معماری و دیزاین داخلی داروخانه

دیزاین داخلی داروخانه

معماری و دیزاین داخلی داروخانه

معماری: استودیو Klab

موقعیت: یونان، Piraeus

مساحت: ۶۰۰ متر مربع

سال: ۲۰۱۷

در این بخش خط معمار قصد دارد تا شما را با معماری و دیزاین داخلی داروخانه ای مدرن آشنا سازد. هدف اصلی در طراحی داخلی داروخانه ایجاد فضایی جذاب و عملکردگرا می باشد. با توجه به به این دو نکته اصلی می توان فضایی ایده آل را در داروخانه ایجاد کرد که منجر به جذب مشتری و در نتیجه سودآوری بیش تر می شود. هنگامی که فضای داخلی داروخانه یکنواخت و خسته کننده باشد و یا اینکه افراد نتوانند به سادگی خرید کنند، داروخانه های دیگری را برای خرید خود انتخاب می کنند که خرید برای آن ها راحت تر می باشد. بنابراین در این بخش خط معمار نکته هایی را راجع به طراحی داخلی داروخانه به شما ارائه خواهد داد.

بهتر است قبل از اینکه به معماری و دیزاین داخلی داروخانه خود بپردازید، با یک دفتر طراحی داخلی به مشورت بپردازید. شما با انجام این کار به طرح ها راهنمایی ها و در نتیجه به طرح نهایی که متناسب با فضای مورد نظرتان است می رسید. فضایی را طراحی کنید که به مشتری ها کمک می کند که نیازهایشان را برطرف سازند. یکی از نکاتی که شما هنگام طراحی داروخانه به آن توجه داشته باشید این است که فضا باید به گونه ای طراحی شده باشد که مشتریان به سادگی بتوانند به بخش مورد نظر خود دسترسی داشته باشند و به راحتی بتوانند در میان بخش های مختلف حرکت کنند.

یکی دیگر از نکات مهمی که در طراحی داخلی داروخانه باید توجه داشت، نورپردازی کافی و مناسب می باشد. نورپردازی باعث می شود تا مشتریان بتوانند محصولات را به خوبی شناسایی کرده و در مورد خرید خود به درستی تصمیم بگیرند. در بیش تر موارد نورپردازی مناسب باعث می شود تا محصولات به خوبی در میان قفسه ها برجسته شوند. دکوراسیون داخلی باید آرام و دلچسب باشد. علاوه بر مواردی که گفته شد، شما باید اطمینان حاصل کنید که تمامی بخش های موجود در داروخانه چشمگیر و آرامش بخش می باشند. باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که فضای داروخانه فقط برای مشنتریان طراحی نمی شود، بلکه فضا باید به طوری باشد ک علاوه بر مشتریان کارکنان آن به راحتی بتوانند در فضا حرکت کنند و در زمان طولانی خسته نشوند. در ادامه به شرح پروژه ای مدرن از معماری و دیزاین داخلی داروخانه ای مدرن خواهیم پرداخت.

این پروژه در شهر Piraeus که یکی از بزرگترین بنادر تجاری جهان است و سرزمین اصلی یونان را به سایر جزایر متصل می کند، قرار گرفته است. کارفرما از استودیو Klab خواست تا فضایی برای داروخانه آن ها طراحی کند که علاوه بر این که ساختار اصلی را ساختمان را دارای نمایی سنگی بود را حفظ کند، بلکه دیواره های بتنی را نیز در بازسازی به کار برده و فضایی را طراحی کند که علاوه بر زیبایی معرف و نماد این بندر نیز باشد. نمای بیرونی داروخانه شبیه به کشتی می باشد و بدین ترتیب توانسته ارتباطی میان ساختمان و کشتی های این بندر ایجاد کند. ساختار مثلثی شکل موجود در بالای ساختمان بدین جهت ایجاد شد تا داروخانه از مسافت دور بندر Piraeus قابل دیدن باشد. رابطه میان ساختمان جدید داروخانه و بندر از لحاظ فیزیکی  و مفهومی ثابت می باشد.

در فضای داخلی از طبقه همکف تا نیم طبقه بالایی یک رمپ منحنی یک لاین پویایی را درون حجم داخلی ایجاد کرده و در نتیجه دو سطح را به هم متصل می سازد. در طبقه همکف فضای فروش و یک آزمایشگاه کوچک قرار دارد. گردش مردم در داخل فضای بزرگ با ترتیب مبلمان تنظیم می شود. فضا نیز به دسته های محصولات تقسیم می شود. رابطه میان شهر با دریا در زمانی که افراد در طبقه بالا قرار می گیرند بیش تر نمایان می شود. در این ساختار متریال مختلفی از جمله فولاد و آلومینیوم، بتن و چوب در فضای داخلی و بیرونی پروژه استفاده شده است. می توان گفت که فروشگاه شبیه به موزه ای است که محصولات موجود را به نمایش می گذارد. ارتباط میان فضاهای مختلف و ایجاد فضای باز بیرونی داروخانه رابطه قوی و مستحکم تری را با این زمینه بوجود می آورد.

با دیدن تصاویر خط معمار راهمراهی کنید.

دیزاین داخلی داروخانه دیزاین داخلی داروخانه دیزاین داخلی داروخانه دیزاین داخلی داروخانه دیزاین داخلی داروخانه دیزاین داخلی داروخانه دیزاین داخلی داروخانه دیزاین داخلی داروخانه دیزاین داخلی داروخانه دیزاین داخلی داروخانه دیزاین داخلی داروخانه دیزاین داخلی داروخانه دیزاین داخلی داروخانه دیزاین داخلی داروخانه دیزاین داخلی داروخانه دیزاین داخلی داروخانه دیزاین داخلی داروخانه دیزاین داخلی داروخانه دیزاین داخلی داروخانه دیزاین داخلی داروخانه دیزاین داخلی داروخانه دیزاین داخلی داروخانه دیزاین داخلی داروخانه دیزاین داخلی داروخانه دیزاین داخلی داروخانه دیزاین داخلی داروخانه دیزاین داخلی داروخانه دیزاین داخلی داروخانه

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 1,243

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *