانپزشکی مورد نظر بود. جایی که بیش از آنکه شبیه به یک کلینیک پزشکی سرد و بی روح باشد، فضایی گرم و دلپذیر برای ارباب رجوع باشد. به همین منظور، به سراغ استفاده از رنگ های گرم رفتیم. در همین راستا، متریال چوب به عنوان یک متریال، گرم، زنده و پرانرژی مورد استفاده قرار گرفت. در بخش رسپشن یا پذیرش، چوب به عوان متریال روی دیوارهای این بخش مورد استفاده قرار گرفت. رنگ چوب، قهوه ای نسبتا تیره انتخاب گردید تا تاثیر بیشتری بر روی محیط بگذارد.

علاوه بر این، برای کف متریال سرامیک با رنگ گرم مورد استفاده قرار گرفت.

علاوه بر خلق یک فضای گرم و دلپذیر، به دنبال ایجاد فضایی مدرن بودیم. از همین رو به سراغ استفاده از متریال های مدرن نظیر شیشه رنگی رفتیم. در فضای رسپشن، از شیشه رنگی مشکی بر روی دیوار استفاده شد. شیشه رنگی به دلیل رفلکس و انعکاس نوری که ایجاد می کند، برای خلق یک فضای مدرن کاملا مناسب به نظر می رسد.

یکی از نقاط قوت این کار، سیستم طراحی نور و لایتینگ است. در بخش های مختلف نظیر رسپشن، راهروها و …، از لایت های متفاوت و البته مدرن استفاده شده است. این لایت ها علاوه بر تامین نور مورد نیاز محیط، به عنوان یک عنصر دکوراتیو نیز مورد استفاده هستند.

چرا بیشترین تمرکز بر روی بخش رسپشن و دیزاین آن است؟

همانطور که می دانید، در هر فضای درمانی و بهداشتی، ارباب رجوع در هنگام مراجعه، باید در این بخش به انتظار بنشیند. تاثیری که بیمار در این فضا از محیط می گیرد، بیشتر از سایر قسمت های یک کلینیک یا مطب است. نه اینکه سایر قسمت ها به لحاظ طراحی و دیزاین، اهمیتی نداشته باشند، اما به طور حتم طراحی این بخش از اهمیت و اولویت بالایی نسبت به سایر قسمت برخودار است.

اگر به عنوان طراح یا معمار، در حال طراحی فضای درمانی، مطب پزشک و … هستید و قصد دارید فضایی مدرن و در عین حال گرم خلق نمایید، دعوت می کنیم تصاویر کلینیک ارائه شده در این بخش را نیز بررسی نمایید. فضایی مدرن و در عین حال دلپذیر و مطبوع. بطور حتم ایده های ارائه شده توسط طراحان در فضای رسپشن این مطب، فضاهای درمانی نظیر اتاق پزشک و …، می تواند مفید واقع گردد.

در ادامه دعوت می کنیم تصاویر بازسازی کلینیک دندانپزشکی Digital Dental Clinic TEFI را مشاهده و بررسی نمایید.

بازسازی مطب دندانپزشکیبازسازی مطب دندانپزشکیبازسازی مطب دندانپزشکی

بازسازی مطب دندانپزشکی بازسازی مطب دندانپزشکی بازسازی مطب دندانپزشکی بازسازی مطب دندانپزشکی بازسازی مطب دندانپزشکی بازسازی مطب دندانپزشکی بازسازی مطب دندانپزشکی بازسازی مطب دندانپزشکی بازسازی مطب دندانپزشکی

پلان کلینیک دندانپزشکی

بازسازی مطب دندانپزشکی ، پلان کلینیک دندانپزشکی

در این مطلب به بررسی بازسازی مطب دندانپزشکی پرداخته ایم. این کلینیک، بر اساس سبک مدرن دیزاین شده است. اگر در رابطه با طراحی صورت گرفته، ایده یا نظر متفاوتی در ذهن دارید، می توانید از طریق بخش زیر، نظرات خود را با ما و سایر معماران در میان بگذارید.

 

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: Behance

تعداد بازدید: 811

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *